Sprzęgło nie rozłącza Swift mk4 1.0
-
Jak w temaci; swift Mk4 (2000r) / silnik GA10 - 1.0
Odpalam auto wrzuciłem wsteczny (czasem tak miałem że nie odchyliłem do końca lewarka przy wbijaniu wstecznego i bieg nie wskakiwał tj "nic nie było") W każdym razie wrzuciłem wsteczny OKi; wrzuciłem 1 potem 2kę chcę wrzucić 3 i "nie idzie" 4ka jakoś poszła potem chciałem wrzucić na 1 i nic 2ka jakoś poszła. Zatrzymałem się po wrzuceniu na luz potem już żadnego biegu nie można wrzucić na włączonym silniku. Wyłączam silnik i wszsytkie bieg działają OKi. Na wyłączonym silniku wrzuce sobie 2ke i moge jechać choć leciutko ciągnie sprzęgło bo na 2jce jak nie chamuje z max wciśniętym sprzęgłem auto jedzie do przodu. Teraz tak zostało pytanie co się uwaliło / jak to naprawić ?Jak na wyłączonym silniku wrzuce 1 o odpale auto na sprzęgle to ruszam normalnie tylko że lewarka nie mogę ruszyć już. Jak wrzuće 2ke i odpale również OKi wszystko tylko nie moge zmieniać biegów.
http://www.mechanic.pl/porady-mechanica/69-problemy-ze-sprzgem.html
Punkt 3 najprawdopodobniejsze wydaje mi się: - "Powodem nie rozłączania się sprzęgła może być także zakleszczenie się tarczy sprzęgła na wałku sprzęgłowym, gdyż profil wielowypustu został przy montażu uszkodzony lub piasta albo wałek sprzęgłowy są skorodowane. Najlepszym wyjściem będzie oczyścić i nasmarować skorodowane części."
Jakieś sugestje ?
-
Skrzynia wyciągnięta z auta padł wysprzęglik/łożysko oporowe. Co proponujecie zalać do skrzyni biegów ?
-
Koledzy zalecają TAF-X. Najdroższy, ale podobno robi robotę.
-
Poczytaj cztery wątki niżej.
-
Sprzęgło wymienione, łożysko oporowe również; wszystko poskładane.
Niestety śrub do skrzyni biegów przez którą wlewa się olej jest zaspawana.
Pytanie ile wchodzi oleju do skrzyni biegów do Swifta 1.0 ? -
Jako, że obudowa (objętościowo) jest taka sama jak w gti to powinno być 2,4 litra.
Olej możesz wlać przez napęd prędkościomierza. Trzeba odkręcić śrubę (klucz 10), załatwić sobie lejek kuchenny + kawałek węża ogrodowego i już. -
Wlane 2,4L ( może niecałe) - wlewane przez czujnik od biegu wstecznego - szło jak krew z nosa - tj. strasznie powoli samo wlewanie ponad 2h... na razie mało co przejechałem po wymianie sprzęgła / łożyska oporowego / oleju w skrzyni ale pierwsza wrażenie - wszystko jest OKi sprzęgło oraz biegi chodzą bardzo leciutko