Swift 1996 1.3 GLXC problem z gazem i nie tylko
-
Witam, otoz problem polega na tym, ze silnik musi sie mocno nagrzac, zeby samochod nie gasl na gazie. Jezeli sie zatrzymam badz zwolnie do okolo 20-30km/h na zimnym/chlodnym silniku to samochod gasnie. Jedynym sposobem, zeby nie zgasl jest trzymanie obrotow ponad 1000 badz jazda na benzynie do czasu, az silnik bedzie porzadnie nagrzany - co oczywiscie kosztuje duzo wiecej.
Gdy stoi na zimnym silniku i nie dodaje mu sie gazu to obroty spadaja do 400 i samochod gasnie po czym bardzo ciezko go zapalic, czasem nawet 2-3 minuty zanim zapali ponownie. Jest to problem, poniewaz czesto zdaza sie, ze gasnie na skrzyzowaniu, badz przed przejsciem dla pieszych co blokuje ruch i jest troche klopotliwe jako, ze jestem jeszcze mlodym kierowca.
Samochód ogólnie zbiera się trochę słabo, czy to na benzynie czy na gazie. Troszkę więcej oczekiwalem od 68 KM w tak lekkim samochodzie. Zdarza mu się, że się dosc bardzo krztusi i trzesie jak sie zdejmie noge z gazu i po chwili wdepnie pedal (tak okolo 40-70km/h)
Czy któryś z użytkowników jest w stanie mi pomóc i powiedzieć co może być przyczyną takich zachowań?
-
Ja bym obstawiał zużyte membrany w reduktorze LPG
-
niekoniecznie membrany, ale faktycznie są one podejrzane. Z którego roku masz instalację? Było coś robione? Nie wiem jaki jest stopień Twoich umiejętności, oraz czy się sam nie boisz przy gazie dłubać, więc nie będę tłumaczył jak sprawdzić reduktor- no chyba, że coś w miarę ogarniasz, to mogę Ci po krótce przedstawić co i jak zrobić. 1.3 w tej budzie zbiera się całkiem nieźle (zależy również dla co dla kogo jest nieźle, ale w każdym razie ruchu nie tamujesz), dlatego polecam wizytę w serwisie lpg (o ile na benzynie obroty trzyma dobrze, bo bez tego lpg nie będzie dobrze chodzic). Także napisz czy chcesz się sam za to brać, jeśli tak, to opiszemy Ci jak co pokolei posprawdzać. W każdym razie objawy wskazują, że membrana wysokiego ciśnienia już nie trzyma parametrów i przylewa go na zimno
-
ja mam podobnie 3-4 min nagrzewam i juz nie mam problemu,ale u mnie cos nie tak z lambda dziala z opoznieniem na niskich obrotach
-
ja mam podobnie 3-4
min nagrzewam i juz nie mam problemu,ale u mnie cos nie tak z lambda dziala z
opoznieniem na niskich obrotachlambda musi się nagrzać, żeby w ogóle zaczęła działać.
-
niekoniecznie
membrany, ale faktycznie są one podejrzane. Z którego roku masz instalację? Było coś
robione? Nie wiem jaki jest stopień Twoich umiejętności, oraz czy się sam nie boisz
przy gazie dłubać, więc nie będę tłumaczył jak sprawdzić reduktor- no chyba, że coś
w miarę ogarniasz, to mogę Ci po krótce przedstawić co i jak zrobić. 1.3 w tej
budzie zbiera się całkiem nieźle (zależy również dla co dla kogo jest nieźle, ale w
każdym razie ruchu nie tamujesz), dlatego polecam wizytę w serwisie lpg (o ile na
benzynie obroty trzyma dobrze, bo bez tego lpg nie będzie dobrze chodzic). Także
napisz czy chcesz się sam za to brać, jeśli tak, to opiszemy Ci jak co pokolei
posprawdzać. W każdym razie objawy wskazują, że membrana wysokiego ciśnienia już nie
trzyma parametrów i przylewa go na zimnoDzięki za szybkie odpowiedzi, nie zaryzykuje jednak dłubania przy lpg bo zupelnie sie na tym nie znam jak na razie i wole nie robic nic na wlasna reke bo moze byc gorzej. Instalacja jest z 2006 roku o ile mnie pamiec nie myli i nie bylo z nia nic robione.
Moj znajomy tez obstawial membrany, ale wolalem sie upewnic i zapytac tutaj
Dzieki za odpowiedzi! -
Instalacja
jest z 2006 roku o ile mnie pamiec nie myli i nie bylo z nia nic robione.No 5 lat na gazie to już membrany mogą być słabe. Szczególnie jeśli ktoś szybko przełącza zimny silnik na lpg, a tak jest najczęściej
-
Ja miałem podobny problem tej zimy. Pomogła wizyta w warsztacie (wymiana filtra, czyszczenie parownika i regulacja).