Na LPG ubywa paliwa
-
Ja mam przełączanie
przy pewnych obrotachNo czyli normlanie - masz pewnie też możliwość ustawienia, że masz "wymuszoną" prace na benzynie niezależnie od obrotów. Oznacza to, że to Ty popełniasz błąd od razu przełączając na LPG. Ile już jeździsz na tym reduktorze(parowniku).
ps. faktycznie reduktory bardzo potaniały
-
Ile już jeździsz na tym reduktorze(parowniku).
2,5 roku
-
Dla tych, którzy twierdzą, że gaz zniszczy wszystko polecam rozluźnienie się i poczytanie artykułu na joemonsterze, gdzie w humorystyczny sposób opisano, że gaz potrafi nawet kierownicę wytrzeć i popalić żarówki. Nawet jeśli reduktor przy przełączaniu na LPG nie ma tych 30 stopni, to dostaje po prostu w tyłek i dobrze wtedy raz na dwa lata wymienić membrany (po co wymieniać cały reduktor?). Wraz ze zużywaniem się membran i zaworków reduktora mieszanka staje się niestabilna, wtedy to może silnikowi zagrozić, ale bez przesady. Nawet jak po 100tys poleci głowica, to przecież zrobić 6V/8V to są na prawdę nieduże pieniądze (nie mówię o GTI i 1.6). Bilans i tak będzie na plus.
Aha, taka ciekawostka. Przy temperaturach bliskich zeru sekwencja przełączała mi na LPG po 500metrach :]
Ciekawostka #2: Są dostępne elektryczne podgrzewacze reduktora. Aktualnie kombinuję w audi (gaźnik, nie chodzi na benzynie) takie podgrzewanie za pomocą świecy żarowej. Co z tego wyjdzie, zobaczymy.
W takim razie na pełny zbiornik 30 litrów gazu ile powinien spalić paliwa
10 litrów na miesiąc mi wychodzi w zimie (co tydzień leję za 50zł gazu)
-
Aktualnie kombinuję w audi (gaźnik, nie
chodzi na benzynie) takie podgrzewanie za pomocą świecy żarowej. Co z tego wyjdzie,
zobaczymy.Pewnie wybuch
-
Eh, nie podgrzewa się gazu, tylko płyn chłodniczy...
-
Eh, nie podgrzewa
się gazu, tylko płyn chłodniczy...No wiem, ale świeca żarowa i lpg za cienką membranką to może pierdyknąć
-
Tak, pierdyknie i polecę na kilometr w górę... Taka "grzałka" podniesie temperaturę chłodziwa względnie niedużo i powoli, pozatym membrana nic do tego nie ma- ona ma wytrzymać duże temperatury i ciśnienia (membrana od strony wody- zbrojona guma). Myślę o tym w kategoriach ciekawostki, ale ja tu niebezpieczeństwa wielkiego nie widzę.
-
założyć grzałkę to nie problem bo to działa można podebrać gotowe rozwiązanie z TDi gdzie są 3 grzałki nurnikowe problemem jest sterowanie tego i pobór prądu na poziomie 60 A a to jest bardzo dużo ale wszystko da się zrobić i nic nie wybucha
-
hej.
1)mam problemik Suzuki Swift 1,3 99' mianowicie na zimnym silniku jak odpale i chce jechac to niestety minute, dwie musze odczekac.To zjawisko wystepuje zarówno na gazie jak i benzynie.Jak próbuje jechac odrazu na benzynie to gasnie.Czy ma znaczenie ,że czasami gdy juz koncze jazde nie przelaczam te kilka metrów na benzyne?(nie ma znaczenia czy zima czy lato auto zachowuje sie tak samo)
2)autko pali gazu w miescie minimum 10l/100km (zima,lato tak samo)
czy to nie za dużo? -
Czy ma znaczenie ,że
czasami gdy juz koncze jazde nie przelaczam te kilka metrów na benzyne?(nie ma
znaczenia czy zima czy lato auto zachowuje sie tak samo)Jak nie przełączysz na benzynę to tylko odrobinę trudniej jest odpalić silnik i tyle.
2)autko pali gazu w
miescie minimum 10l/100km (zima,lato tak samo)
czy to nie za dużo?Raczej nie - pamiętaj że silnika spala okł 30% więcej LPG niż benzyny - mi palił okł 11-12 litrów LPG a teraz pali średnio 8.2 litra benzyny.
-
mi pali jakies 7,5litra,no ale ja mam 1.0
-
zobacze po regulacji i zmianie filtra.....dziwi mnie troszke cos takiego
tankuje mala ilosc gazu 3razy i sumujac przejezdzam 240km okolo 24litrow a tankujac odrazu do pelna wchodzi czasem 26l przejade 210kmpo kilku tankowaniach to odkrylem... nie wiem o co chodzi i wole mniej a czesciej
-
a jaka masz butle,30 litrow?
-
a jaka masz butle,30 litrow?
Ja miałem 34 litry (może toś chce kupić? ) więc pewnie ma taką samą.
-
zobacze po
regulacji i zmianie filtra.....dziwi mnie troszke cos takiego
tankuje mala ilosc
gazu 3razy i sumujac przejezdzam 240km okolo 24litrow a tankujac odrazu do pelna
wchodzi czasem 26l przejade 210km
po kilku
tankowaniach to odkrylem... nie wiem o co chodzi i wole mniej a czesciejna niektórych stacjach oszukują na ilości wlewanego gazu...
No i zresztą jak go odpalasz trzy razy np. to zawsze trochę pojeździ na benzynie, a jak tankujesz gaz do pełna i za jednym zamachem go wyjeżdżasz to tylko na lpg
-
33litrow
filtra gazu nie wymienialem juz z 2-3lata...
na trasie pali 8l/100km -
nie wiem jak to ma byc,ale ja mam butle 34 litry i mi wchodzi jakies 30litrow gazu,raz troche wiecej,raz mniej a
tobie 26 litrow do 33 litrowej butli,to cos nie halo chyba ze u mnie na stacji oszukuja.A filtr to sobie wymien,co 10tys powinno sie chyba wymieniac -
do koła wchodzi butla 34 litry ( a tankujesz 80%) czyli coś koło 26,6 litra LPG
harnas74 - oszukują cię !!
-
no to juz nie wiem ,to jest najmniejsza ilosc[30 litrow okolo] jaka mi weszla do butli ,probowalem tankowac na kilku stacjach,szkoda gadac
-
poszukaj gdzieś papierów dotyczących butli. woź je z sobą. a jak zatankują za dużo to pokazujesz papierek i nie placisz wiecej niz jest na dokumencie ile moze wejsc w butle.