[GTi mk3] Problem ze spadającymi obrotami
-
Witka
Poszukałem trochu na szukajce, ale takiego problemu u nikogo w temacie nie znalazłem, toteż zakładam nowyDo rzeczy.... Mam problem z obrotami, a dokładniej, jak jadę i wciskam sprzęgło (np dojeżdżam do świateł) to obroty potrafią spaść do zera, a co za tym idzie silnik gaśnie (jest to uporczywe zwłaszcza jak silnik zgaśnie na skrzyżowaniu ).
Nie zawsze się tak dzieje, np jak dojeżdżając do świateł wyhamuję auto do około 1000-1200 obrotów i dopiero wcisnę sprzęgło to obroty spadną do normy czyli 950 rpm.
Zauważyłem, że dzieje się tak tylko właśnie przy tym jak wciskam sprzęgło przy obrotach powyżej ~1500.
Pytanie co może być tego przyczyną ?? ?? ??
Dodam, że pierwszy raz mi się tak przytrafiło jak pojeździłem na "wyczyszczonym" silniczku krokowym (zaworku sylikonowym), ale to może tylko zbieg okoliczności. -
Nie zawsze się tak
dzieje, np jak dojeżdżając do świateł wyhamuję auto do około 1000-1200 obrotów i
dopiero wcisnę sprzęgło to obroty spadną do normy czyli 950 rpm.też tak mam, u mnie obroty nie spadają do zera ... ale też po jeździe trzyma te 1200 obr. potem spada do tych 800-850 ... też mnie to irytuje, bo nigdy tak wcześniej nie robił ...
Tylko że ja majdlowałem przy przepustnicy ... i lince od gazu, może dlatego ... -
też tak mam, u mnie
obroty nie spadają do zera ... ale też po jeździe trzyma te 1200 obr. potem spada do
tych 800-850 ... też mnie to irytuje, bo nigdy tak wcześniej nie robił ...
Tylko że ja
majdlowałem przy przepustnicy ... i lince od gazu, może dlatego ...ale ty masz 8v
u nas to normalne do ok 1200 potem 900u niego sa objawy jak przy LPG, za duza predkosc to gasnie na luzie.
-
ale ty masz 8v
u nas to normalne
do ok 1200 potem 900no tak mam, ale wcześniej tego nie było, dopóki nie bawiłem się, to wszystko było ok
u niego sa objawy
jak przy LPG, za duza predkosc to gasnie na luzie.Danbar nie ma LPG ...
-
no tak mam, ale
wcześniej tego nie było, dopóki nie bawiłem się, to wszystko było okno i teraz kwestia tego czy u mnie to też nie jest wina przepustnicy z nissana i w ogóle dolotu zmienionego.... co myślicie ??
Danbar nie ma LPG
...no dokładnie nie mam LPG, ale za to u Przemasa dzieje się podobnie, że auto potrafi zgasnąć, a jego jest właśnie na LPG.
-
ale moze byc zła mieszanka, gdzies mogla się pojawić nieszczelność,
na zimnym i ciepłym silniku tak samo jest ?
moze TPS przestawiłeś ?
-
ale moze byc zła
mieszanka,tego nie wiem, ale wydaje mi się że tak nie jest, nie czuć żeby spaliny śmierdziały nie przelaną beną, czy też auto się nie dusi tak jakby miało mieć jej za mało.
gdzies mogla się pojawić nieszczelność,
w to raczej wątpię, na bieżąco sprawdzam, czy dolot się czasem gdzieś nie rozkręcił na jakiejś obejmnie, tak samo czy wszystkie wężyki podciśnieniowe są ok. Więc to bym raczej wykluczył.
na zimnym i ciepłym
silniku tak samo jest ?na zimnym tak jest ale zaraz po odpaleniu, jak chce ruszyć i wcisnę sprzęgło to może zgasnąć, ale jak popracuję około pół minuty to jest ok, problem pojawia się ponownie jak silnik się zagrzeje do optymalnej temp. Dodam, że im dłużej jeżdżę po mieście tym jakby bardziej się nasilało to opadanie obrotów. Podczas takiej jazdy na biegu jałowym już nie mam 950 rpm a często jest około 600.
moze TPS
przestawiłeś ?No był przestawiany bo jest inna przepustnica.
TPS był ustawiany zgodnie z instrukcją i to raczej nie on. -
sprawdź sobie Danbar AFR ... może tu jednak jest przyczyna ...
-
no i teraz kwestia
tego czy u mnie to też nie jest wina przepustnicy z nissana i w ogóle dolotu
zmienionego.... co myślicie ??
no dokładnie nie
mam LPG, ale za to u Przemasa dzieje się podobnie, że auto potrafi zgasnąć, a jego
jest właśnie na LPG.może to przez przepustnicę właśnie - jak schodzi na wolne obroty gwałtownie to dostaje za dużo powietrza i gaśnie... Teraz jest chłodniej i może to ma znaczenie?
Albo czujnik temperatury silnika padł i daje dawkę na zimnym silniku jakby był już rozgrzany...
-
Odpowiedz to zimne, wilgotne powietrze wpadajace w przeplywke.
przejdzie mu
-
Albo czujnik
temperatury silnika padł i daje dawkę na zimnym silniku jakby był już rozgrzany...jak by czujnik padł, to by go zalewał cały czas i jeździł na ssaniu
-
Odpowiedz to zimne,
wilgotne powietrze wpadajace w przeplywke.
przejdzie mucoś mi się wydaje Marcinku że się mylisz
nie ma różnicy jakie to powietrze jest, latem przy upałach działo się dokładnie to samo -
TPS wystrojony idealnie zgodnie z instrukcja, zarowno u Przemka jak i u Marcina... Czyszczonego wazeliniarza (pseudo krokowy) tez bym wykluczyl, bo RR czyscil tez to u mnie, a ja nie mialem takich problemow nigdy w GTi. Za to mam identyko w Coltcie, potrafi sobie losowo spac na 500rpm po wcisnieciu sprzegla i spowrotem na te swoje 700-900 w zaleznosci od tego jaki ma dzisiaj humor gaznik. Wiem, ze to zupelnie inny samochod, silnik i wogole, ale zauwazylem ze u mnie najczesniej sie to robi jak wcisne sprzeglo i mocno nacisne na hamulec, jakby serwo od hamulca go przyduszalo (???). Trop ze skladem mieszanki na wolnych przez wieksza przepustnice moze byc prawidlowy... AFR trzeba by zmierzyc, sonda w du.. wydech i do roboty
-
no podjadę na jakąś stacje diagnostyczna i sprawdzę tą mieszankę paliwa....
a co myślicie o tym, że zapłon jest źle ustawiony, toteż się przestawił o ile to możliwe ?? -
no podjadę na jakąś
stacje diagnostyczna i sprawdzę tą mieszankę paliwa....
a co myślicie o
tym, że zapłon jest źle ustawiony, toteż się przestawił o ile to możliwe ??a sprawdziłeś to o co Cię prosiłem
-
a sprawdziłeś to o
co Cię prosiłemFiltra nie zmieniałem, bo Przemas ma identyczny i ma taki objaw tylko na gazie, a na benzynie jest wszystko ok.
Tak na poważnie to niedawno wstałem i nie miałem jeszcze kiedy dojść do garażu -
Filtra nie
zmieniałem, bo Przemas ma identyczny i ma taki objaw tylko na gazie, a na benzynie
jest wszystko ok.sprawdź, bo Przemas chyba nie ma przelotu u siebie na wiadrach
Tak na poważnie to
niedawno wstałem i nie miałem jeszcze kiedy dojść do garażuznowu
-
coś mi się wydaje
Marcinku że się mylisz
nie ma różnicy
jakie to powietrze jest, latem przy upałach działo się dokładnie to samoa ja ci mowie ze to MAF
nie ma sensu z tym walczyc, mozesz jedynie sprobowac zresetowac kompa, czasami pomaga
-
Albo ecumaster i MAF --> MAP
-
Dziś byłem na badaniu spalin i wyszło bardzo przyzwoicie, mimo przelotu i braku kata emisja co2 w normie, no generalnie wszystkie parametry ok.
Natomiast na biegu jałowym ilość paliwa w spalinach przekracza normę pięciokrotnie !!
i co Wy na to ?