[All] Znikający płyn chłodzący
-
Mam pytanie, znalazłem podobne tematy, ale jednoznacznej odpowiedzi niestety nie.
Zaczęła mi się palić kontrolka (!) i przy okazji sprawdzenia płynu hamulcowego zauważyłem ubytek płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym o ok 1cm od wymiany, tj ok 5000km, oczywiście dolałem.
Silni nie kopci na biało, nie bierze oleju.
Przejmować się, czy to normalny objaw? -
Poobserwuj czy Ci nie ucieka jak silnik pracuje, jeśli nic tam nie widać żeby kapało to moim zdaniem nie ma czym się przejmować.
-
ok, jutro sprawdzę.
-
ja miałem tak w moim swifcie że gumowe przewody od nagrzewnicy były sparciałe i przez nie przeciekał płyn. Posprawdzaj czy nie masz podobnych
-
A dolewałeś do pełna jak był nagrzany i sprawdzałeś również? U mnie gdy jest gorący rozszerza się na tyle, że płynu mam pod zamknięcie, a gdy stygnie wraca do normy.
Jeśli wypluwa i nie wraca winny może być korek (tak miałem - wywaliło mi połowę płynu z układu. po wymianie korka ustąpiło). -
Można dolać wody. Taniej wyjdzie.
-
Dolałem na gorącym, i po następnej przejażdżce do pracy (ok 15km) poziom był jak przy dolaniu.
Poczekam kolejne kilka tysięcy i sprawdzę ponownie.
Jak coś się zmieni, to wymienię korek (przewody nie s sparciałe).
Może była to kwestia złego odpowietrzenia, bo był problem przy wymianie.. -
Dolałem na gorącym,
i po następnej przejażdżce do pracy (ok 15km) poziom był jak przy dolaniu.
Poczekam kolejne
kilka tysięcy i sprawdzę ponownie.
Jak coś się zmieni,
to wymienię (przewody nie s sparciałe).
Może była to
kwestia złego odpowietrzenia, bo był problem przy wymianie..Nie panikuj, tylko kontroluj poziom płynu na bieżąco. Możliwe, że po wymianie płynu został gdzieś w układzie chłodzenia jakiś bąbel powietrza i jak się uwolnił to trochę płynu jeszcze ze zbiorniczka do układu weszło.
Obadaj jeszcze okolice pompy wody i termostatu, popatrz na chłodnicę i węże dla świętego spokoju
Gorący płyn się rozszerza jak pisali przedmówcy - możliwe, że po wymianie sprawdzałeś płyn na gorąco i stan był wyższy niż po ostygnięciu silnika - to normalne zjawisko.
A co do palącej się kontrolki hamulców to w Swifcie jak jest mało płynu hamulcowego to lubi się ona na chwilę zapalić przy skręcie w lewo