jak wybić łożysko przedniego koła
-
Wymieniał Ktos własnoręcznie?
1.3 8v.
Wyjąłem piastę ze zwrotnicą. Wybijać młotem oś piasty na zewn a poźniej łożysko ze zwrotnicy?
Czy raczej wybijać łożsko wraz z piastą? A później rozbebeszać boszem?
Jakies rady?
-
Wymieniałem niedawno, ale jakoś nie zwróciłem na to uwagi. Kolejność sama się narzuciła. Z tego, co pamiętam najpierw oś (łożysko nie wyjdzie wcześniej, gdyż blokuje je segier, który jest przykryty przez ośkę), później symeringi. Wewnętrzna bieżnia łożyska sama wypadnie, a zewnętrzna po wyciągnięciu segiera. "Korpus" raczej będzie mocno siedział, ale obeszło się bez prasy. Przy zakładaniu również.
P.S. Przy składaniu zwróć uwagę na to, żeby wewnętrzny symering założyć na samiutkim końcu, bo jak założysz go przed montażem ośki, to ośka wypychając łożysko może go uszkodzić, a więc korpus łożyska, zewnętrzna bieżnia łożyska, zewnętrzny symering, segier, ośka, wewnętrzna bieżnia łożyska, wewnętrzny symering. -
Wbijanie młotkiem nowego łożyska z przodu [niezależnie od tego jak byśmy uważali] skraca jego żywotność, lepiej wykręcić zwrotnicę i zakręcić się z piwkiem koło serwisu coby wcisneli nowe.
-
Wbijanie młotkiem
nowego z przodu [niezależnie od tego jak byśmy uważali] skraca jego
żywotność, lepiej wykręcić zwrotnicę i zakręcić się z piwkiem serwisu coby
wcisneli nowe.Na pewno tak, ale pamiętając żeby "bić" tylko po pierścieniu zewnętrznym nie powinniśmy go za bardzo uszkodzić. Trzeba tylko uważać, aby go ni "zeskosować" podczas wbijania. Wbijałem kiedyś łożysko do Golfa I i potem jeździło bez szwanku kilka lat do momentu sprzedaży auta.