Wał do 1.3 16v gti
-
witam wszystkich serdecznie.
Czy ktoś z forumowiczów posiada wiedzę na temat wałów w suzukach??Czy z innego modelu suzuki podejdzie wał do 1.3 GTi, którego dostać nie mogę.
W sobotę rajd, wiec sprawa dość pilna.Pozdrawiam -
witam wszystkich serdecznie.
Czy ktoś z forumowiczów
posiada wiedzę na temat wałów w suzukach??Czy z innego modelu suzuki podejdzie wał do 1.3 GTi,
którego dostać nie mogę.
W sobotę rajd, wiec sprawa
dość pilna.Pozdrawiamnapewno gti ma inny wal niz 8v(mniej przeciwwag), czy ktos zakladal do gti to nie wiem, alczolwiek wymiary czopow sa takie same...
-
Jeździłem w 8V na wale od GTi, więc odwrotnie też się da (ale wały 8V to "plastelina")
Wały 8V miały faktycznie mniej przeciwwag niż te z GTi.
Jednak 8V Mk IV ma komplet przeciwwag na wale.Jako doraźne rozwiązanie wał od 8V posłuży.
-
Własnie, na podstawie katalogów panewki na korby i główne w wielu suzukach sa takie same.Np.jeszcze samuraj 1.3.,ale nr katalogowe wałów sa inne.
-
Paruch pisal, ze ten od GTi jest kuty, a od 8v to zwykly odlew. No i ciekawe jak z wywazeniem...
-
Paruch pisal, ze ten od GTi
jest kuty, a od 8v to zwykly odlew. No i ciekawe jak z wywazeniem...o odlewanych i kutych tłokach to słyszalem, ale wał odlewany...
-
o odlewanych i kutych tłokach
to słyszalem, ale wał odlewany...No wiekszosc walow w normalnych samochodach to zwykle odlewki z formy, a kucizna jest obrabiana mechanicznie. To widac na pierwszy rzut oka jak sie trzyma w reku czesc.
Tutaj przyklad kucizny vs odlewki:
Z walem jest identyko.
-
a który jest który?
-
Ten po lewej jest kuty (obrabiany mechanicznie), spojrz na slabiutka dokladnosc odlewu po prawej.