[Swift 1.3 g13bb] ROZRZAD -WYMIENIAĆ CZY NIE???
-
Dzwonilem dziś do 4 cars i jedna płytka to koszt ok 20 zl , więc w najlepszym wypadku trzeba liczyć 80 zł
-
Bez względu na grubość?
Ale najpierw i tak musisz pomierzyć luzy i dobrać odpowiednie płytki -
O jakich płytkach wy piszecie przecież to jest 1.3 g13 bb 16 zaworów i jeden wałek rozrządu tam reguluje się jak w maluchu szczelinomierz i jazda .
-
Jesteś pewien?
-
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Main=67087&Number=860191#Post860191 też nie
wiedziałem jak się reguluje ale kolega lukenzo mnie uświadomił . -
Dziękuję wszystkim którzy próbowali pomóc no i oczywiście pomogli...
Zawsze można na Was liczyć
Jeśli ktoś jest z Łodzi lub okolic to ma
temat chyba do zamknięcia Pozdrawiam -
Więc suma sumarum z tymi płytkami to było tylko straszenie i reguluje się, tak jak pisałem wyżej, jak w starym polonezie? Kolego pio_len, napisz proszę , robiłeś to i dlatego jesteś pewien, czy tylko z info lukenza? No i jeszcze jedna rzecz, bo chyba nie wszyscy kojarzą, płytki regulacyjne i szczelinomierz to jest co innego.
-
Więc suma sumarum z tymi
płytkami to było tylko straszenie i reguluje się, tak jak pisałem wyżej, jak w starym
polonezie? Kolego pio_len, napisz proszę , robiłeś to i dlatego jesteś pewien, czy
tylko z info lukenza? No i jeszcze jedna rzecz, bo chyba nie wszyscy kojarzą, płytki
regulacyjne i szczelinomierz to jest co innego.Teraz nie chcę cwaniakować ,bo sam pytałem ale na 99% pyłem wcześniej przekonany że luz reguluje się śrubami, bo gdzieś o tym było wcześniej. Chciałem się upewnic po prostu a szczelinomierz to zupełnie co innego niż płytki regulacyjne
-
Pamietaj tylko ze luz mierzysz miedzy walkiem a popychaczem, nie miedzy zaworem a sruba!!! Prubuj regulowac na goracym silniku, lepsze efekty.
Powodzenia -
Dzięki Dunczyk! Czyli troszkę inaczej niż w poldolocie... Możesz mi jeszcze doradzić, czy kręcić wałem żeby te tłoki odpowiednio ustawić na początku suwu praca, czy mogę to olać i ustawiać sobie tylko krzywkę wykorbieniem max w górę i wtedy od dołu szczelinomierz, wiesz o co chodzi, i tak wszystkie po kolei?
-
Ja ustawiam na znak na kole pasowym na "0"wtedy masz 1 lub 4 cylinder na sprezaniu, sprawdzisz to bo na tym cylindrze, wszystkie 4 popychacze sa luzne i wtedy jesli jest to 1 regulujesz 1 i 2 ssace i 1 i 3 wydechowe krecisz walem 1 obrot znowu na znaczek "0" i regulujesz pozostale. Bez za duzo krecenia szybko i dokladnie
Pozdrawiam -
polonezie? Kolego pio_len, napisz proszę , robiłeś to i dlatego jesteś pewien, czy
tylko z info lukenza?ja sobie regulowałem sam G13BA a w rodzinnym Swifcie G13BB robili w ASO za 140 pln..
Ja info wziąłem z ASO a i tak w EPC można zobaczyc jak to wygląda w G13BB:KLIK - numerek 9,10,12,13 - śrubki jak nic
-
A jak by ktoś nie wierzył że reguluje się śrubkami to niech odkręci korek oleju to sam zobaczy śrubkę do regulacji (morze nie być widać bo wałek źle się ustawił wtedy włączamy bieg i lekko pchamy i wtedy mamy śrubkę na widoku ).
-
Kolego Dunczyk
Kolego lukenzo
Kolego pio_len
Teraz mamy rozwiane wszelkie wątpliwości. Dziękuje również Koledze Lepomisowi, że poruszył ten aspekt i dowiedziałem się że se musze zaworki wyregulować. Samochód mam od nowości, od 2001, ale instrukcję dali od poprzedniego modelu, G13BA. Dziady jedne... Instrukcja zaleca wymianę paska rozrządu co 100tys, nic o latach nie pisząc (w innych przypadkach, np oleju, podają po ilu tys lub miesiącach). Ktoś z Kolegów wie może czy rozrząd w G13BB jest kolizyjny, czy tłoki spotkają się z zaworami przy pęknięciu paska, czy są na tyle miłe że nie? Jeśli ktoś wie jak jest w innych silnikach też niech napisze, pewnie wielu Kolegów to zainteresuje i będzie w jednym miejscu. -
nic o latach nie pisząc (w innych przypadkach, np oleju, podają po ilu tys lub
miesiącach).teoretycznie jak nie ma przebiegu to jest przyjęte co 5 lat wymiana ...
Ktoś z Kolegów wie może czy rozrząd w G13BB jest kolizyjny, czy tłoki spotkają
się z zaworami przy pęknięciu paska, czy są na tyle miłe że nie?było na forum
-
Kolego Dunczyk
Kolego lukenzo
Kolego pio_len
Teraz mamy rozwiane wszelkie
wątpliwości. Dziękuje również Koledze Lepomisowi, że poruszył ten aspekt i dowiedziałem się że
se musze zaworki wyregulować. Samochód mam od nowości, od 2001, ale instrukcję dali od
poprzedniego modelu, G13BA. Dziady jedne... Instrukcja zaleca wymianę paska rozrządu co
100tys, nic o latach nie pisząc (w innych przypadkach, np oleju, podają po ilu tys lub
miesiącach). Ktoś z Kolegów wie może czy rozrząd w G13BB jest kolizyjny, czy tłoki spotkają
się z zaworami przy pęknięciu paska, czy są na tyle miłe że nie? Jeśli ktoś wie jak jest w
innych silnikach też niech napisze, pewnie wielu Kolegów to zainteresuje i będzie w jednym
miejscu.
Kolego tadziomaru1 powiedzmy sobie szczerze . Nasz silnik traktowany jest we wszystkich katalogach jak zepsute mięso nie mówiąc juz o instrukcji obsługi , ktorej nie można nawet wykorzystać w wiadomym celu bo zrobiona jest ze śliskiego papieru. Wg katalogu nawet świece zapłonowe kupiłem złe...bo te ktore pasują do reszty silników są za ,,grube''
p.s. z tego co pamiętam to litrówka g10a jest bezkolizyjna... -
było na forum
Szukałem, ale jakoś o 13BB nie znalazłem... -
Nasz silnik traktowany jest we wszystkich katalogach jak zepsute mięso nie
mówiąc juz o instrukcji obsługi , ktorej nie można nawet wykorzystać w wiadomym celu bo
zrobiona jest ze śliskiego papieru. Wg katalogu nawet świece zapłonowe kupiłem złe...bo te
ktore pasują do reszty silników są za ,,grube''Prawdę prawisz kolego!
Dam teraz wszystkim użytkującym silnika G13BB (1,3 16V SOHC) radę, że części do tego silnika trzeba szukać pod Suzuki Baleno
-
Dam teraz wszystkim
użytkującym silnika G13BB (1,3 16V SOHC) radę, że części do tego silnika trzeba szukać pod
Suzuki BalenoEwentualnie w grę wchodzi Wagon r+ ,z tym że jest chyba trochę słabszy (75 kuni)
-
Ewentualnie w grę wchodzi
Wagon r+ ,z tym że jest chyba trochę słabszy (75 kuni)A Wagon nie ma tego samego silnika?