Elektryka 1.3 v8 POMOCY !!!!
-
Dajmos Użytkownik archiwalnynapisał 17 gru 2009, 17:55 ostatnio edytowany przez Dajmos 11 paź 2016, 22:34
Nie wiem czy to czasami nie
jest też wina alternatora i jego ładowania aku,
może przez to że za słabo
ładuje tak wszystko przygasaMam altka po regeneracji i też przygasają
a co do szyb to widzieliście
panowie co się dzieje z obrotami silnika jak się trzyma guzik w pozycji do podnoszenia na
zamkniętych szybach ?spadają
-
danbar Użytkownik archiwalnynapisał 17 gru 2009, 17:58 ostatnio edytowany przez danbar 11 paź 2016, 22:34
Mam altka po regeneracji i
też przygasająto ja już nie wiem
no chyba że te styki od kabelków masowych i gniazda od bezpieczników jeszczespadają
hehe no dokładnie
-
siwy04eg Użytkownik archiwalnynapisał 17 gru 2009, 18:21 ostatnio edytowany przez siwy04eg 11 paź 2016, 22:34
W sumie to ciesze sie ze mam golasa, nie przeszkadza mi korbka do szyb
-
Dajmos Użytkownik archiwalnynapisał 17 gru 2009, 18:23 ostatnio edytowany przez Dajmos 11 paź 2016, 22:34
W sumie to ciesze sie ze mam
golasa, nie przeszkadza mi korbka do szybMi tam nie przeszkadza,że mam elektrykę,zdecydowanie wygodniej
-
GrzECHO Użytkownik archiwalnynapisał 17 gru 2009, 18:33 ostatnio edytowany przez GrzECHO 11 paź 2016, 22:34
pod obciążeniem niestety spada do 12.5 V
Aż tyle spaść nie może. Chyba altek ma już dosyć....
-
siwy04eg Użytkownik archiwalnynapisał 17 gru 2009, 18:37 ostatnio edytowany przez siwy04eg 11 paź 2016, 22:34
Mi tam nie przeszkadza,że mam
elektrykę,zdecydowanie wygodniejJasne że tak, nie obraziłbym się za elektryke. W sumie wkurzają mnie tylko lusterka zawnętrzne, które nie mają ŻADNEJ regulacji od wewnątrz, trzeba popychać szkiełko ręką ;-)
No i klimka w lato to zbawienie narodów
-
siwy04eg Użytkownik archiwalnynapisał 17 gru 2009, 18:38 ostatnio edytowany przez siwy04eg 11 paź 2016, 22:34
Heh mam troszke lepszy
mierczniczek ( multimetr , a do bardziej dokładnych pomiarów miernik uniwersalny analogowy
produkcji radzieckiej ). Mierzyłem przed momentem ładowanie i bez obciążenia wyszło 14.2 V ,
pod obciążeniem niestety spada do 12.5 V ,Zgadzam się z przedmówcą, 12.5V jest niedopuszczsalne
-
ZureX Użytkownik archiwalnynapisał 17 gru 2009, 19:26 ostatnio edytowany przez ZureX 11 paź 2016, 22:34
Witam!
Ja u siebie zastosowałem kondensator 1F bo jak miałem sprzęt car audio bez konda to napięcie spadało poniżej 12.5V i światła przygasały ;/ a teraz jak ręka odjoł spadki dalej są nawet do 12.2V ale światłą nie przygasają już
a nie mówią już ze dmuchawa chodzi i światła.
Można dać np kondensator 0.25 albo 0,5F wpiąć pod instalacje i zobaczyć a nuż pomoże
pozdro -
Karol_Sieradz Użytkownik archiwalnynapisał 17 gru 2009, 19:43 ostatnio edytowany przez Karol_Sieradz 11 paź 2016, 22:34
Witam!
Ja u siebie zastosowałem
kondensator 1F bo jak miałem sprzęt car audio bez konda to napięcie spadało poniżej 12.5V i
światła przygasały ;/ a teraz jak ręka odjoł spadki dalej są nawet do 12.2V ale światłą nie
przygasają już
a nie mówią już ze dmuchawa
chodzi i światła.
Można dać np kondensator 0.25
albo 0,5F wpiąć pod instalacje i zobaczyć a nuż pomoże
pozdroMożesz podać przykład takiego kondensatora,który da rade ? Bo na allegro tego mnóstwo. Mam wzmacniacz magnat rock 4000
-
ZureX Użytkownik archiwalnynapisał 17 gru 2009, 20:03 ostatnio edytowany przez ZureX 11 paź 2016, 22:34
Twój wzmacniacz w zupełności powinien wystarczyć nawet 0,5F albo grubsze kable.
Ja mam pieca co ma 600rms więc bez konda ani rusz
Ja mam takiego:
1F dietz
W zupełności wystarcza.
A tu masz 2F dołożyć te 20zł:
kondensator_2_farady
Tylko pamiętaj że kondensator przed podłączeniem trzeba naładować prze żarówkę albo opornik. -
Karol_Sieradz Użytkownik archiwalnynapisał 17 gru 2009, 21:34 ostatnio edytowany przez Karol_Sieradz 11 paź 2016, 22:34
Twój wzmacniacz w zupełności
powinien wystarczyć nawet 0,5F albo grubsze kable.
Ja mam pieca co ma 600rms
więc bez konda ani rusz
Coś musze zrobić,bo robi mi sie dyskoteka ze swiatel mijaniadzieki
-
przemo90lodz Użytkownik archiwalnynapisał 17 gru 2009, 21:37 ostatnio edytowany przez przemo90lodz 11 paź 2016, 22:34
ja mam dokładnie to samo z tym że u mnie zauważyłem jeszcze że jak go gazuje to światła mocniej zaczynają świecić obroty spadają światła znów słabiej
-
sojer_25 Użytkownik archiwalnynapisał 18 gru 2009, 07:32 ostatnio edytowany przez sojer_25 11 paź 2016, 22:34
Podpinam się.
Czy Wam też zimą wysiada oświetlenie wnętrza? Zastanawiam się czym przesmarować włączniki przy drzwiach, bo to już druga zima, gdy w aucie mam ciemno.A w ogóle zastanawiam się czy sobie nie zamontować małych ledów od spodu drzwi, by podświetlić ziemię. Idealny pomysł w miejscach, gdzie brak latarni.
-
p5656 Użytkownik archiwalnynapisał 18 gru 2009, 08:35 ostatnio edytowany przez p5656 11 paź 2016, 22:34
Propo diodek kolegi to moge polecic tzw listwy diodowe.daja super efekt.ile powinno byc na aku pod obciazeniem ? Ok13.5v ?? Jaki preparat do stykow polecacie ??
-
siwy04eg Użytkownik archiwalnynapisał 18 gru 2009, 08:36 ostatnio edytowany przez siwy04eg 11 paź 2016, 22:34
Podpinam się.
Czy Wam też zimą wysiada
oświetlenie wnętrza? Zastanawiam się czym przesmarować włączniki przy drzwiach, bo to już
druga zima, gdy w aucie mam ciemno.
A w ogóle zastanawiam się czy
sobie nie zamontować małych ledów od spodu drzwi, by podświetlić ziemię. Idealny pomysł w
miejscach, gdzie brak latarni.Neony se załóż, 15 koni więcej
-
sojer_25 Użytkownik archiwalnynapisał 18 gru 2009, 11:46 ostatnio edytowany przez sojer_25 11 paź 2016, 22:34
Neony se załóż, 15 koni
więcejNeonami zamierzam oświetlić tablicę rejestracyjną, w której nie pali jedna lampka, a śruby są zardzewiałe, że hoho.
-
siwy04eg Użytkownik archiwalnynapisał 18 gru 2009, 12:06 ostatnio edytowany przez siwy04eg 11 paź 2016, 22:34
tyaaa, chciałem kiedyś wstawić białe ledy w tylne podświetlenie tablicy i w końcu musiałem odpuścić
-
daruskrakow Użytkownik archiwalnynapisał 18 gru 2009, 18:03 ostatnio edytowany przez daruskrakow 11 paź 2016, 22:34
w GL'u można wsadzić rękę pod zderzak i dostać się od góry za zderzakiem do całych uchwytów na lampki tablicy
-
pucha12345 Użytkownik archiwalnynapisał 18 gru 2009, 19:26 ostatnio edytowany przez pucha12345 11 paź 2016, 22:34
Powim Ci tak Po uruchomieniu zimnego silnika i bez obciazenia 14,2-14,5 Na goracym silniku bbez obciazenia moze spasc do ok 14V natomiast przy pelnym obciazeniu i nagrzanym silniku min 13,7V Piszesz ze masz 12,5 to za malo Pozostaje regulator i co bardziej prawdopodobne to jest uszkodzenie uzwojenia glownego tzw koszyka ale tego raczej sam nie sprawdzisz chyba ze masz wiedzę elektryczna Wiem co mowie bo jestem elektrykiem od ponad dwudziestu lat Ale jest w takim przypadku bardzo czesto sprawa blaha to znaczy pasek sprubuj porzadnie naciagnac i zmierz wtedy ladowanie Mialem takich przypadkow dziesiatki i pasek byl przyczyna tak duzych spadkow przy obciazeniu alternatora I powiem tak u mnie jest ok z ladowaniem i nawet przy pelnym obciazeniu nie zauwazylem przygasania swiatel ani innych odbiornikow i nie jest to standard w zadnym aucie to swiadczy tylko o niesprawnosci ukladu ladowania Bo zasada jest prosta wszystkie odbiorniki czerpia energie w czasie jazdy z alternatora a nie jak mysla niektorzy z akumulatora natomiast reszta nie wykorzystanej mocy "laduje" w akumulatorze i to wie kazdy elektryk samochodowy bo to jest abecadlo elektryka Wiec MOWIE JESZCZE RAZ PRZYGASANIE TO NIE JEST ZADEN STANDART
POzdrawiam
-
przemo90lodz Użytkownik archiwalnynapisał 19 gru 2009, 00:57 ostatnio edytowany przez przemo90lodz 11 paź 2016, 22:34
w GS'ie dokładnie to samo bo też już chciałem odpuścić ale położyłem się pod zderzakiem i bez problemu wymieniłem
21/54