Kierownica nie wraca z powrotem do neutralnej pozycji.
-
Witam.
Jestem tu nowy, chociaż czasem tu zaglądam.
Mam zagadkę w moim Swifcie 1.0 MK V bez wspomagania. Od momentu zakupu (tj od blisko dwóch lat) gdy lekko skręcam kierownicą np na zakręcie, to potem kierownica sama nie wraca do neutralnego położenia. Mógłbym puścić kierownicę a ona nadal byłaby w tej samej pozycji. Nie wiem czy to normalne czy coś jednak jest nie tak? -
Witam.Kierownica kreci sie lekko w miare i płynnie? Jeśli tak to pozostaje wg. mnie sprawdzic geometrie zawieszenia a dokladnie o ile dobrze pamietam kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
-
Witam.
Jestem tu nowy, chociaż czasem tu zaglądam.
Mam zagadkę w moim Swifcie 1.0 MK V bez wspomagania. Od momentu zakupu (tj od blisko dwóch lat)
gdy lekko skręcam kierownicą np na zakręcie, to potem kierownica sama nie wraca do
neutralnego położenia. Mógłbym puścić kierownicę a ona nadal byłaby w tej samej pozycji.
Nie wiem czy to normalne czy coś jednak jest nie tak?
jak zbieznosc masz dobra ,to moze byc to przekladnia kierownicza ale nie wiem na pewno -
Kierownica kreci sie lekko w miare i płynnie?
Jak na kierownicę bez wspomagania to raczej lekko się kręci i płynnie, muszę jednak użyć pewnej (co prawda niewielkiej) siły aby ruszyć kierownicą z pozycji bieżącej.
-
Witam.
Jestem tu nowy, chociaż czasem tu zaglądam.
Mam zagadkę w moim Swifcie 1.0 MK V bez wspomagania. Od momentu zakupu (tj od blisko dwóch lat)
gdy lekko skręcam kierownicą np na zakręcie, to potem kierownica sama nie wraca do
neutralnego położenia. Mógłbym puścić kierownicę a ona nadal byłaby w tej samej pozycji.
Nie wiem czy to normalne czy coś jednak jest nie tak?łożyska amortyzatorów zapieczone. Zbieżność, geometria, maglownica, zimowe opony, powodów mnóstwo.
-
łożyska amortyzatorów zapieczone. Zbieżność, geometria, maglownica, zimowe opony, powodów
mnóstwo.opony odpadają - tak samo jest na letnich i zimowych, zbieżność chyba też nie - nie ściąga, nie ścina opon
mi chodzi po głowie maglownica -
Witam.
Jestem tu nowy, chociaż czasem tu zaglądam.
Mam zagadkę w moim Swifcie 1.0 MK V bez wspomagania. Od
momentu zakupu (tj od blisko dwóch lat) gdy lekko
skręcam kierownicą np na zakręcie, to potem
kierownica sama nie wraca do neutralnego położenia.
Mógłbym puścić kierownicę a ona nadal byłaby w tej
samej pozycji. Nie wiem czy to normalne czy coś
jednak jest nie tak?Nie wiem jak w Swifcie bo nie rozbierałem ale w Renault5 miałem to samo i do wymiany był krzyżak ślimakowy czy jakoś tak się zwało to ustrojstwo na końcu kolumny kierowniczej.
-
Witam.Kierownica kreci sie lekko w miare i płynnie? Jeśli tak to pozostaje wg. mnie sprawdzic
geometrie zawieszenia a dokladnie o ile dobrze pamietam kąt wyprzedzenia sworznia
zwrotnicy.i tu tez mi sie wydaje, ze moglo byc cos nie tak wczesniej z autkiem i zanizyl sie kat wyprzedzenie, z tego co pamietam ze szkoly, to on jest odpowiedzialny, za to
-
Generalnie za prostowanie sie kol odpowiada kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy. Od tego bym zaczal.