Fiat Grande Punto Sport 1,4 T-Jet 120KM - test
-
w malym(1.2 1.4) T hamowac sie trzeba jeszcze mocniej
ale na trasie przy stalej przelotowej ~100kmph te silniczki pala ~6l noPbTo żadne osiagnięcie przy 6 biegu ma jakieś 1200 obr/min. Masakra a nie jazda. gdy jadac te prawie 100km/h czuć na plecach kombinującego Bóg wie co litewskiego kierowce tira.
Mój stary diesel 1.9tdi (AHU) w golfinie przy 90km/h na 5 biegu ma jakieś 1800obr/min i na prostej drodze pokazuje mi ca 4l(ON)na100km. I przypominam że jest to silnik technologicznie z początka lat 90tych.
Powiesz zaraz pewnie ze głupoty wygaduje, że to diesel ze ma wiekszy stopień sprężania względem benzyny, poza tym spalanie ropy przebiega w wyższej temperaturze i stąd te małe spalanie. No i jeszcze jedne popularne wytłumaczenie jeden litr ropy waży wiecej niż PB czyli spalanie jest bardziej kaloryczne. Ja to znam nie mówisz pokazywać jaki to wykształcony jesteś, ja o tym wiem. Skończyłem wydział mechaniczny tak wiec na cos o działaniu silników sie dowiedziałem. Tylko że róznica miedzy dwoma motorami jest prawie 20 lat. Czyli teoretycznie stary 1.9tdi powinien być archaizmem przy najnowszej benzynowej jednostce doładowanej.
Poza tym nie zwróciliście uwagi na jeden szczegół. Producent auta podaje że 1.4T -122KM w punto spala 6.5 L/100km w TRYBIE MIESZANYM a nie na trasie. A to jest duża różnica. W mieście auto może spalić nawet do 200% tego co na trasie. Jak 100% drogi pokonujesz autostradami i drogami poza terenem zabudowanym to luuz. Jednak nie każdy wykonuje 100 % przebiegu na autostradach czy drogach poza miejskich.
-
Ja jeżdziłem 1.8T (150KM) i wynik 12-13LPG na sto
ty zaś śmigałeś najmocniejszą wersją 1.8T (225KM) nawet 20-22l/100km czyli miałeś 1.5 razy wiecej mocy na motorze niż ja, wiec wieksza moc musi być podyktowana większą konsumpcją paliwa, nic nie bierze sie z powietrza.Jak już mówiłem każdy konik musi coś zjeść stado koników większe o 75KM musiało wypić te 6-7 litrów wiecej.
-
Poza tym nie
zwróciliście uwagi na jeden szczegół. Producent auta podaje że 1.4T -122KM w punto
spala 6.5 L/100km w TRYBIE MIESZANYM a nie na trasie. A to jest duża różnica.
W mieście auto może spalić nawet do 200% tego co na trasie. Jak 100% drogi
pokonujesz autostradami i drogami poza terenem zabudowanym to luuz. Jednak nie każdy
wykonuje 100 % przebiegu na autostradach czy drogach poza miejskich.No i ??
Bo skoro te 6,6l/100km jest w trybie mieszanym to oznacza, że w trasie jest jeszcze mniej, dla trasy producent podaje 5,4l/100km...
Przeczytaj raz jeszcze, policz do dziesięciu i zrozum...
-
To żadne
osiagnięcie przy 6 biegu ma jakieś 1200 obr/min. Masakra a nie jazda. gdy jadac te
prawie 100km/h czuć na plecach kombinującego Bóg wie co litewskiego kierowce tira.
Mój stary diesel
1.9tdi (AHU) w golfinie przy 90km/h na 5 biegu ma jakieś 1800obr/min i na prostej
drodze pokazuje mi ca 4l(ON)na100km. I przypominam że jest to silnik technologicznie
z początka lat 90tych.bosh ten dalej swoje
primo nie kazden maly T ma 6 biegowdrugie primo co ma tu twoj diesel do rzeczy ?
ale jak juz wspomnieales to tez pochwale
swift 1.3 8v spalal mi (uzytkowany 2.5 roku wiec bez bledu )
uwazaj 5.5l do 6.5l noPb w miescie
klamera 1.4 uzywana 3 lata miesci sie w 7lnie podam ci wynikow z tras bo stwierdzisz ze to nie mozliwe ( na baku okolo [albo i ponad ] 700km )jednym i drugim
Producent auta podaje że 1.4T -122KM w punto
spala 6.5 L/100km w TRYBIE MIESZANYM a nie na trasie. A to jest duża różnica.
W mieście auto może spalić nawet do 200% tego co na trasie.no i ? producent podaje dane z testu na optymalnym torze testowym i to wszyscy wiedza
a na trasie tez mozna spalic duzo wiecej
-
czytam to i mi ręce opadają, czy to jest trudne do zrozumienia, że miasto i miasto to jest różnica, mi golf 1,9 tdi potrafi w mieście spalić prawie 8l, ale to ze staniem w gigantycznych korkach, a później deptaniem...
mi 1,9 tdi (axr) potrafi, przy dynamicznym ruszaniu, dobrze ponad 20l spalania chwilowego.. może twój miał walniętą pompę paliwa... a 16 pokazuje przy każdym ruszaniu..wracając to tych całych wspaniałych małych silniczków z turbinkami..
pod domem stoją u mnie dwie renówki 1) 1,4 16V 98KM, 2) 1,2 TCE 100KM, waga i opór powietrza zbliżony i wychodzi, że nr 2 pali co najmniej 0,5 litra mniej.. szczególnie w korkach, kiedy trzeba nakarmić mniejszą pojemność, zresztą na trasie też jest bardziej ekonomicznie... do tego pamiętaj, że jest coś takiego jak "Nm" to małe gówno ma moment obrotowy wolnossącego 1,6 -
czytam to i mi ręce
opadają, czy to jest trudne do zrozumienia, że miasto i miasto to jest różnica,Yendrek a ukonczyles wydzial mechaniczny ? ukonczyles qwa ?
mnie dwie renówki 1) 1,4 16V 98KM,
czyzby clio/thalia ?
-
inny ale też inżynierski..
modus / grand modus i jak mam wybierać to biorę granda bo ma turbinkę -
To jeszcze ja Cie pojade (bez obrazy ).
Wydaje mi sie, ze problem wcale nie lezy w silnikach.
To, ze producenci "klamia" i zabiegali o odpowiednia procedure testu spalania, zeby im wyszlo troche mniej niz w starych modelach chyba jest poza dyskusja ale...Dzisiejsze auta sa duzo ciezsze i to ma zasadnicze znaczenie w miescie podczas spalania.
Tak samo podczas dynamicznej jazdy.
Przelozylbys stary silnik do nowego auta i dopiero bylaby lipa.Golf V pali mi w miescie 9-15, podczas gdy swift, carisma, accent, 206 hdi czy c5 pala 8-11.
Na trasie golf pali 8-10. Tak samo jak reszta. Moze 206 0,5l mniej bierze.Na koniec: spalanie w miescie jest niemierzalne. Proponuje przestac sie tego czepiac.
Tym bardziej, ze z roku na rok po miastach jezdzi sie coraz gorzej wiec auta pala wiecej.
Najlepiej to widac w golfie jak wracam z pracy.
Ta sama trasa - jade jak wszyscy:
po 16: 14-15l
po 17: 13-14l
po 18: 9-11l
Jakbym zrzucal na N to bedzie litr mniej.Silnik spalinowy jest naprawde ogarnieta konstrukcja i ciezko cos nowego wymyslic.
Troche jest do poprawy przy czesciowym obciazeniu ale jak cisniesz mocno to niewiele mozna zdzialac - wiecej mocy chwilowej to wiecej paliwa i powietrza, inaczej bedziesz zbieral zawory. -
inny ale też
inżynierski..zuch molodziec
modus / grand modus
i jak mam wybierać to biorę granda bo ma turbinkękurde myslalem ze moze clio mialbym kilka pytan
btw jak ten 1.4 sie sprawuje ? -
Bardzo ciekawy artykuł. Mam tylko jedno pytanie - dlaczego ten samochód ma taką brudną komorę silnika?
-
może w clio jest ok, w wysokim modusie jakoś nie bardzo..
ja mam odczucie, że ten silnik najlepiej kręci się do 2,5krpm, bo mam zmienne fazy rozrządu, później jakiś oporny jest..
ale nie ma problemu żeby rozbujać modusa do 174km/h kiedyś kończy się skrzynia, spalanie 15,5 wtedy ma.. -
Bardzo ciekawy
artykuł. Mam tylko jedno pytanie - dlaczego ten samochód ma taką brudną komorę
silnika?Pewnie brak osłony pod silnikiem + aerozol w postaci drobinek wody z brudem z jezdni i solą... Niestety włazi to wszędzie... Mój ma podobnie...