Fiat Grande Punto Sport 1,4 T-Jet 120KM - test
-
Nie mówię że znam
silniki turbo benzyna na wylot, ale producenci coraz to bardziej kłamią mówiąc o
spalaniu wszystkich tych turbo.jak nie deptasz to spalanie masz w miarę znośne, jak zaczynasz pałować to normalne jest że i spala więcej ...
ale jak patrze na jakieś 2.0t quattro czy też inne TFSI ledwo toczące
sie po mieście to zastanawiam się po co komuś turbodoładowany motor do ślimakowatej
jazdy.po to żebyś się pytał i ich objeżdżał jak się uważasz za króla miasta
No i gdzie ta ekonomia gdy się wciska pedał to spalanie chwilowe jest prawie
takie jak w starym zdezelowanym BMW ... a pojemność dwa razy mniejsza.śmieszny jesteś, ale tu nie o tym.
-
Nie mówię że znam
silniki turbo benzyna na wylot, ale producenci coraz to bardziej kłamią mówiąc o
spalaniu wszystkich tych turbo. Niekiedy zaniżając średnie spalanie do 6l/100km przy
pojemności 1.2T czy też do 1.4t około 6.5l/100km. Nie powiem że to jest niemożliwe,
owszem jest ale jak patrze na jakieś 2.0t quattro czy też inne TFSI ledwo toczące
sie po mieście to zastanawiam się po co komuś turbodoładowany motor do ślimakowatej
jazdy. No i gdzie ta ekonomia gdy się wciska pedał to spalanie chwilowe jest prawie
takie jak w starym zdezelowanym BMW ... a pojemność dwa razy mniejsza.Wszystko zależy od danego silnika i jazdy "dopasowanej" do danego silnika. Przy silnikach z turbodoładowaniem skok spalania następuje w momencie rozkręcenia sprężarki: wzrost ilości powietrza wymaga również wzrostu ilości paliwa...
Po to robi się małe doładowane silniki, aby możliwe było uzyskanie niskich parametrów spalania i emisji, przy stosunkowo spokojnej jeździe... Przy starszych wolnossących trzylitrowych benzynach to już nie jest możliwe... a w razie potrzeby to i w małym 1.4T masz zapas pod pedałem i dobre osiągi...
A ekonomia to jest wtedy, jak sobie jedziesz równo 120km/h na autostradzie, wtedy to stare zdezelowane BMW niestety będzie piło znacznie więcej niż małe 1.4...K3 mówisz 1.8T
(150KM) dla przykładu taki archaizm jak golf III 2.0 gt 16V ma tyle
samo(wolnossący), wiem że obie konstrukcje są bardzo stare. Ale ten ten 1.8T to
kowalska konstrukcja oprócz tego że kultura pracy wysoka to spalanie przy
dynamicznej jeżdzie 12-14LPG jest znośne dla portfela. Poza tym można lepiej znosi
LPG niż 1.4T.Jeździłem 1.8T co miało średnie spalanie z baku rzędu 22-23l/100km... wszystko zależy jak się jeździ...
-
Poza tym kiedyś
jeżdziłem passatem w dieslu 1.9tdi (110KM) przy ruszaniu dynamicznym ze skrzyżowania
(z piskiem) komputer pokazał mi spalanie chwilowe 13l/100km. Ciekawi mnie ile taki
1.4T pokazał by gdybym zrobił tak samo.Po pierwsze: nawet 1.9TDI potrafi pokazać spalanie chwilowe znacznie więcej niż owe 13 litrów... To, że był pisk opon wcale o niczym nie świadczy...
Po drugie: duże spalanie chwilowe nie jest domeną tylko silników z doładowaniem. Zwykłe 1.4 też pokazuje często 16-18 litrów chwilowo, nawet podczas zwykłego przyspieszania na niskim biegu (szczególnie dwójce)...
-
Jeździłem 1.8T co miało średnie spalanie z baku rzędu 22-23l/100km... wszystko zależy jak się jeździ...
Czyli prócz tankowania musiałeś także opony wymieniać . Badz też wóz miał coś nie tak z silnikiem. Nigdy mi sie nie zdarzyło aby ten silnik, u mnie akurat to było w budzie a4 combi nie spalił tyle w średniej na sto. Ja jeżdziłem bardzo dynamicznie trasa no i normalnie miasto (wiadomo fotoradary) to wyszło 13l/100km. Zresztą ja jak jeżdziłem tym sprzetem to mało palił jak na 150KM wtedy miał 145kkm przebiegu teraz juz nie wiem ile ma. Starczy wejść na forum [url=www.audiklub.org]AUDI-cy[/url] tam każdy ci powie ze dobrze wyregulowany i zdrowy audik z 1.8T spali do 15l/100km LPG.
p.s. na benzynie nie jeżdziłem ta A4, była założona instalacja LPG to korzystałem z tego dobrodziejstwa.
-
Czyli prócz
tankowania musiałeś także opony wymieniać . Badz też wóz miał coś nie tak z
silnikiem. Nigdy mi sie nie zdarzyło aby ten silnik, u mnie akurat to było w budzie
a4 combi nie spalił tyle w średniej na sto. Ja jeżdziłem bardzo dynamicznie trasa no
i normalnie miasto (wiadomo fotoradary) to wyszło 13l/100km. Zresztą ja jak
jeżdziłem tym sprzetem to mało palił jak na 150KM wtedy miał 145kkm przebiegu teraz
juz nie wiem ile ma. Starczy wejść na forum [url=www.audiklub.org]AUDI-cy[/url]
tam każdy ci powie ze dobrze wyregulowany i zdrowy audik z 1.8T spali do 15l/100km
LPG.
p.s. na benzynie
nie jeżdziłem ta A4, była założona instalacja LPG to korzystałem z tego
dobrodziejstwa.Gwarantuję ci, że z autem było wszystko w porządku... w końcu to była prasowa demówka...
A abyś miał szersze pojęcie, to dodam, że była najmocniejsza wersja tego silnika: 225KM... I to przy dynamicznej jeździe z kompletem pasażerów przy prędkościach przelotowych tyle potrafiło wypić...Owszem, trudno byłoby jeździć na codzień w takich warunkach, ale z rozmów z salonem pamiętam, że średnia dla tego silnika to jakieś 16 litrów... wszystko zależy od kierowcy...
-
Jeżdziłem 1.8T
(audi a4). Zagazowane to było ale mimo tego trudno było zejść poniżej 12-13l/100km.bla bla bla
sr20det
jak sie jest grzecznym to ten silnik miesci sie w normie do 12l w miescie
tylko ze trzeba sie mocno hamowac
w malym(1.2 1.4) T hamowac sie trzeba jeszcze mocniej
ale na trasie przy stalej przelotowej ~100kmph te silniczki pala ~6l noPbwiec nie porownuj mi prosze z 1.8t bo to juz zupelnie inna technologia
-
w malym(1.2 1.4) T hamowac sie trzeba jeszcze mocniej
ale na trasie przy stalej przelotowej ~100kmph te silniczki pala ~6l noPbTo żadne osiagnięcie przy 6 biegu ma jakieś 1200 obr/min. Masakra a nie jazda. gdy jadac te prawie 100km/h czuć na plecach kombinującego Bóg wie co litewskiego kierowce tira.
Mój stary diesel 1.9tdi (AHU) w golfinie przy 90km/h na 5 biegu ma jakieś 1800obr/min i na prostej drodze pokazuje mi ca 4l(ON)na100km. I przypominam że jest to silnik technologicznie z początka lat 90tych.
Powiesz zaraz pewnie ze głupoty wygaduje, że to diesel ze ma wiekszy stopień sprężania względem benzyny, poza tym spalanie ropy przebiega w wyższej temperaturze i stąd te małe spalanie. No i jeszcze jedne popularne wytłumaczenie jeden litr ropy waży wiecej niż PB czyli spalanie jest bardziej kaloryczne. Ja to znam nie mówisz pokazywać jaki to wykształcony jesteś, ja o tym wiem. Skończyłem wydział mechaniczny tak wiec na cos o działaniu silników sie dowiedziałem. Tylko że róznica miedzy dwoma motorami jest prawie 20 lat. Czyli teoretycznie stary 1.9tdi powinien być archaizmem przy najnowszej benzynowej jednostce doładowanej.
Poza tym nie zwróciliście uwagi na jeden szczegół. Producent auta podaje że 1.4T -122KM w punto spala 6.5 L/100km w TRYBIE MIESZANYM a nie na trasie. A to jest duża różnica. W mieście auto może spalić nawet do 200% tego co na trasie. Jak 100% drogi pokonujesz autostradami i drogami poza terenem zabudowanym to luuz. Jednak nie każdy wykonuje 100 % przebiegu na autostradach czy drogach poza miejskich.
-
Ja jeżdziłem 1.8T (150KM) i wynik 12-13LPG na sto
ty zaś śmigałeś najmocniejszą wersją 1.8T (225KM) nawet 20-22l/100km czyli miałeś 1.5 razy wiecej mocy na motorze niż ja, wiec wieksza moc musi być podyktowana większą konsumpcją paliwa, nic nie bierze sie z powietrza.Jak już mówiłem każdy konik musi coś zjeść stado koników większe o 75KM musiało wypić te 6-7 litrów wiecej.
-
Poza tym nie
zwróciliście uwagi na jeden szczegół. Producent auta podaje że 1.4T -122KM w punto
spala 6.5 L/100km w TRYBIE MIESZANYM a nie na trasie. A to jest duża różnica.
W mieście auto może spalić nawet do 200% tego co na trasie. Jak 100% drogi
pokonujesz autostradami i drogami poza terenem zabudowanym to luuz. Jednak nie każdy
wykonuje 100 % przebiegu na autostradach czy drogach poza miejskich.No i ??
Bo skoro te 6,6l/100km jest w trybie mieszanym to oznacza, że w trasie jest jeszcze mniej, dla trasy producent podaje 5,4l/100km...
Przeczytaj raz jeszcze, policz do dziesięciu i zrozum...
-
To żadne
osiagnięcie przy 6 biegu ma jakieś 1200 obr/min. Masakra a nie jazda. gdy jadac te
prawie 100km/h czuć na plecach kombinującego Bóg wie co litewskiego kierowce tira.
Mój stary diesel
1.9tdi (AHU) w golfinie przy 90km/h na 5 biegu ma jakieś 1800obr/min i na prostej
drodze pokazuje mi ca 4l(ON)na100km. I przypominam że jest to silnik technologicznie
z początka lat 90tych.bosh ten dalej swoje
primo nie kazden maly T ma 6 biegowdrugie primo co ma tu twoj diesel do rzeczy ?
ale jak juz wspomnieales to tez pochwale
swift 1.3 8v spalal mi (uzytkowany 2.5 roku wiec bez bledu )
uwazaj 5.5l do 6.5l noPb w miescie
klamera 1.4 uzywana 3 lata miesci sie w 7lnie podam ci wynikow z tras bo stwierdzisz ze to nie mozliwe ( na baku okolo [albo i ponad ] 700km )jednym i drugim
Producent auta podaje że 1.4T -122KM w punto
spala 6.5 L/100km w TRYBIE MIESZANYM a nie na trasie. A to jest duża różnica.
W mieście auto może spalić nawet do 200% tego co na trasie.no i ? producent podaje dane z testu na optymalnym torze testowym i to wszyscy wiedza
a na trasie tez mozna spalic duzo wiecej
-
czytam to i mi ręce opadają, czy to jest trudne do zrozumienia, że miasto i miasto to jest różnica, mi golf 1,9 tdi potrafi w mieście spalić prawie 8l, ale to ze staniem w gigantycznych korkach, a później deptaniem...
mi 1,9 tdi (axr) potrafi, przy dynamicznym ruszaniu, dobrze ponad 20l spalania chwilowego.. może twój miał walniętą pompę paliwa... a 16 pokazuje przy każdym ruszaniu..wracając to tych całych wspaniałych małych silniczków z turbinkami..
pod domem stoją u mnie dwie renówki 1) 1,4 16V 98KM, 2) 1,2 TCE 100KM, waga i opór powietrza zbliżony i wychodzi, że nr 2 pali co najmniej 0,5 litra mniej.. szczególnie w korkach, kiedy trzeba nakarmić mniejszą pojemność, zresztą na trasie też jest bardziej ekonomicznie... do tego pamiętaj, że jest coś takiego jak "Nm" to małe gówno ma moment obrotowy wolnossącego 1,6 -
czytam to i mi ręce
opadają, czy to jest trudne do zrozumienia, że miasto i miasto to jest różnica,Yendrek a ukonczyles wydzial mechaniczny ? ukonczyles qwa ?
mnie dwie renówki 1) 1,4 16V 98KM,
czyzby clio/thalia ?
-
inny ale też inżynierski..
modus / grand modus i jak mam wybierać to biorę granda bo ma turbinkę -
To jeszcze ja Cie pojade (bez obrazy ).
Wydaje mi sie, ze problem wcale nie lezy w silnikach.
To, ze producenci "klamia" i zabiegali o odpowiednia procedure testu spalania, zeby im wyszlo troche mniej niz w starych modelach chyba jest poza dyskusja ale...Dzisiejsze auta sa duzo ciezsze i to ma zasadnicze znaczenie w miescie podczas spalania.
Tak samo podczas dynamicznej jazdy.
Przelozylbys stary silnik do nowego auta i dopiero bylaby lipa.Golf V pali mi w miescie 9-15, podczas gdy swift, carisma, accent, 206 hdi czy c5 pala 8-11.
Na trasie golf pali 8-10. Tak samo jak reszta. Moze 206 0,5l mniej bierze.Na koniec: spalanie w miescie jest niemierzalne. Proponuje przestac sie tego czepiac.
Tym bardziej, ze z roku na rok po miastach jezdzi sie coraz gorzej wiec auta pala wiecej.
Najlepiej to widac w golfie jak wracam z pracy.
Ta sama trasa - jade jak wszyscy:
po 16: 14-15l
po 17: 13-14l
po 18: 9-11l
Jakbym zrzucal na N to bedzie litr mniej.Silnik spalinowy jest naprawde ogarnieta konstrukcja i ciezko cos nowego wymyslic.
Troche jest do poprawy przy czesciowym obciazeniu ale jak cisniesz mocno to niewiele mozna zdzialac - wiecej mocy chwilowej to wiecej paliwa i powietrza, inaczej bedziesz zbieral zawory. -
inny ale też
inżynierski..zuch molodziec
modus / grand modus
i jak mam wybierać to biorę granda bo ma turbinkękurde myslalem ze moze clio mialbym kilka pytan
btw jak ten 1.4 sie sprawuje ? -
Bardzo ciekawy artykuł. Mam tylko jedno pytanie - dlaczego ten samochód ma taką brudną komorę silnika?
-
może w clio jest ok, w wysokim modusie jakoś nie bardzo..
ja mam odczucie, że ten silnik najlepiej kręci się do 2,5krpm, bo mam zmienne fazy rozrządu, później jakiś oporny jest..
ale nie ma problemu żeby rozbujać modusa do 174km/h kiedyś kończy się skrzynia, spalanie 15,5 wtedy ma.. -
Bardzo ciekawy
artykuł. Mam tylko jedno pytanie - dlaczego ten samochód ma taką brudną komorę
silnika?Pewnie brak osłony pod silnikiem + aerozol w postaci drobinek wody z brudem z jezdni i solą... Niestety włazi to wszędzie... Mój ma podobnie...