Które zimówki lepsze
-
Szukaj dobrych uzywek, ja dorwalem kormorany 8mm za 160 zł /4 szt. DOT 2009. Koles rozbil latem auto (kasacja) i zostaly mu zimowki. 5mm to juz lipton na sniegu, na deszczu wiadomo markowa lepsza, ale na sniegu liczy sie tylko zeby bylo waska i duzo bieznika
-
Wg. mnie używki są dobre do upalania i nic więcej,jasne są okazje,ale można też się na takich oponach przejechać... do normalnej jazdy chyba bym nie kupił używek
-
Szukaj dobrych
uzywek,...Ale, ja nie szukam opon
-
Wg. mnie używki są
dobre do upalania i nic więcej,jasne są okazje,ale można też się na takich oponach
przejechać... do normalnej jazdy chyba bym nie kupił używekJak kupilem GTi`ka od Wojtasa z prawie nowymi Dunlopami WinterResponse to co mialem je sprzedac, bo uzywane przez niego poprzedniej zimy i kupic nowe ? Jak kupujesz samochod to tez tam sa uzywane opony, w Audi mialem Goodyeary z wloskami jeszcze (ktos sie wkopal, bo kupil 4 kola i sprzedal auto...) i tez mam je wymienic na nowe bo sa uzywane? Bez przesady, w swoim SS tez masz uzywki uzywane przez samego siebie i tez im nie ufasz? Poza tym mozna trafic fajne okazje jak ktos kupuje nowe auto i wymienia kola na wieksze, ostatnio z nowego mitsu wisialy na allegro felgi 15" z oponami calosc miala przebieg 2 tys km i kosztowala 1200zl wyjsciowo, 1200 za 4 nowe felgi i opony, i ktos je sprzedaje bo kupil wieksze kola.
-
Tylko,że jak masz opony na aucie to jadąc czujesz czy jest wszystko ok z nimi ? A kupując używki nie wiesz czy ta opona będzie wolna od wad, przekonujesz sie w momencie wyjazdu od wulkanizatora albo i u niego A co do moich opon,ufam bo wiem jak je traktuje A kupić nowe i używać to też inna bajka jak kupić używane, na moje mam jeszcze 2 lata gwarancji chyba
-
no skoro cie takie okazje interesują to zawsze możesz kupować odemnie opony z 5mm bieżnikiem za pół ceny bo wg mnie to nawet 1/4 nie są warte
-
to i ja dorzucę swoje 5 groszy.
Kupiłbyś sobie prawie nowe używane, a nawet zużyte w 50-ciu %, pięcioletnie buty?
Nie wiadomo czy druty w oponie są całe, po jakich krawężnikach poprzednik jeździł.
Opona to jeden z podstawowych elementów bezpieczeństwa.
Poza tym jaka by ona nie była, to każda nowa nawet wielosezonowa będzie od 5 letniej zimówki lepsza. Jeśli chodzi o bieżniki, w samochodach flotowych poniżej 4mm nie nadaje się do jazdy. A dlaczego - bo jej przyczepność (na mokrym, czy śniegu w przypadku zimówki) to ok 30% przyczepnści opony nowej.
Zaoszczędź na piwie, fajkach, nawet benzynę tankuj na carrefourze a oponki spraw sobie nowe, tanio a całkiem dobrze możesz zainwestować w Dębicę -
Poza tym jaka by
ona nie była, to każda nowa nawet wielosezonowa będzie od 5 letniej zimówki lepsza.zapraszam do siebie dla niedowiarków, jak wygląda zimowa opona po latach
-
Wyglądać może cudnie. Co nie oznacza, ze jest równie skuteczna jak nowa. A na pewno nie jest, czego dowiodły i dalej dowodzą, coroczne testy opon w różnej prasie motoryzacyjnej
-
Wyglądać może
cudnie. Co nie oznacza, ze jest równie skuteczna jak nowa.jeździłeś na nich ? czy ja jeździłem ?
A na pewno nie jest,
czego dowiodły i dalej dowodzą, coroczne testy opon w różnej prasie motoryzacyjnejczytaj dalej testy ... wierz im bezgranicznie, to będziesz w sandałach w zimę chodzić ...
Nie raz w tych testach strzelają gafy takie że hej ...
Opony zimowe w testach firmy Nokian wypadają średnio, a np. Pirelli dobrze, a w życiu już bym Pirelli nie kupił ... Nokian-y natomiast wręcz przeciwnie, jedne z najlepszych zimówek jakie miałem okazję mieć w aucie rodzinnym. -
Owszem - jeździłem na kilkuletnich jak i na nowych.
Poza tym nie zmienisz pewnych rzeczy, choćbyś nie wiem jak próbował. M.in. starzenia się gumy czy zużywania bieżnika ( chyba że masz zaczarodziejskie laczki z Hogwartu i nie masz takiego problemu).
Jak Ci się dobrze sprawują to ok, ale nie wmawiaj, że używki są lepsze/ tak dobre jak nowe.Co do testów - tak, oczywiście, wszystko jest zmanipulowane. Żyjemy w jednej wielkiej teorii spiskowej i tylko nieliczni dostrzegają prawdę...
Nie twierdzę, że wierze im bezgranicznie ale nie oznacza to, ze nie są wiarygodne.
Lepiej wierzyć gościowi ze Ślunska na używanych oponach...
Co do opon - a jeździłeś na Pirelli? a konkretnie czy sam porównywałeś dwa wymieniane w teście komplety opon w identycznych warunkach? bo wtedy można mówić o tym, że jedna jest lepsza czy nie.
A to, że Twoje subiektywne odczucia co do wyższości Nokiana są lepsze to już inna bajka.
Ktoś powie, że jego zdaniem np. Pirelli będą lepsze.
na tym polega różnica zdań i poglądów. -
No cóż zima wszystko zweryfikuje, wtedy będzie można wysunąć wnioski, ponoć od przyszłego tygodnia śnieg więc pierwszy test niebawem :balwan:
-
Owszem - jeździłem
na kilkuletnich jak i na nowych.a gdzie ja do tego przekonywałem ? chyba nie umiesz czytać ze zrozumieniem ...
Poza tym nie
zmienisz pewnych rzeczy, choćbyś nie wiem jak próbował. M.in. starzenia się gumy czy
zużywania bieżnika ( chyba że masz zaczarodziejskie laczki z Hogwartu i nie masz
takiego problemu).mówię, przyjedź, zobacz, oceń ... potem pisz ...
Jak Ci się dobrze
sprawują to ok, ale nie wmawiaj, że używki są lepsze/ tak dobre jak nowe.nigdzie nie wmawiałem ...
Co do testów - tak,
oczywiście, wszystko jest zmanipulowane. Żyjemy w jednej wielkiej teorii spiskowej i
tylko nieliczni dostrzegają prawdę...
Nie twierdzę, że
wierze im bezgranicznie ale nie oznacza to, ze nie są wiarygodne.najlepszym testem jest własne doświadczenie, oraz doświadczenie innych kierowców ...
Lepiej wierzyć
gościowi ze Ślunska na używanych oponach...te opony mam od nowości ...
Co do opon - a
jeździłeś na Pirelli? a konkretnie czy sam porównywałeś dwa wymieniane w teście
komplety opon w identycznych warunkach? bo wtedy można mówić o tym, że jedna jest
lepsza czy nie.porównywałem obie opony dokładnie Nokian WR i Pirelli 210 Snow coś tam ... podobne warunki, o dziwo nawet lepiej wypadły testowo Goodyear-y letnie ... moim zdaniem śmiech na sali ...
Ktoś powie, że jego
zdaniem np. Pirelli będą lepsze.
na tym polega
różnica zdań i poglądów.to niech je kupuje i przepłaca ... proste
-
a gdzie ja do tego
przekonywałem ?A tu "> Poza tym jaka by
ona nie była, to każda nowa nawet wielosezonowa będzie od 5 letniej zimówki lepsza.
zapraszam do siebie dla niedowiarków, jak wygląda zimowa opona po latach"
chyba nie umiesz czytać ze zrozumieniem ...
Umiem, uwierz mi
mówię, przyjedź,
zobacz, oceń ... potem pisz ...ok, Twoje opony nie poddają się prawom fizyki i starzeniu się gumy. Sorry - jechać nie będę. Szkoda mi czasu i paliwa.
nigdzie nie
wmawiałem ...Cały czas sugerujesz, że używane na których jeździsz są tak samo dobre jak nowe...
najlepszym testem
jest własne doświadczenie, oraz doświadczenie innych kierowców ...W tych samych warunkach tak. Tylko mało kto ma możliwość przetestować na raz kilka rodzajów opon.
te opony mam od
nowości ...Ok, ale opona nowa też się staje używaną po użyciu. I o to mi chodzi
porównywałem obie
opony dokładnie Nokian WR i Pirelli 210 Snow coś tam ... podobne warunki, o dziwo
nawet lepiej wypadły testowo Goodyear-y letnie ... moim zdaniem śmiech na sali ...To ciekawe testy robisz. Może zdradzisz coś więcej co do warunków, sposobu testu...
to niech je kupuje
i przepłaca ... prosteNo i ok. Po to jest wolny kraj
-
A tu "
zapraszam do siebie
dla niedowiarków, jak wygląda zimowa opona po latach"co by zaprezentować oponę ... nie żeby do niej przekonywać ... bo co ktoś zrobi, to jego kieszeń i jego sprawa ...
ok, Twoje opony nie
poddają się prawom fizyki i starzeniu się gumy. Sorry - jechać nie będę. Szkoda mi
czasu i paliwa.to nie pisz głupot, wiem co mam, dobrze "leżakowane" opony odwdzięczają się długi czas ... spytaj oponiarzy ... czasem trafi się magazynowo sztuka z 6 letnim stażem, a jest nowa ... i nie ma oznak tego co piszesz ... ale nie Ty wiesz lepiej ... niech tak będzie
Cały czas
sugerujesz, że używane na których jeździsz są tak samo dobre jak nowe...są dobre, a na ile gorsze czy lepsze, tego już nie mam zamiaru oceniać ... z chęcią oddał bym je na jakieś niezależne testy na politechnice gdy by ktoś sponsorował wszystko ... ciekawe co by wyszło
Zresztą znajomy oponiarz, powiedział, że takiej opony dawno nie widział ... jak mu powiedziałem rok produkcji, a on oceniał oponę po stanie !W tych samych
warunkach tak. Tylko mało kto ma możliwość przetestować na raz kilka rodzajów opon.mi się tak zdarzyło ...
Ok, ale opona nowa
też się staje używaną po użyciu. I o to mi chodzito poturlaj nową oponę po jezdni i też już będzie używana ... dramat i parodia ...
To ciekawe testy
robisz. Może zdradzisz coś więcej co do warunków, sposobu testu...warunki niemalże podobne, ta sama droga, ta sama prędkość, to samo auto ...
Pirelli popłynęły, Goodki nie ... dziękuję ...No i ok. Po to jest
wolny krajdlatego kończę tą dyskusję, bo nie ma sensu przekazywać własnych poglądów, oraz swoich doświadczeń, skoro Ty i tak wiesz lepiej.
Niech tak pozostanie. -
Guma się starzeje, czy tego chcemy czy nie. Owszem, opona przechowywana w odpowiednich warunkach będzie wolniej ulegała tym procesom niż np. opona przechowywana na zewnątrz, bo dochodzą jeszcze warunki atmosferyczne - jednak tak czy siak, zjawisko dalej będzie występować. Tak jak akumulator z wiekiem traci sprawność. Wiadomo, że jeden szybciej drugi wolniej, ale jednak... Oczywiście nie oznacza to, że kilkuletnia opona/akumulator czy cokolwiek innego nie będzie prawidłowo działać. Jednak sprawniejsze będzie nowe urządzenie.
Jeśli chciałeś tylko zaprezentować oponę, to ok - zwracam honor.
Jeśli Twoje opony są tak dobre jak piszesz to bardzo dobrze. Znaczy się, że kupując je dokonałeś trafnego wyboru.
Co do "definicji" używanej opony - nie przesadzaj, choć chcąc być szczerym - tak będzie już używana, nawet w sytuacji o której piszesz. Auto jak wyjedzie z salonu, też już jest na rynku wtórnym klasyfikowane jako używane niestety...Napisz coś więcej proszę o warunkach. Jakie byly. czy był śnieg, czy było czysto ( w sensie odśnieżone itd.) Nie zbijam się. Serio chętnie się dowiem.
Nie twierdzę, że wiem wszystko najlepiej i pozjadałem wszystkie rozumy.
Konstruktywna wymiana argumentów i poglądów cechuje się między innymi różnicą zdań uczestników. Wtedy możliwe jest dojście do kompromisu albo konsensusu. Bo przyznasz chyba, że ciężko o dyskusję, jeśli jej uczestnicy się ze sobą zgadzają we wszystkich kwestiach.
Nie twierdzę, że Twoje opony są złe, że jedna marka jest lepsza od drugiej ( bo to zależy od warunków i od konkretnego modelu opony. Również od umiejętności samego kierowcy).
Ważne, żeby mieć dobre oponki i nie dać się zaskoczyć warunkom atmosferycznym oraz myśleć na drodze. Bo bez tego to żadne opony nie pomogą -
Jeśli chciałeś
tylko zaprezentować oponę, to ok - zwracam honor.dokładnie tak.
Jeśli Twoje opony
są tak dobre jak piszesz to bardzo dobrze. Znaczy się, że kupując je dokonałeś
trafnego wyboru.do tego auta, do innego bym ich pewnie nie kupił, bo swift waży tyle co nic
Napisz coś więcej
proszę o warunkach. Jakie byly. czy był śnieg, czy było czysto ( w sensie odśnieżone
itd.) Nie zbijam się. Serio chętnie się dowiem.Pirelli ( zimowa ) vs Goodyear ( letni )
modele też mogę przytoczyć W210 vs F1 GSD3.
Ten sam zakręt, dzień po dniu.
Temp. bodajże 5-6 stopni, lekko mokra nawierzchnia, prędkość ta sama w obu przypadkach.
Wynik :
w tym samym aucie Pirelli zrobiły manianę i zrobił się mały uślizg tylnej osi, Goodki - zero problemów ...Testy późniejsze, WR vs P210 ( czyli wspomniane Nokiany )
Nokian - opona zainstalowana na 1.6T RWD ( czyli inne auto ), tu już typowa zima nie wczesna zima/ późna jesień jak poprzednio.Nokian - bardzo dobre właściwości w błocie poślizgowym, śniegu kopnym, na suchym tak samo rewelacja, nie hałasują ...
Pirelli - zdradliwe na błocie poślizgowym, poprawne na śniegu kopnym, na suchym dobre, ale minimalnie hałasowały.To są moje odczucia, za cenę tych Pirelli w tym rozmiarze, wybrał bym Conti TS, Pirelli jest droga i bez rewelacji, brać jak jest promocja ...
Ważne, żeby mieć
dobre oponki i nie dać się zaskoczyć warunkom atmosferycznym oraz myśleć na drodze.
Bo bez tego to żadne opony nie pomogądokładnie
-
Zimowka Pirelli (P iles tam) to jedyna opona jaka znam, ktora zrobila sie kwadratowa mimo normalnej jazdy ze spokojnym kierowca w srednim wieku. Po prostu sama z siebie. Na sniegu tez dramatycznie z trakcja, mimo ze niestara opona i bieznik ok. Nie znam nikogo kto poleca Pirelli.
-
Wiesz no, jeśli
zasobność portfela na to pozwala, to lepiej doinwestować trochę i kupić to co
trzeba, na pewno będą dłużej służyły niż te używki. Za rok znów będziesz myślał o
oponach bo te zjeździsz. Czy wybierzesz Dębicę czy Barumy, to już zależy od Ciebie.To zależy ile jeszcze będzie jeździł Suzuki. Może sprzeda znowu auto na zimówkach na wiosnę?
Bo jeśli nie, to będzie musiał poszukać następnego auta, które będzie miało taki sam rozmiar opon
-
To zależy ile
jeszcze będzie jeździł Suzuki. Może sprzeda znowu auto na zimówkach na wiosnę?Jedno tak już sprzedał, teraz musi kupować opony, więc to go chyba nauczyło, żeby nie popełniać drugi raz tego samego błędu
Bo jeśli nie, to
będzie musiał poszukać następnego auta, które będzie miało taki sam rozmiar oponO zakupie innego auta nie wspominał