Wymiana przewodów hamulcowych
-
Witam, mam pytanko czy ktoś z Was wymieniał przewody hamulcowe sztywne? Moje są skorodowane na długości ok 25cm koło tylnej kanapy, na zgięciu, reszta jest dobra. Słyszałem, że można za pomocą jakiś łączników wymienić tylko na tej długości, ale nigdzie nie mogę znaleźć szczegółów na ten temat. Jakby ktoś z wiedzą napisał mi instrukcję krok po kroku to byłbym wdzięczny
-
Witam, mam pytanko
czy ktoś z Was wymieniał przewody hamulcowe sztywne? Moje są skorodowane na długości
ok 25cm koło tylnej kanapy, na zgięciu, reszta jest dobra. Słyszałem, że można za
pomocą jakiś łączników wymienić tylko na tej długości, ale nigdzie nie mogę znaleźć
szczegółów na ten temat. Jakby ktoś z wiedzą napisał mi instrukcję krok po kroku to
byłbym wdzięcznyJaka jest różnica w kosztach, że chcesz się na takie półśrodki porywać?
-
Nie słyszałem o żadnych dobrych, bezpiecznych łącznikach i nie wyobrażam sobie takiej partyzantki, jak ucinanie metalowej rurki i sztukowanie - toż to przewód hamulcowy... Spotkałem się z tym, że można kombinować z "zarabianiem" końcówek przewodów, ale to chyba nie jest robota dla amatora.
Najlepiej wymienić cały odcinek. To raczej nie są bardzo drogie rzeczy, za to poważne. Dodam, że jest możliwość zastosowania zamienników - takich "uniwersalnych" przewodów z miedzi, które dobiera się wg długości oryginalnych przewodów i przed zamontowaniem wygina w potrzebny kształt. Jednak takie przewody mają już gotowe zakończenia (zaprasowane końcówki i odpowiednie gwintowane tulejki). -
Spotkałem
się z tym, że można kombinować z "zarabianiem" końcówek przewodów, ale to chyba nie
jest robota dla amatora.No właśnie chodzi mi o tą metodę + zarabianie końcówek, tak aby to było porządnie zrobione i bezpieczne, nie chcę tego lutować spawać czy temu podobne Niestety na innym forum oświecili mnie co do ceny profesjonalnych narzędzi do tego ...
Najlepiej wymienić
cały odcinek. To raczej nie są bardzo drogie rzeczy, za to poważne.Cały odcinek biegnie u mnie przez 3/4 długości samochodu, koszta jednak są znaczne przy zastosowaniu miedzi, a biegną tam 4 przewody. Wszystkie skorodowane tylko w tym jednym punkcie, reszta wygląda zupełnie jak nowa i dlatego te kombinacje
Dodam, że jest
możliwość zastosowania zamienników - takich "uniwersalnych" przewodów z miedzi,
które dobiera się wg długości oryginalnych przewodów i przed zamontowaniem wygina w
potrzebny kształt.Dokładnie to chcę zastosować.
Jednak takie przewody mają już gotowe zakończenia (zaprasowane
końcówki i odpowiednie gwintowane tulejki).Do mojego samochodu nigdzie ich nie ma, trzeba sztukować.
Podsumowując: widziałem na allegro narzędzia za 50zł więc zainteresowałem się samodzielną wymianą. Okazuje się, ze to bardziej zabawka W praktyce to koszt ponad 200zł.
Daję sobie spokój, podjadę do warsztatu niech mi to zrobią. Dzięki za zainteresowanie się tematem -
Do mojego samochodu
nigdzie ich nie ma, trzeba sztukować.bzdura
w kazdym dobrze wypozarzonym sklepie kupisz cale przewody z koncowkami
na wymiar -
bzdura
w kazdym dobrze
wypozarzonym sklepie kupisz cale przewody z koncowkami
na wymiarMokry, wstyd i hańba