hot hatch do 15k
-
Bredzisz.
Zobacz tutaj. Osiągi naprawdę godne
jak na cenę auta.Dupa nie osiagi. Powinien zwijac asfalt przy gabarytach auta i takiej mocy, a to ledwo jedzie. 1.5 tonowe A4 majace ledwo 150hp ma takie same osiagi jak troche mocniejszy i sporo lzejszy kompakt i wiekszy v-max
-
mowisz o golfie?
-
mowa była chyba o xsarze VTS
-
Golf robi przeciag, VTS to sztrucel
-
Xsara delikatnie wygrywa jednak z A4 ważącym 1375 kg w tym porównaniu, gdyby zapakować do niego te brakujące 125 kg nie miało by czego szukać, ale to nic nie znaczy dla fana co?
http://www.zeperfs.com/en/duel140-37.htm -
Zwłaszcza przy większych prędkościach widać różnicę. Wg. tego porównania Xsara/A4 przyspieszenie 80-180km/h wychodzi 19 kontra 25s. To jest duża różnica.
-
Cytat:
mowisz o golfie?
Tak.
-
Ganiałem się z Golfem jak miałem 306 GTI6 i do 130 szły równo. 306-tka była bez tylniej kanapy, zapasu (czyli jakieś 25km mniej) i miała 170 KM zmierzone na hamowni. Seryjna Xsara będzie więc wolniejsza o długość samochodu.
-
Tu jest taki fajny filmik. Załóżmy że A4 1.8 T 150hp jeździ jak Golf IV GTI z tym silnikiem. Załóżmy że Xsara jeździ jak 306 GTI. A tu efekt: FILM
-
Nawet z 2.0 TFSI który jest sporo szybszy od 1.8T daje radę
http://www.youtube.com/watch?v=qqQ_OxAMqFM -
Wg. tego porównania Xsara/A4 przyspieszenie
80-180km/h wychodzi 19 kontra 25s. To jest duża różnica.Wedlug tej strony to Swift GTi ma 9.7s do 100 km/h Wiec prosze podawajcie jakies realne zrodla
Swoich opini nie zmienimy, dla mnie prawie 170 konny kompakt robiacy jakies marne 8.Xs do 100 to jest nieporozumienie. Prosze spojrzec na inne samochody o podobnej mocy w tej klasie, chyba nie ma nic wolniejszego niz Xsara.
-
To są właśnie realne źródła, testy czasopism motoryzacyjnych zebrane do jednej bazy danych. Nie mierzenie stoperem kiedy strzałeczka przejdzie przez 100 kmh. Zdarzają się oczywiście muki i literówki jak wszędzie.
Dla mnie Audi 80 2.8 które ma 174 KM i 250 Nm przyspieszające w 9,3 sekundy do setki to jest mega porażka. Wśród wolnossących HH Xsara i P306 są jednymi z szybszych.
źródło:
http://www.einszweidrei.de/audi/8028e1991-1.htm -
Dobra dajmy sobie spokój. Jeśli Xsystoff spotka kiedyś VTSa na drodze to zweryfikuje swój pogląd. My swoje wiemy, on wie swoje...
-
Na razie zauwazylem, ze golfiszcze wybrzydza co do benzyny. Wydaje mi sie, ze na 95 jest slabszy poza tym 230 i... koniec. Moze wlasciciel oszczedzal .
Musze pobronic troche reputacji nowego nabytku, a co...
306-6 szybka jest ale do 7.0 chyba jej troche brakuje? -
Brakuje, 200 turbokoni w golfie robi robotę, droga na więcej to tylko kwestia relatywnie niedużej kasy.
Z drugiej strony nie ta liga i nie ta kasa. -
Odpowiem tak:
-
Z drugiej strony
nie ta liga i nie ta kasa.Zdecydowanie zgadza się.
-
To są właśnie
realne źródła, testy czasopism motoryzacyjnych zebrane do jednej bazy danych.Tylko, ze tam nie ma ani jednej wzmianki o jakiejkolwiek normie tych testow. Strzelali sprzeglem czy ruszali z niskich obrotow? Zmieniali biegi przed odcinka czy przed czerwonym polem? Na cieplej czy na zimnej oponie? Wielokrotnie powtarzali test zeby uzyskac najlepszy czas czy tylko jedna proba? Czym mierzyli osiagi? Tylko kierowca czy np. z pasazerem? Pelny bak paliwa czy pusty, a moze polowa? Pusty bagaznik? Jakie dokladnie opony? Sorry ale samo zalozenie T1R czy R1R + zagrzanie ich i strzelenie sprzeglem przy pustym samochodzie spowoduje znaaaaczny spadek czasu do 100 niz jakies syf opony i zaladowany samochod startujacy z niskich obrotow. Niestety jako inzynier zwracam uwagi na NORMY, bo testujac czas roznymi sposobami mozna osiagnac rozne wyniki, bardzo rozno. No i nie bardzo wiem co robi tam prawie 1.5 tonowy kloc w postaci 80tki ktory kontra maly kompakt.
Gtech to tez jest smiech Juz widzialem jak prowidlowo zamontowany i skalibrowany pokazuje 7.61s do 100 dla auta majacego katalogowo 9.5s A samochod seria totalna nawet nie wybebeszona
Nadal prosze o pokazanie WOLNIEJSZEGO samochodu w klasie kompakt majacego prawie 170 koni. (8.7 dla przypomnienia wedlug producenta). 150 konne megane ma 8.5 Nie przytaczam Colta Gti 140hp (7.6s do 100) zeby nie kopac lezacego, podobnie jak Civica 6gena z b16 czy nissana almery i pokrewnych, slabszych aut Tak, producenci maja swoja norme (2 osoby na pokladzie, polowa baku, 25% ladownosci). Mua.
Nie
mierzenie stoperem kiedy strzałeczka przejdzie przez 100 kmh. Zdarzają się
oczywiście muki i literówki jak wszędzie.
Dla mnie Audi 80
2.8 które ma 174 KM i 250 Nm przyspieszające w 9,3 sekundy do setki to jest mega
porażka. Wśród wolnossących HH Xsara i P306 są jednymi z szybszych.
źródło:
http://www.einszweidrei.de/audi/8028e1991-1.htm -
Aleś się uparł, nie mam zielonego pojęcia jakie były warunki testu, mam nadzieję że było chociaż sucho. Podejrzewam że auto z 91 czy 92 roku było testowane na oponach z epoki, prawdopodobnie na takich dostarczonych przez producenta, a procedura testowa mogła wyglądać tak że było 10 startów, dwa najgorsze i najlepsze odrzucamy z 6 robimy średnią.
Katalogowo i czasy podawane przez producentów to ja miałem na uwadze jak miałem 10 lat Teraz czekam na niezależne testy i wiem jak auto mniej więcej jedzie, nie tylko do 100 kmh.
Btw w katalogach przy Xsarze VTS faktycznie jest 8,7 tylko, że całkowicie seryjne auta przyspieszały dużo lepiej. Są to raczej okolice wysokich 7 lub niskich 8.
Peugeot 306 GTI 6 też ma podane 8,8 do setki tymczasem na filmiku Parucha dyma 8,5 sekundowe Bravo i 8,5 sekundowego Golfa 1.8T jak chce. Zresztą czas do setki nie powinien być głównym wyznacznikiem szybkości auta bo nie szybszy jest ten który osiągnie zadaną prędkość tylko ten pierwszy na mecie (odległość), a z tym już bywa różnie.
Gtech to rzeczywiście trochę kiblowaty jest, dla Sierki 2.0 pokazał wysokie 7,9 do 60 mph i 16,0 na 1/4 mili. Gdzie na zawodach nie byłem wstanie przekroczyć 16,7 , a do setki przyspieszała w jakieś 9 sekund.