[moje auto] Suzuki Swift GTi mk2 1990r dedykowany by MKV
-
instalacja od cewki i modułu jest w instalacji od karoserii więc jak miałby Ci to przysłać?
sprwadź to cisnienie paliwa , potem już bym kombinował z seryjnymi gratami
-
Ja jestem
przekonany, że to coś z zapłonem bo jak chwile przytrzymam silnik na tych obrotach
gdzie nie chce jechać to po odpuszczeniu gazu mam strzały w wydech i bardzo ociężale
pracujący silnik więc paliwo jest podawane ale jest coś nie tak z zapłonem...Zapłon nic ci nie pomoże jak dostaje więcej paliwa niż tlenu przez co paliwo nie ma się w czym spalić (w końcu cie zalewa) i dopala się w wydechu co jest naturalną rzeczą przy tego typu usterkach (czyli lewe powietrze w kolektorze ssącym, uszczelka kolektora, uszczelniacze wtrysków, zwalona przepływomierz)
Posłuchaj kolegi none7
Swoją drogą jak jest ze spalaniem? Przy wszelkich nieszczelnościach się zwiększa...
-
Cytat:
Zapłon nic ci nie pomoże jak dostaje więcej paliwa niż tlenu przez co paliwo nie ma się w czym spalić (w końcu cie zalewa) i dopala się w wydechu co jest naturalną rzeczą przy tego typu usterkach (czyli lewe powietrze w kolektorze ssącym)
To by maił nadmiar powietrza a nie niedobór
Cytat:
uszczelka kolektora,
Była ściągana głowica to i uszczelka była wymieniona - efekt ten sam - byłby nadmiar powietrza
Cytat:
uszczelniacze wtrysków
Wtryskiwacze wraz z z całą listwą i regulatorem ciśnienia były wymieniane - uszczelki są nie do dostania - w ASO kosztują coś koło 250zł na zamówienie - dziękuję.
I również lewe powietrze by się dostawało i byłby jego nadmiar a nie niedobór.Cytat:
zwalona przepływomierz
- przepływomierz (MAF)- założyłem fabrycznie nowy oryginał Suzuki
Cytat:
Swoją drogą jak jest ze spalaniem? Przy wszelkich nieszczelnościach się zwiększa...
W normie - nic się nie zmieniło.
-
Cytat:
instalacja od cewki i modułu jest w instalacji od karoserii więc jak miałby Ci to przysłać?
Co to według Ciebie znaczy w instalacji od karoserii - że jest do niej przyspawane?
Ja kupiłem kompletną instalację elektryczną z GTi mk2 a nie tylko wiązkę od komputera (jest tego całe pudło) -
Przez głowę przetaczają mi się już rżnie głupie pomysły w czym w związku z tym może być problem - kiepska kompresja, pogięte korbowody po dostaniu się płynu chłodniczego przy przegrzaniu itp... ehhh....
Mi tez przetoczylo sie cos przez glowe, no i przewertowalem Twoj temat. Piszesz ze sprawdziles klin na na wale i walkach, wymieniony/sprawdzony aparat zaplonowy a sprawdziles jak wyglada polaczenie aparat-walek, moze tam masz gdzies luz.
-
Mi tez przetoczylo
sie cos przez glowe, no i przewertowalem Twoj temat. Piszesz ze sprawdziles klin na
na wale i walkach, wymieniony/sprawdzony aparat zaplonowy a sprawdziles jak wyglada
polaczenie aparat-walek, moze tam masz gdzies luz.No przy zdjęciu aparatu zapłonowego od razu widać oba kliny na wałku rozrządu w które wkładasz aparat zapłonowy - i tak są w porządku.
-
Teraz popatrzylem na zdjecia silnikow w GTI wchodzi prosto w glowice, w GS byla jeszcze taka jakby podstawa i to odpiero do glowicy przykrecone (nie pamietam dokladnie ale przy przekladce silnika musialem tam kombinowac bo nie dalo sie samego aparatu przelozyc) dlatego pomyslalem ze jeszcze tam cos jest pomiedzy walkiem a aparatem.
-
Czujnik ciśnienia paliwa i zegar zamontowany.
Według service manuala regulator ciśnienia paliwa utrzymuje cały czas ciśnienie na poziomie 2.5 bara powyżej ciśnienia panującego w kolektorze dolotowym.
Wskaźnik ciśnienia paliwa pokazuje mi okł 2.2-2.5 bara podczas pracy/przyśpieszania i spada do okł 1.9 bara podczas hamowania silnikiem. Dobrze jest ?? -
W sobotę udało się trochę podstroić Swifta z sonda szerokopasmową i wniosek Chestera z ecu-tune.pl jest identyczny jak mój - jest coś nie tak w zapłonie bo w miejscu gdzie występuje problem komputer głupieje z mapa paliwową - czasami pokazuje zero - ciśnienie ma jak należy bo wskaźnik ciśnienia paliwa jest ale coś nie tak musi być w wiązce jak podejrzewany ale najwyraźniej nie w tej która idzie do komputera.
Za okł 2 tygodnie może uda się przycisnąć kumatego w tych tematach elektryka i zobaczymy czy Swifcik zacznie jeździć jak nalezy w całym zakresie obrotów a nie tylko do 5500obr/min -
W sobotę udało się
trochę podstroić Swifta z sonda szerokopasmową i wniosek Chestera z ecu-tune.pl jest
identyczny jak mój - jest coś nie tak w zapłonie bo w miejscu gdzie występuje
problem komputer głupieje z mapa paliwową - czasami pokazuje zero - ciśnienie ma jak
należy bo wskaźnik ciśnienia paliwa jest ale coś nie tak musi być w wiązce jak
podejrzewany ale najwyraźniej nie w tej która idzie do komputera.
Za okł 2 tygodnie
może uda się przycisnąć kumatego w tych tematach elektryka i zobaczymy czy Swifcik
zacznie jeździć jak nalezy w całym zakresie obrotów a nie tylko do 5500obr/minA wiązka w lewym nadkolu nie zgniła czasem?
-
Ja tam bym się z oscyloskopem podpiął i logi porobił, przecie patrząc na schemat nie ma tego wiele.
I co mnie zastanawia, czy komp nie przechodzi w tryb awaryjny powyżej 5500?
-
A wiązka w lewym nadkolu nie zgniła czasem?
Sprawdziłem ostatnio z Marim i wygląda na brak uszkodzeń...
-
Sprawdziłem
ostatnio z Marim i wygląda na brak uszkodzeń...Ale rozcięliście peszel i obejrzeliście każdy kabelek?
Na zagięciach coś się mogło złamać...
-
Ale rozcięliście peszel i obejrzeliście każdy kabelek?
Na zagięciach coś się mogło złamać...Tam nie ma żadnego peszla przecież fabrycznie
Jest po prostu wiązka zabezpieczona miejscami - całości nie rozrywaliśmy ale nie widać uszkodzeń na powierzchni zabezpieczenia. W miejscach zagięć tez myślałem czy coś się nie dzieje ale to już tylko jakimś sprzętem trzeba by sprawdzić bo wizualnie nic nie widać... -
Tam nie ma żadnego
peszla przecież fabrycznie
Jest po prostu
wiązka zabezpieczona miejscami - całości nie rozrywaliśmy ale nie widać uszkodzeń na
powierzchni zabezpieczenia. W miejscach zagięć tez myślałem czy coś się nie dzieje
ale to już tylko jakimś sprzętem trzeba by sprawdzić bo wizualnie nic nie widać...Chodzi mi o tą owijkę wiązki
-
Chodzi mi o tą
owijkę wiązkito napisał że nie rozrywali ale masz rację, często pod taką zawijką są niespodziewanki
-
to napisał że nie
rozrywali ale masz rację, często pod taką zawijką są niespodziewankiRóżnie bywa - ja się za to osobiście nie zabieram bon ie mam gdzie - niech elektryk pokombinuje.
-
Kurde widze klatwy ciag dalszy
Wlasnie przeczytalem pytanie o cisnienie paliwa i wyglada to ok, tzn przy pelnym gazie powinno byc stale cisnienie a im mniej gazu wciskasz tym bardziej spadac powinno (zalezy tez troche od obrotow).
Jezeli chodzi o "glupienie mapy paliwa" czy cos w ten desen, to zawsze sie bedzie sieczka robila w skladzie spalin jak beda wypadac zaplony. Niestety to ci teraz i tak nic nie pomoze
Z tym oscyloskopem to nie glupi pomysl, ale raczej bardzo trudno bedzie to ogarnac podczas jazdy w samochodzie -
Z chin są takie fajne kieszonkowe z izolowanym wejściem Aczkolwiek próbkowanie może kuleć.
-
Kurde widze klatwy
ciag dalszy
Wlasnie
przeczytalem pytanie o cisnienie paliwa i wyglada to ok, tzn przy pelnym gazie
powinno byc stale cisnienie a im mniej gazu wciskasz tym bardziej spadac powinno
(zalezy tez troche od obrotow).
Jezeli chodzi o
"glupienie mapy paliwa" czy cos w ten desen, to zawsze sie bedzie sieczka robila w
skladzie spalin jak beda wypadac zaplony. Niestety to ci teraz i tak nic nie pomozeZ tym oscyloskopem
to nie glupi pomysl, ale raczej bardzo trudno bedzie to ogarnac podczas jazdy w
samochodzieNo i jest dokładnie tak - przy obciążeniu trzyma równo 2.5 bara a przy niższych obrotach nawet trochę mniej czyli tutaj jest wszystko jak należy. Przy odejmowaniu gazu i hamowaniu silnikiem spada gdzieś do okł 1.85 bara
Ewidentnie coś musi być w elektryce 0 mam nadzieję, że wkrótce się to wyjaśni.
tak czy tak ostatnie strojenie w sobotę przyniosło duża poprawę w zachowaniu silnika w obecnie użytecznym zakresie obrotów. Paliwo już jest dopalane jak należy (nie śmierdzi gdy stoję na skrzyżowaniu) oraz silnik płynnie rozwija moc. Trzeba tylko znaleźć jeszcze przyczynę tego dziwnego problemu i nic tylko śmigaćps. jazda GTi na tych walkach do 5,5tys obr/min też jest fajna