[GTI] Toydolsowe Swifty
-
A dziękuję, dziękuję
Wczoraj skonstruowaliśmy nowy wydech do przyszłej rajdówki. Za seryjnym kolektorem i dwururką jest plecionka 50 mm, potem rura 50 mm, a po drodze w miejscu seryjnego katalizatora jest jeden mniejszy przelot, a w miejscu oryginalnego przelotu drugi większy przelot. No i pod zderzakiem jest sportowy metalowy katalizator HJS... dość głośno wyszło
-
To GTi ma jakiś przelot między katem a końcowym? Myślałem, że tylko kat i końcowy ;p Przynajmniej ja tak mam a rury są w całości 50mm wewnątrz rury?
-
Seryjnie GTi ma przelot pomiędzy katem i końcowym. Wygląda to tak:
Natomiast w mojej przyszłej rajdówce w miejscu oryginalnego katalizatora jest jeden przelot, w miejscu oryginalnego przelotu jest drugi przelot, w miejscu tłumika końcowego jest katalizator metalowy HJS WRC 1112/10.
Rura ma średnicę zewnętrzną 51 mm.U mnie najpierw są tłumiki przelotowe, a dopiero na końcu katalizator... o tutaj na przykład widać gdzie jest katalizator... się zaczyna świecić na pomarańczowo
-
No faktycznie. To jak teraz wywalę kata i wstawię przelotowy to chyba z cichego zrobi się głośny. Nowy wydech robiłeś w tym samym kształcie co oryginał czy prostowałeś coś? Swoja drogą ciekawe rozwiązanie z tym katem zamiast końcowego.
-
Jak wywalisz katalizator będzie trochę głośniej. Jak dasz do tego jeszcze tylko przelot, będzie bardzo głośno.
Wydech w rajdówce jest trochę inaczej prowadzony, bo musi przejść nad mocowaniem płyty po silnik, a z tyłu nad wahaczem tak, żeby wąż od amortyzatora do zbiorniczka nie dotykał rury.
Zasadniczo wszystko jest robione konkretnie pod rajdówkę.
Jeśli chodzi o katalizator na końcu wydechu, to dość powszechne rozwiązanie w motorsporcie. -
Toydols - mam pytanko ile to wychodzi w decybelach??
Planuję zrobić inny wydech ale ze względu na TorPoznań większość imprez ma limity głsności do 96DB teraz mam pusty przelot po katalizatorze i wydech z seryjnego i daje to razem 86db.
Wcześniej była założona strumiennica na końcu i wył jak głupi ale też miał trochę lepszy oddech a teraz taki trochę bywa zdławiony.
Potrzebuje dobrej rady jak zrobić wydech żeby to coś dało silnikowi i jak przyjdzie płyta żeby nie przeszkadzało. -
Robiliśmy pomiar na stacji diagnostycznej, zgodnie z rozporządzeniem ministra. Wyszło 95 dB. Tylko pamiętaj, że motor póki co jest całkowicie seryjny. Po podłubaniu i wystrojeniu na pewno będzie trochę głośniej.
-
Dzisiaj zważyłem mk3. Wcześniej ważył 800 kg. Po wrzuceniu zawiasu HPSporting, szpery, wspomagania, rozpórki z przodu, intercomu, dużej gaśnicy i dużych halogenów wesema wyszło 836 kg. W związku z tym dzisiaj wyrzuciłem kilka rzeczy:
- tylna kanapa, półka, wykładzina z bagażnika, osłony tunelu środkowego i dół konsoli, wykładzina, tylne pasy, 2 głośniki, kupę kabli do głośników, kable do alarmu, centralnego, ecumastera itp, - 26 kg
- maty bitumiczne z podłogi - 8 kg.
Dodatkowo pod stopy kierowcy i pilota założyłem aluminiową blachę ryflowaną wyciągnięta z wraku rajdówki - doszło 2 kg.
Suma summarum - w tej chwili jest 804 kg.
Trzymajcie jutro kciuki - startujemy w Rajdzie Festiwalowym.
-
Trzymajcie jutro
kciuki - startujemy w Rajdzie Festiwalowym.No to powodzenia!
-
-
jeszcze trochę i by
się przednie tarcze rozsypałygrubo dobrze że jednak się nie rozsypały
-
jeszcze trochę i by
się przednie tarcze rozsypałyZe starości czy wada materiału?
-
Ze starości czy
wada materiału?raczej przegrzanie
-
raczej przegrzanie
To tak się da?
-
Da się. Te tarcze jeździły przez sezon w rajdówce i musiały się zmagać z klockami DS3000. Jak tarcza zaczyna się świecić to musi być dość ciepła
-
Da się. Te tarcze
jeździły przez sezon w rajdówce i musiały się zmagać z klockami DS3000. Jak tarcza
zaczyna się świecić to musi być dość ciepłaNo w litrówce raczej nie da się doprowadzić do świecenia tarcz... GTI to inna bajka!
-
Jak byś wsadził tak sportowe klocki to i litrówka by świeciła
-
Dzisiaj startowaliśmy w ARS Gaszowice. Z przodu mieliśmy już inne, wcześniej dotarte i ułożone tarcze i nowe klocki Kashiyama. Klocki są do wyrzucenia. Szklą się strasznie szybko, a na koniec zaczęły się rozpadać. Wiem, że to trochę inne użycie niż w normalnym ruchu, ale podobnie zachowają się po 2-3 następujących po sobie hamowaniach z dużej prędkości na autostradzie. Nie polecam więc wcale. Pozostaje napluć sobie w brodę i wrócić do sprawdzonych Ferodo Premier.
-
a jestem pzzed wymiana klockow w swoim gti wiec dobrze wiedziec
choc premiery sa duzo drozsze od kashiyamy?
-
Ja ze swojej strony, jeśli mowa o klockach z najwyższej półki to polecam markę Hawk Performance. W CRX różnica po ich zamontowaniu była kolosalna. Odczuwalnie hamulce stały się kilkadziesiąt procent lepsze. Super dozowalność, siła hamowania. Trzeba je dobrze dotrzeć, a później pamiętać, że bez problemu można zblokować na nich koła przy grubo ponad 100km/h. Musielibyście sprawdzić tylko, czy są takie do Swifta GTi . Jedyną ich wadą, jak chyba zresztą każdych sportowych klocków jest lekkie piszczenie przy delikatnym hamowaniu, np. w korku.