Swift S1300 czyli budujemy rajdóweczkę... ;)
-
Nie ściągnęliśmy
jeszcze miski ale zaglądając przez dziurę w bloku wygląda na to, że korbowód
postanowił sobie urwać się w połowie z sobie tylko znanej przyczyny....
Może się więcej
wyjaśni jak zdejmiemy miskę - na razie są ważniejsze rzeczy do zrobienia.No i znalazł się dziś czas na sekcję zwłok...
Najpierw ściągamy michę a w niej...
Potrząsamy i... tadam
A na ssaku taki oto widok
Gdzieś w bloku jeszcze jeden kawałeczek się znalazł
Panewka? Można stwierdzić na 100% chyba tylko po testach DNA
No to czas na stopki
Da się to skleić?
Poxipol?
Taaaaakiego wała! ... miałem
-
No i znalazł się
dziś czas na sekcję zwłok...c.d.
"W miarę" normalny czop
I ten od urwanej korby. Stopiona cyna z panewki?
Jedziemy dalej
Okno na świat
A kuku!
Tłok prawie nówka - tanio sprzedam
Puzzle 3D - level hard
Może ktoś to poskłada w całość?
-
ładny sajgon ... to z którego okresu fotki ? bo już straciłem rachubę
-
ładny sajgon ... to
z którego okresu fotki ? bo już straciłem rachubęz poprzedniej awarii
przelacz sie do blatu http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showthreaded&Number=984258 -
ale sieka ;/ wiadomo z czego się taki mix stał czy po prostu samo z siebie
-
Erde przykra sprawa jednak troszkę mi ulżyło, bo bałem się, że to tłoki - a jak wiesz z Twojego polecenia mam te same
Ja jutro postaram się wrzucić fotkę jednego z zaworów wydechowych po spotkaniu z tłokami
-
wygląda że panewka się zatarła a potem poszła reszta...ale z jakiego powodu to ciężko zgadnąć można się tylko domyślać...przyczyn może być wiele, może złe smarowanie a może za ciasno spasowana z wałem, kto składał pewnie mierzył więc będzie wiedzieć więcej.
-
Tak z ciekawości, to się stało przy powrocie do domu, czyli przy obrotach rzędu 3-4tys?
Spustoszenie jest straszne.
-
Ale rozpierducha....
-
wygląda że panewka
się zatarła a potem poszła reszta...ale z jakiego powodu to ciężko zgadnąć można się
tylko domyślać...przyczyn może być wiele, może złe smarowanie a może za ciasno
spasowana z wałem, kto składał pewnie mierzył więc będzie wiedzieć więcej.No właśnie sprawa zagadkowa... Bo mam dodatkowe zegary ciś. oleju z warmingiem i cały czas ciśnienie oleju było ok. Wał był nominał, mierzony przez dobrych speców i panewki też nominalne ACL Race. Jakby był szlif i nadwymiarowe to sam bym się zastanawiał czy coś nie za ciasno... Składaliśmy osobiście z Adim i wał pracował ok.
-
Tak z ciekawości,
to się stało przy powrocie do domu, czyli przy obrotach rzędu 3-4tys?
Spustoszenie jest
straszne.Tak. Chyba na 4-ce przy jakiś 4 tyś. zaczął tracić moc, potem lekkie wibracje i booom.
Ale na zawodach już się coś działo bo gasł na niskich obrotach i nie można go było odpalić jak był rozgrzany. Więc albo już coś było z panewką albo może korba już była wygięta... -
korba raczej była prosta, panewka i wał wygląda tak że pracowała jakiś czas albo bez smarowania albo wypadała i się zacisnęła lub była za ciasno spasowana, ciężko stwierdzić mogło być nawet tak że syf podszedł...w poniedziałek będę w pracy to pogadam z kumplem on jest specjalistą od łożysk tocznych nie tylko w samochodach i może mi coś podpowie. ogólnie mogło być nawet tak że panewka zapodziała się nad-wymiar, ale mówię to wszystko spekulacje.
Taka sytuacja może również zaistnieć jak wał sklepie panewkę, a użytkowanie auta wiadomo nie było delikatne... ale to wszystko to tylko spekulacje. -
A powiedz mi jak wyglada glowica? chodzi mi dokladnie o zawory wydechowe na tym garze. racują prawidłowo? Moze problem powstal poprzez wzrost ciesnienia na jednym garze i dlatego gasl na wolnych a potem podczas pracy jakos jechal i wkoncu poddala sie najbardziej obciazona czesc bo korbe masz ładnie przetyrana.
-
ale to wszystko to tylko spekulacje.
Każdy pomysł mile widziany, cały czas próbujemy dociec co się stało żeby nie przerabiać tego w przyszłości
-
Każdy pomysł mile
widziany, cały czas próbujemy dociec co się stało żeby nie przerabiać tego w
przyszłościMiałeś za męską rękę tzn nogę dla czarnulki i nie wytrzymała psychicznie
-
A powiedz mi jak
wyglada glowica? chodzi mi dokladnie o zawory wydechowe na tym garze. racują
prawidłowo? Moze problem powstal poprzez wzrost ciesnienia na jednym garze i dlatego
gasl na wolnych a potem podczas pracy jakos jechal i wkoncu poddala sie
najbardziej obciazona czesc bo korbe masz ładnie przetyrana.Fotki głowicy i tłoków masz na 29 stronie tego wątku jeśli przeglądasz w trybie "blat".
Są ślady walnięcia zaworów w tłoki ale raczej już nie dojdziemy czy to walnęło po pęknięciu korby czy może wcześniej i w konsekwencji korba poszła. W każdym razie stuków walących zaworów wcześniej nie słyszałem a znam ten dźwięk z jeszcze wcześniejszej głowicy -
Fotki głowicy i
tłoków masz na 29 stronie tego wątku jeśli przeglądasz w trybie "blat".
Są ślady walnięcia
zaworów w tłoki ale raczej już nie dojdziemy czy to walnęło po pęknięciu korby czy
może wcześniej i w konsekwencji korba poszła. W każdym razie stuków walących zaworów
wcześniej nie słyszałem a znam ten dźwięk z jeszcze wcześniejszej głowicyA głowice rozkrecaleś? I jak działa aktualnie w sensie czy otwiera zawory na tym garze. Bo moze problem byl ze po zagrzaniu wydechowe sie poprostu niechciały ruszac, wtedy wzrost cisnienia, problem z odpalenie, nastepnie wyrobbienie korby az nagle gięcie. Aktualnie mam jeden silniczek taki ze zawory wydechowe sie nie otworzyly bo pękł walek i efekt jest identyczny jak u Ciebie.
-
Każdy pomysł mile
widziany, cały czas próbujemy dociec co się stało żeby nie przerabiać tego w
przyszłościWięc po dłuższej rozmowie i przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw jest diagnoza:
pierwsza najbardziej prawdopodobna jest taka że panewka zacisnęła się z powodu za ciasnej korby lub co bardzo mało prawdopodobne nad-wymiarowej panewki... Przy takich remontach należy pasować panewki na wskaźniki teflonowe sam pomiar różnicówką nie jest wystarczający, jedynie po włożeniu wskaźnika i zacisnięciu widać dokładnie ile luzu jest na panewce...wszystko dokładnie pokazane jest w manualu.
Pominięte zostały powody: syfu w silniku i złe założonej panewki... -
trzeba przyznać że wyjątkowej urody rozpierducha, bez dochodzenia i komisji śledczej się nie obędzie, chyba tylko biegły po wnikliwej analizie byłby w stanie określić przyczynę
-
Erde - czy blok był tulejowany? Jakie były tłoki? Jakie było pasowanie tłoków? Jak był strojony motor?