Never ending story... czyli klima w Tico.
-
Witam dawno nie zaglądałem a tu widzę dużo się dzieje na forum
Też planowałem "zmontować" klimę do mojego tico ale po ostatniej stłuczce muszę nowego miedziaka doprowadzić do stanu użytkowaniaCo do wspornika sprężarki - też szukałem niestety praktycznie jest to niemożliwe do kupienia, miałem plan założyć wspornik od matiza (ten duży sprężarka+pompa wspomagania) i po prostu zamontować pompę wspomagania jako napinacz
sterownik orginał do tico, przewody sterowania to tylko kilka kabelków i lutownica
przewody + sprężarka + osuszacz + parownik z matiza wtedy wszystko w sumie do siebie pasuje jedyny problem to skraplacz(chłodniczka z przodu) z matiza nie wejdzie, znaczy wejdzie na chama, ale według mnie montaż przy kolektorze wydechowym to kiepski pomysł
Podwójne koło pasowe też z matiza wersji z klimą lub wspomaganiem - podwójne na pasek klinowy i wielorowkowy pasujący do sprężarki matiza
jedynym mankamentem to obudowa parownika do matiza ciężko dostać ale pasowałby po niewielkich przeróbkach, ja planowałem zbudować swój z pleksi lub żywica i mata jak w zderzakach
-
Stan obecny jest taki, że mam jakieś 99% części.
Brakuje:
-przewodu od osuszacza w stronę parownika - trzeba dorobić na miarę - w trakcie montażu, łatwe.
-wiązek nie wiem co to jest R5 i Y10 ze schematu? Ma ktoś pojęcie? (patrz załącznik)
-nie wiem skąd wiąść wtyczki X43 i X42. Poszukam na złomach może coś dopasuję.Różnice względem oryginału to:
-wyjście ze sprężarki jest tak jak w matizie/kalosu (te same klapy ze złączami) To znaczy, że przewód sprężara - skraplacz będzie blisko kolektora (patrz załącznik zdjęcia).
-dorabiane wiązki -
Więc tak:
R5 - w instrukcji serwisowej oznaczony p5 i opisany jako AIR CONDITIONER TEMPERATURE GUAGE
Podejrzewam że jest to czujnik temperatury na kolektorze ssącym - w każdym tico fabrycznie są 2 szt. obok siebie, jeden do wskaźnika temperatury płynu chłodniczego w kabinie drugi do klimy właśnie - tym bardziej że podłączony ma być do wolnej wtyczki w komorze silnika.co do Y10 ( na mojej instrukcji y5) opisany jako V.S.V (Vacuum Switch Valve) - czyli jakiś zawór podciśnienia trzeba pokminić też jestem aktualnie w trakcie montażu klimy.
Powiedz skąd wziołeś parownik z obudową i skraplacz? Oryginały czy z jakiegoś innego auta?x42 to bodajże wolna wtyczka w komorze silnika w pobliżu gaźnika
x43 to zapewne drugi jej koniec w kabinie z niej zapewne szła wiązka do samego sterownika klimy -
Otóż, służę pomocą Może to wam coś ułatwi:
R5 - czujnik temperatury
Y10 - zawór przełączający podciśnienie - każdy właściciel tikacza ma go fabrycznie - nie tylko wersja z klimąNa wtyczki ze szrotu bym nie liczył, lepiej chyba wpiąć się "ręcznie" do instalacji - na wsuwki.
Widzę, że postęp jest spory, skoro tylko takie braki
-
Są co najmniej dwie łatwo dostępne serwisówki: jedna po angielsku w strasznej jakości, druga nowsza po rumuńsku. Prawdopodobnie masz tą pierwszą.
Z tego co przejrzałem nie ma żadnej z obu wtyczek w Tico ani Matizie. Jeśli chcesz mieć to zrobione w miarę dobrze to albo tniesz to co jest i dorabiasz inne wtyki, albo robisz tak:
1. jedziesz na złom szukasz tam dwa tica w najgorszym stanie.
2. kierujesz się w rejon gdzie są bezpieczniki, jest tam też szerokie złącze -o wzorze odpowiadającm obu wtyczkom X43 i X42, rozłączasz go o ile jeszcze tego jeszcze ktoś nie zrobił.
3. Zamykasz oczy i bez zbędnego zastanawiania się ucinasz nożem kabelki wtyku typu męskiego. To samo w innym Tico
4. Z wtyku obcinasz skrzydełka po prawej i lewej. Opcjonalne.
Wtyczki na zdjęciach po lewej.Pozostają jeszcze wtyczki do sterownika, przycisku (jeśli nie masz, ja miałem szczęście i mam) i czujników (do tego jeszcze nie doszedłem). Póki co nie wykombinowałem skąd wziąć do sterownika - na pewno rozstaw jest taki, że pasują goldpiny, ale to trochę słabe rozwiązanie.
Parownik z obudową i skraplacz mam z Rumunii, tak jak większość części przysłane w dwóch turach kurierem. Tego nie przeskoczysz, udało mi się prawie wszystko kupić na pieseautoradacini.ro kiedy to jeszcze mieli.
Jeżeli masz mało części i dni urlopowe to najlepiej wybrać się tam osobiście - najpierw mielisz olx.ro (hasła: aer tico, radiator tico, ac tico), maltretujesz ich mailami, na 10 wysłanych jeden odpowiada, potem sprawdzasz bazar coś tam ro (wyskakuje wysoko w google) i wysyłasz maile. Poza tym trafiają się tam tica za -
Mnie uspokoiło, że niczego nie pominąłem. Dobrze, że te dwie rzeczy są fabrycznie w tico
Wtyczki opisałem post wyżej.Już jestem na finiszu
-
Wtyczka sterownika może pasować od suzuki baleno, przykładowa aukcja:
Ciekawe, czy i sterownik nie podejdzie, przydałoby się je porównać
-
Aha myślałem że może ktoś coś dopasował. Ja mam cały komplet do matiza tzn. przewody wszystkie, sprężarkę,łapę, podwójne koło pasowe, prawnik niestety bez obudowy i chyba będę musiał ją po prostu zbudować i osuszacz. Skraplacz niestety się nie zmieści ale z mazdy demio kupiłem więc też będzie komplet. Pozstaje tylko powyginać przewód sztywny parownik-osuszacz tak żeby pasował do komory silnika w tico no i podłączyć wszystko do sterownika (sterownik mam oryginalny do tico). A no i jeszcze włącznik ale to najmniejszy problem.
-
Gniazdo wygląda identycznie - na innej aukcji jest dokładne foto złącza.
Zobaczymy jak przyjdzie.
W każdym razie link się bardzo przydał -
Zamówiłeś ten sterownik? Może warto go rozkręcić i porównać płytę? W vitarze też stosowali te sterowniki, już kiedyś przeszukiwałem internet