Tico Grzeje się silnik.
-
Podczepię się, mam podobnie, pierwsze zmiany zaobserwowałem jakies dwa tygodnie temu kiedy przyspieszyłem na trasie do 120-130, nagle coś zabrało moc, strzelił parę razy w wydech, temperatura skoczyła, tico się dławił i ledwo ciągnął, obniżyłem prędkość do 70, wychłodziłem nagrzewnicą i wszystko wróciło do normy.
W trakcie majówki podobnie, jadę autostrada jakieś 100-110 wyprzedzam, przyspieszam do 120 żeby to sprawniej zrobić, i chwilę po wyprzedzeniu znów się dławi, tak że prędkość spada do 80, i po chwili zaczyna normalnie chodzić (w miarę normalnie bo każda większa górka to wyzwanie i problem ze spadkiem mocy), oczyiwście przez cały czas grzeje się bardziej niż normalnie, to wszystko na LPG, na benzynie jest jedynie ciut mocniejszy ale nie robiłem testu powyżej 120km/h, z obawy że zadławi się na amen, ale chyba będę musiał zrobić, jesli na benzynie jest ok to może bedzie wina instalacji gazowej i jej złego ustawienia. Przy ostatnim tankowaniu pokazał mi 5,7l na 100km, gazu! Co prawda na trasie, ale to i tak mało,do tej pory wymieniłem kable, świece i filtr powietrza, filtr oleju, olej; płyn chłodniczy nalany pod korek, w zbiorniczku pełno, kopułka i palec przeczyszczona miesiac temu; aktualnie nie mam pomysłu, w sumie to mam zamiar zrobić ogólny przegląd:
- ustawienie zaworów
- sprawdzenie częstoliwości zapłonu lampą stroboskopową (czy jakies impulsy nie wypadaja)
- sprawdzenie kąta wyprzedzenia zapłonu
- przeczyszczenie i ewentualna wymiana kopułki/palca
- sprawdzenie cewki
- sprawdzenie ciśnienia sprężania
- sprawdzenie termostatu
Póki co czekam na sugestie, w tym wszystkim najbardziej zastanawia mnie to jak ostre przyspieszenie (i przy tym skok teperatury) wpływa na to że silnik się dławi i na jakis czas traci moc.
-
Może zakamieniona chłodnica?
Albo uszczelka głowicy się kończy...
-
Mi się zdaje też raczej może uszczelka pod głowicą do wymiany. Znajomy miał ibizę 1,4 i przytarł silnik zimą bo jechał bez oleju jakiś czas. Po tym silnik gotował wodę i jedynie doraźnie pomagało wywalenie termostatu. Tak chłopaszek co odkupił ten samochód zrobił i sprzedał jako sprawny.
-
Chłodnica nie jest zakamieniona na 100% ponieważ w sierpniu 2012 była wymieniona na nową i od tamtego czasu jeżdżę na płynie chłodzącym...wody ta chłodnica nie widziała.
Może ktoś zrobić jakieś zdjęcia kabla idącego od czujnika temperatury??
U mnie brak tego przewodu i mi cały czas pokazuje na liczniku max.
Chcę odnaleźć ten przewód, lub dorobić i pociągnąć samemu nowy, lecz nie wiem gdzie mam podłączyć go od czujnika dokąd. -
Może ktoś zrobić
jakieś zdjęcia kabla idącego od czujnika temperatury??
U mnie brak tego
przewodu i mi cały czas pokazuje na liczniku max.
Chcę odnaleźć ten
przewód, lub dorobić i pociągnąć samemu nowy, lecz nie wiem gdzie mam podłączyć go
od czujnika dokąd.Jak długo masz ten samochód?
-
od połowy kwietnia 2012r i od kupna jest cały czas tak samo, lecz mnie to irytuje i w końcu chcę tą usterkę naprawić.
-
Sprawdź czy jak będziesz jeździł na benzynie też wentylator będzie chodził non stop, jeśli nie i tylko na LPG będzie taka "jazda" to jak dla mnie problem z parownikiem.
-
Właśnie na benzynie jak jeździłem pare dni temu to się wentylator nie włączył.
Z czujnikiem doszedłem do wniosku że jednak przewód musi gdzieś być bo wskazówka pokazuje cały czas HOT, więc przewód wychodzący z licznika musi gdzieś dotykać masy. Wyczytałem że gdy przewód idący do czujnika masuje gdzieś np., o karoserie to pokazuję na Hot po włączeniu zapłonu.
Teraz wystarczy odnaleźć ten przewód wychodzący z licznika i iść jego śladem, gdzie został on przykręcony.
Może jakieś wskazówki który to może być przewód przy liczniku, bo trochę ich tam wychodzi a nie jestem w stanie sprawdzać wszystkich po kolei. -
Właśnie na benzynie
jak jeździłem pare dni temu to się wentylator nie włączył.No to jak dla mnie winny parownik - jedyne miejsce gdzie gaz spotyka się z układem chłodzenia.
-
No to jak dla mnie
winny parownik - jedyne miejsce gdzie gaz spotyka się z układem chłodzenia.Zgadzam się. Jeśli benzynka ok to tylko wina gazu, może parownik do regeneracji? Albo coś z mieszanką. Wczoraj zrobiłem sobie probę na autostradzie wieczorkiem i gnał aż miło na LPG, żadnego zdławienia. Wiec zgupiałem i nie wiem co się dzieje. Możliwe że tepmeratura powietrza tak wpływa na gaz?
-
od połowy kwietnia
2012r i od kupna jest cały czas tak samo, lecz mnie to irytuje i w końcu chcę tą
usterkę naprawić.Rok czasu to dużo aby nie znaleźć usterki.