Uszkodzona poduszka amortyzatora/mocowanie amortyzatora
-
Oglądałem sobie dalej zawieszenie i moja uwagę zwróciło coś takiego:
Dolne zdjęcie przedstawia prawe mocowanie, i dziwi mnie szpara widoczna pod metalową częścią mocowania, a gumą. Ogólnie w zawieszeniu nic nie stuka nie puka i jeździ się normalnie.
Coś jest uszkodzone/tak ma być/zaraz się rozleci?Jeżeli szarpie autem, naciskam na amortyzator od góry żadnego luzu tam nie wyczuwam.
-
Auto na równej powierzchni stało??
-
Ewidentnie do wymiany poduszki gumowe amortyzatora.
-
Stało na równym, poszedłem jeszcze raz sprawdzić w garażu, gdzie na 100% mam równo i to samo
Pytanie mam jeszcze - ile mogę na tym pojeździć? Jak na razie nic nie puka i jeździ się normalnie. Chciałem zająć się przednim zawieszeniem, ale jeszcze nie teraz - może za tydzień, może dwa. Grozi to czymś w tej chwili niebezpiecznym?
-
Raczej niczym niebezpiecznym nie grozi, tyle tylko że może odbić się na komforcie, obecnie może ci się wydawać że jest spoko ale po wymianie może być o wiele lepiej.
-
-
Takie coś
kwalifikuje się do wymiany? Dodam, że od jakiegoś czasu borykam się z
niezidentyfikowanymi stukami na nierównościachCzy te gumy kiedykolwiek były wymieniane? Jeśli nie, to już masz odpowiedź na pytanie, czy wymieniać
Najlepiej byłoby sprawdzić zawieszenie na stacji diagnostycznej Spróbuj też pobujać samochodem, zwróć uwagę, czy jest tam spory luz. Ogólnie, w przypadku dużego zużycia tych gum, samochód może "pływać" w zakrętach.
-
Czy te gumy
kiedykolwiek były wymieniane?Amortyzatory były wymieniane, a czy gumy to nie mam pojęcia bo wtedy auto nie było moje
Ogólnie, w przypadku dużego zużycia tych gum,
samochód może "pływać" w zakrętach.To auto pływa nie tylko na zakrętach
Jak wymienić te gumy? Ścisnąć sprężyny, odkręcić nakrętkę i można je normalnie wyjąć czy coś jeszcze? I czy ta nakrętka jest jakaś regulacyjna czy po prostu trzeba ją dobrze dokręcić?
-
Amortyzatory były
wymieniane, a czy gumy to nie mam pojęcia bo wtedy auto nie było moje
To auto pływa nie
tylko na zakrętachTo odpowiedź już znasz - gumy do wymiany.
Jak wymienić te
gumy? Ścisnąć sprężyny, odkręcić nakrętkę i można je normalnie wyjąć czy coś
jeszcze? I czy ta nakrętka jest jakaś regulacyjna czy po prostu trzeba ją dobrze
dokręcić?Sprężyny ściskaj tylko za pomocą bezpiecznych ściągaczy. Odkręcisz nakrętkę, rozbierzesz całość i będziesz wiedział jak złożyć
Warto też ocenić stan łożyska ślizgowego - czy nie jest wytarte, jeśli nie to trzeba je przesmarować przed złożeniem całości.