brak oświetlenia
-
Hejho użyłem opcji szukaj i nic nie znalazłem więc piszę jak źle wyszukałem a było to nie krzyczcie mam problem. Wczoraj padło mi nagle oświetlenie. Mianowicie pozycja lewy przód, lewy tył (stop jest), podświetlenie tablicy padło, podświetlenie zegarów, nawiewu. Całe oświetlenie z wnętrza po za zegarkiem :huh:
bezpieczniki całe, żarówki działają.... -
... mam problem. Wczoraj padło mi nagle oświetlenie.
Mianowicie pozycja lewy przód, lewy tył (stop jest), podświetlenie tablicy padło,
podświetlenie zegarów, nawiewu. Całe oświetlenie z wnętrza po za zegarkiem :huh:
bezpieczniki całe, żarówki działają....Czy przypadkiem ostatnio nie podłączyłeś radia
-
radio mam już z jakieś kilka dobrych miesięcy
-
radio mam już z
jakieś kilka dobrych miesięcyA gdzie podłączyłeś masę
-
do zapalniczki.
-
W takim razie sprawdź bezpieczniki, które znajdują się obok tych w skrzynce bezpiecznikowej.
Z tego co pamiętam, są tam dwa i jeden z nich jest prawdopodobnie przepalony. -
Te dwa po prawej stonie (niebieskie 15A) to są od kierunkowskazów
:15A TAIL LH Lewe kierunki
:15A TAIL RH Prawe kierunki -
Kilku użytkowników już miało takie efekty i po sprawdzeniu bezpieczników w skrzynce okazywało się, że winny był jeden ze wskazanych przeze mnie.
-
Te dwa po prawej
stonie (niebieskie 15A) to są od kierunkowskazów
:15A TAIL LH Lewe kierunki
:15A TAIL RH Prawe kierunkiNo co ty?
U mnie to są: TAIL LH=światła pozycyjne lewe (tył i przód), TAIL RH=światła pozycyjne prawe (tył i przód).
Kombinując z jęz. angielskim chodziłoby o tylne światła, ale przednie pozycyjne też są pod tym obwodem. -
Kilku użytkowników
już miało takie efekty i po sprawdzeniu bezpieczników w skrzynce okazywało się, że
winny był jeden ze wskazanych przeze mnie.Potwierdzam. Czasami był kłopot z przepalaniem bezpiecznika lewej strony pozycyjnych po podłączeniu radia do jego kostki i uruchomieniu sprzętu. Sam w jednym tico tak miałem. Trzeba było po prostu z innego źródła brać masę (o ile dobrze pamiętam - ale głowy nie dam).
-
Leo no to u mnie musi być jakoś dziwnie zrobiona instalacja, ponieważ jak mi padły kierunki z lewej storny to akurat ten bezpiecznik był przepalony, po jego wymianie kierunki przywrciły jasności.
-
I co, sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki, łącznie z tymi dwoma, czy temat zostanie nierozwiązany
-
kabel był wychodzący od bezpieczników out. Podłączyłem to wywaliło wszystkie bezpieczniki
ale działa wszystko. -
kabel był
wychodzący od bezpieczników out. Podłączyłem to wywaliło wszystkie bezpieczniki
ale działa wszystko.Z wywalonymi wszystkimi bezpiecznikami?
Lepiej zreperuj instalację. -
kabel był
wychodzący od bezpieczników out. Podłączyłem to wywaliło wszystkie bezpieczniki
ale działa
wszystko.Trochę dziwne zachowanie, szczególnie, że każdy bezpiecznik chroni swój obwód niezależnie od pozostałych. Dodatkowo część obwodów załączanych jest dopiero po włączeniu określonego wyłącznika.
-
wszystko działa poprawnie i okej jak na razie.
-
Dodatkowo część obwodów załączanych jest dopiero po włączeniu
określonego wyłącznika.Sharky ja do dzisiaj sadziłem że każdy obwód bez wyjątku musi być zamknięty podczas swojej pracy
Szczerze to nie wiem jak jest w tico ale standardem jest w wiązkach samochodowych że jeden kabel podzielony na 3 bezpieczniki zasila 3 osobne urządzenia które są wpięte "równolegle-szeregowom",i nawet gdy awaria jest na pierwszym obwodzie to obwód drugi musi być w wiązce najważniejszy ponieważ on nie straci swojego zasilania,tylko za mało dostanie np lampka od tablicy i ona się nie będzie palić
-
Sharky ja do dzisiaj sadziłem że każdy obwód bez wyjątku musi być zamknięty podczas swojej pracy
I tak jest, tylko powinieneś również wiedzieć, że w elektryce nie ma włącznika, tylko są wyłączniki