Wymiana przewodów hamulcowych
-
Przymierzam się pomału do zaglądnięcia w zaciski hamulców. Chcę sprawdzić stan tłoczków, nasmarować prowadnice (ewentualnie je wymienić). Przy okazji jednej roboty i zabawy z odpowietrzaniem, chciałbym wymienić przewody hamulcowe gumowe ponieważ nie były jeszcze wymieniane. Na pierwszy rzut oka nie są spękane, ale ruszając troszkę nimi widać delikatne mikropęknięcia. Nie wiem w zasadzie czy się za nie zabierać czy nie.
Mam do was koledzy kilka pytań.
1. Czy odkręcając przewód gumowy istnieje duże ryzyko urwania przewodu sztywnego? Mieliście już jakieś doświadczenie?
2. Na alledrogo jest jeden sprzedawca z okolic Oświęcimia który sprzedaje komplet przewodów sztywnych miedzianych za kwotę około 70zł. Rozglądałem się w hurtowniach i za dwa przednie metalowe przewody wołają 40zł. Wiem, że już parę osób na tym forum montowało przewody miedziane. Jak się one sprawdzają? Na pewno nie ma efektu korozji i to jest ich plus a minusy?:P
3. Czy jest jakiś sposób by podczas wymiany przewodów hamulcowych zabezpieczyć się jakoś przed wylaniem się całego płynu hamulcowego z zbiorniczka i zapowietrzeniem pompy hamulcowej?Zbliża się wiosna i dłuższe wypady:) lubię mieć auto w 100% sprawne
-
Przymierzam się
pomału do zaglądnięcia w zaciski hamulców. Chcę sprawdzić stan tłoczków, nasmarować
prowadnice (ewentualnie je wymienić). Przy okazji jednej roboty i zabawy z
odpowietrzaniem, chciałbym wymienić przewody hamulcowe gumowe ponieważ nie były
jeszcze wymieniane. Na pierwszy rzut oka nie są spękane, ale ruszając troszkę nimi
widać delikatne mikropęknięcia. Nie wiem w zasadzie czy się za nie zabierać czy nie.W sumie, jeśli mają te kilkanaście lat, warto je już wymienić, nigdy nie wiadomo, kiedy któryś pęknie.
Mam do was koledzy
kilka pytań.
1. Czy odkręcając
przewód gumowy istnieje duże ryzyko urwania przewodu sztywnego? Mieliście już jakieś
doświadczenie?Zależy od tego, w jakim stanie masz przewody sztywne. Jeśli są skorodowane, lepiej wymienić. Dzień przed odkręcaniem połączenia przewodów warto potraktować płynem hamulcowym.
2. Na alledrogo
jest jeden sprzedawca z okolic Oświęcimia który sprzedaje komplet przewodów
sztywnych miedzianych za kwotę około 70zł. Rozglądałem się w hurtowniach i za dwa
przednie metalowe przewody wołają 40zł. Wiem, że już parę osób na tym forum
montowało przewody miedziane. Jak się one sprawdzają? Na pewno nie ma efektu korozji
i to jest ich plus a minusy?:PMinusów raczej nie ma, można śmiało brać Ja już wymianę kompletu mam za sobą, ale ja wymieniałem na fabryczne lub dedykowane, czyli dopasowane w stare miejsca.
3. Czy jest jakiś
sposób by podczas wymiany przewodów hamulcowych zabezpieczyć się jakoś przed
wylaniem się całego płynu hamulcowego z zbiorniczka i zapowietrzeniem pompy
hamulcowej?Nie ma sensu też kombinować, tylko spuszczać cały płyn (a może i wymienić na świeży, jeśli dawno nie był zmieniany, minimum DOT 4 wg mnie). I tak będziesz musiał odpowietrzać A nie trwa to długo, o ile dysponuje się pomocnikiem i dobrą metodą.
Zbliża się wiosna i
dłuższe wypady:) lubię mieć auto w 100% sprawneWarto dbać o kluczowe układy. Najlepsze jest to, że w tico mamy tanie części
-
Przewody fabryczne są dość trwałe bo sam bawiłem się w wymuszoną ich wymianę z tyłu i jak na rocznik 97 nie chytala ich rdza. Ale trzeba się liczyć, że jak będziech chciał odkręcić przewód twardy od gumowego to raczej będziesz musiał kupić nowy ten sztywny bo za chiny nie chcą sie odkręcić. Sam kupowałem w sklepie te miedziane na sztuki ale one nie są już tak pancerne jak te fabryczne. tak więc nie wymieniaj ich na siłę a tylko te co się urwią lub ewentualnie bardzo zardzewiałe.
Zbędnych kosztów także możesz uniknąć czyli urwanych końcówek kupując klucz do odkręcania przewodów. Bardzo on jest użyteczny i nie uszkadza główek nakrętek jak to robi zwykły klucz.
Co ciekawe jak kupiłem gotowy przewód to miał dziwne końcówki ani klucz 10 ani 11 nie pasował.jeden za mały drugi za duzy. Polska firma jakaś tam i robi dziadostwo. Podczas gdy ten malutki chyba 30cm przewód firmy Ad miał łebki na klucz 10 a cena chyba 12zł. -
Przewody fabryczne
są dość trwałe bo sam bawiłem się w wymuszoną ich wymianę z tyłu i jak na rocznik 97
nie chytala ich rdza. Ale trzeba się liczyć, że jak będziech chciał odkręcić przewód
twardy od gumowego to raczej będziesz musiał kupić nowy ten sztywny bo za chiny nie
chcą sie odkręcić.Właśnie tego się boję. Niby przewód sztywny w przodzie ten co idzie na amortyzator jest ok, ale istnieje ryzyko uszkodzenia go przy próbie odkręcenia przewodu gumowego, który idzie na zacisk.
Sam kupowałem w sklepie te miedziane na sztuki ale one nie są już
tak pancerne jak te fabryczne. tak więc nie wymieniaj ich na siłę a tylko te co się
urwią lub ewentualnie bardzo zardzewiałe.Miedziane przewody chyba są bardziej "delikatne"
Zbędnych kosztów
także możesz uniknąć czyli urwanych końcówek kupując klucz do odkręcania przewodów.klucz specjalny do przewodów hamulcowych już mam (ten wycięty) i okazał się bardzo pomocny przy wymianie cylinderków z tyłu, przez co udało mi się bez problemu odkręcić przewody sztywne na belce.
Co ciekawe jak
kupiłem gotowy przewód to miał dziwne końcówki ani klucz 10 ani 11 nie pasował.jeden
za mały drugi za duzy. Polska firma jakaś tam i robi dziadostwo.Mówisz o przewodzie miedzianym z nietypowymi koncówkami? Gdzie go kupowałeś, pamiętasz sprzedawcę?
-
Ja kupowałem 2 przewody w sklepie moto. Bowiem urwałem ten długi między kołami tylnymi i drugi mały między cylinderkiem a gumowym przewodem. Ten krótszy był AD a drugi polski jakiejś firmy polskiej. Właśnie jego musiałem żabką wkręcać bo łebki śrubek były dziwne wymiarowe. Tak teraz wszystko robią prywaciarze byle sprzedać najdrożej a najtaniej zrobić.
Co ciekawe można też kupić przewody dorabiane na metry ale akurat u mnie drożej by wyszło. -
Mówisz o przewodzie
miedzianym z nietypowymi koncówkami? Gdzie go kupowałeś, pamiętasz sprzedawcę?Na alledrogo szukaj u sprzedawców: Kimoto, Monika-Tom, DaewooMT. Mam na myśli oryginalne przewody.
-
Na alledrogo szukaj
u sprzedawców: Kimoto, Monika-Tom, DaewooMT. Mam na myśli oryginalne przewody.U siebie w okolicy mam hurtownię i tam maja sztywne lewy i prawy przednie w cenie 20 i 22zł
Przewody gumowe już kupiłem kilka miesięcy temu jakieś polskie:
http://www.prokom.szczecin.pl/Puki co mam dylemat czy kupić na "zapas" komplet miedzianych czy pozostać przy oryginałach:)
Ale puki można jeszcze kupić oryginały to może zostanę przy nich....a miedziane w ostateczności