Stale włączający się wentylator.
-
Jak mnie pamięć nie myli, to jeszcze nigdy w zimie nie włączył mi się wentylator.
-
Jak mnie pamięć nie
myli, to jeszcze nigdy w zimie nie włączył mi się wentylator.Jak mnie pamiec nie myli, mamy juz wiosne Jest juz dosc cieplo, mi w ruchu miejskim tez sie juz wlacza wentylator.
-
Jak mnie pamiec nie
myli, mamy juz wiosne Jest juz dosc cieplo, mi w ruchu miejskim tez sie juz
wlacza wentylator.Miechomiecho wiem, że już jest wiosna i parę razy miałem okazję słyszeć pracę wentylatora. Jednak w zimach które moje Tico przeżyło nie pamiętam by włączał mi się wentylator;)
-
Ja bym polecił sprawdzić czujnik termiczny wentylatora. Mi dawniej włączał się częściej wentylator, szczególnie po zgaszeniu silnika. A potem już jak się właczył to już nie przestawał chodzić wiatrak. Po prostu padł ten czujnik. Kupiłem na allegro oryginał za 30zł bo w sklepach za zamienniki wołali ok 50zł.
-
Miechomiecho wiem,
że już jest wiosna i parę razy miałem okazję słyszeć pracę wentylatora. Jednak w
zimach które moje Tico przeżyło nie pamiętam by włączał mi się wentylator;)Mi sie pierwszy raz wentylator włączył po zimie koło połowy marca jak stałem w korku. To normalne jak temp. są już w granicach +15 i więcej. Stojąc z korku nie mamy chłodzenia powietrzem jakie łapie auto podczas jazdy. Dobrze sprawdzić jeszcze stan płynu chłodniczego bo jak jest stary to już słabiej się schładza autko.
-
Miechomiecho wiem,
że już jest wiosna i parę razy miałem okazję słyszeć pracę wentylatora. Jednak w
zimach które moje Tico przeżyło nie pamiętam by włączał mi się wentylator;)W zimie mi sie tez to nie zdarzalo
-
Ja Ci powiem, że to zależy od termostatu bo ja mam dwa termostaty jeden na zimę, który później otwiera a drugi na lato co się wcześniej się otwiera. Jeżeli mam zainstalowany w lato termostat co otwiera się później to w korku też się tak dzieje, że się ciągle włącza wentylator.
-
Właśnie dzisiaj temperatura +15 stopni i cały czas, non stop wentylator co 2 minuty się włączał po czym temperatura spadała i znowu... Na starym termostacie tak samo było, płyn nowy jest.
Ten czujnik sprawdzę, poszukam na forum jak to się robi.
A co myślicie o wymianie filtra oleju wraz z nowym olejem?
Ps. W zimie to samo mam, postoje w korku i pracuje wentylator... -
A co myślicie o
wymianie filtra oleju wraz z nowym olejem?
Ps. W zimie to samo
mam, postoje w korku i pracuje wentylator...Zawsze olej z filtrem oleju wymieniam co 10k
-
A mam do Was takie pytanie: czy czujnik temperatury płynu chłodniczego może się popsuć i jeżeli tak to jak to sprawdzić. Bo raczej czujnik wentylatora nie wchodzi w grę, bo włącza i wyłącza się poprawnie. Nie chcę się bawić w dodatkowe koszty., które mogłyby nic nie wnieść. Proszę o odpowiedź.
-
Jakiej firmy wstawiłeś termostat?
Czytającym zwrócę uwagę, że czujnik temperatury wentylatora raczej odpada, bo przecież wskazówka też się podnosi.
-
Jakiej firmy
wstawiłeś termostat?
Czytającym zwrócę
uwagę, że czujnik temperatury wentylatora raczej odpada, bo przecież wskazówka też
się podnosi.Dokładnie tak, czujnik temperatury wentylatora odpadnie bo jak powiedziałem włącza się kiedy wskazówka dojdzie do połowy i wyłącza schładzając silnik do poprawnej temperatury. Tylko nurtuje mnie to grzanie się silnika. Teraz to jest masakra przy około 20 Stopniach...
Termostat mam jakiejś polskiej firmy chyba MERA Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe Sp. z o.o. z Białegostoku. Tak jak dobrze pamiętam to mam ten. Tylko na poprzednim termostacie było to samo, z tą różnicą, że teraz silnik znacznie szybciej się nagrzewa.
Ponawiam pytanie czy czujnik temp. płynu chłodzącego może się popsuć i jak to sprawdzić oraz ewentualnie czy jest gra warta świeczki w moim przypadku?
Dziękuję za odpowiedzi. -
A moim zdaniem "ten typ tak ma". Wszystko zależy od temp. na zew. i wielkości korka. Ja miałem tak bardzo często stojąc w korkach we Wrocławiu. Wystarczało, ze korek "puścił", autko podczas jazdy było dodatkowo chłodzone przez powietrze ( tzw. wiatr własny). Tak naprawde w każdym aucie w korku może wzrosnąć temperatura. W nowych autach tak tego nie odczuwamy. Ale pamietajmy, ze technologicznie tico to początek lat 90
-
Raczej ten typ tak niema, fakt że tico grzeją się zdeka za szybko ale ... jeśli wentylator włącza Ci się baaardzo bardzo szybko a wskaźnik temperatury jest ledwo podniesiony możliwe że masz strzeloną uszczelkę pod głowicą i spaliny w moment gotuja ci wodę. 2 mozliwa przyczyna ubity włącznik termiczny wentylatora, znajduje sie on od dołu na obudowie termostatu, mój włącza wentylator przy 95 stopniach mozliwe że twój robi to szybciej, czasami zdarzają się włączniki przy 85. 3. ubity przekaźnik wentylatora (za lewą lampą) może gostawać przebicia i włączać wentylator, nie musi być w tym przypadku uwalony czujnik włączający. mam nadzieje że pomogłem. pozdrawiam. ps na termostat bym nie stawiał bo czy puści ciepłą wodę szybciej czy później i tak temperatura musi dojśc do tych powiedzmy 95 st.
-
Znaczy jak napisałem wcześniej wentylator włącza się kiedy temperatura płynu osiągnie 95 stopni. Schładza silnik i powraca do temperatury poprawnej po czym po 2 minutach znowu i tak w kółko
A proszę mi napisać dlaczego temperatura płynu chłodzącego tak szybko wzrasta, jaka może być przyczyna? -
Znaczy jak
napisałem wcześniej wentylator włącza się kiedy temperatura płynu osiągnie 95
stopni. Schładza silnik i powraca do temperatury poprawnej po czym po 2 minutach
znowu i tak w kółkoMożliwe że ten termostat który wstawiłeś jest niesprawny albo płyn w chłodnicy już nie ma właściwości chłodzących.
-
A proszę mi napisać
dlaczego temperatura płynu chłodzącego tak szybko wzrasta, jaka może być przyczyna?Przyczyną może być również sam płyn.
-
Jak może płyn stracić wartości chłodzące Przecież do tego i starczy zwykła woda. Może po prostu chłodnica już jest mocno zatkana w środku i mniejsze ma właściwości oddawania ciepła. No i silnik bardziej się grzeje niż na nowej.
-
Jak może płyn
stracić wartości chłodzące Przecież do tego i starczy zwykła woda. Może po
prostu chłodnica już jest mocno zatkana w środku i mniejsze ma właściwości oddawania
ciepła. No i silnik bardziej się grzeje niż na nowej.Jak węże mają osad gruby i chłodnica to samo to juz dobrze nie będzie chłodziło przecież
-
Płyn chłodniczy, termostat, pompę wody, napinacz, rolka, sprężynka, pasek rozrządu wymieniałem w lutym 2011 więc przez 2 miesiące by się chyba nie skiepścił? Pozostawiam Waszej ocenie.