Kompletowanie narzędzi diagnostycznych.
-
rozebrałem to urządzonko i to jest baardzo proste urządzenie tzn bardzo łatwe do
zrobienia.Schemat i opis podobnego:
http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2041.pdf
W AVT za grosze można kupić zestaw do samodzielnego montażu, albo nawet zmontowane urządzenie. Niestety "lampy stroboskopowe" na diodzie LED wymagają pomiaru w ciemnym garażu żeby było coś widać. -
Chciałbym mieć
wszystko swoje , żeby sam diagnozować autko.Kolejną bardzo przydatną rzeczą (wprawdzie nie do Tico, ale do innych samochodów) jest interfejs diagnostyczny pozwalający na odczytanie i wykasowanie z komputera kodu błędu, odczyt różnych parametrów itp. Na początek tanim rozwiązaniem jest kabel do laptopa na ELM327. Można też (w minimalistycznej wersji) kupić mikrotester na OBD2, np. taki:
http://www.mari.pl/Tester_Diagnostyczny_CTOOLS_OBD2-36.html
pozwala on jedynie na odczytanie i wykasowanie kodu błędu, ale nie wymaga targania laptopa. Swoją drogą mam taki właśnie tester, gdyby ktoś w Rzeszowie czy okolicach potrzebował skorzystać to mogę pomóc. -
a ja sobie
rozebrałem to urządzonko i to jest baardzo proste urządzenie tzn bardzo łatwe do
zrobienia.
Sami zobaczcie:Faktycznie, wygląda na prostą sprawę
-
rozebrałem to urządzonko i to jest baardzo proste urządzenie tzn bardzo łatwe do
zrobienia.Z przeproszeniem Ciebie- "lampę" zrobioną na diodzie świecącej można potraktować jako zabawkę, podobnie jak inne lampy zrobione na neonówce. W miarę porządna lampa ma palnik wyładowczy, np. xenonowy (jak w lampie błyskowej fotograficznej), kosztuje ok. 100zł i wygląda np. tak:
Co nie zmienia jednak faktu, że samo urządzenie jest dość proste o ile nie ma wbudowanego np. własnego wyświetlacza.
-
"lampę" zrobioną na diodzie świecącej można potraktować jako zabawkę,
podobnie jak inne lampy zrobione na neonówce. W miarę porządna lampa ma palnik
wyładowczy,Można zrobić taką na popularnym i tanim palniku IFK-120. Przykładowy opis i schemat tutaj:
http://www.czarnikm.republika.pl/auto.html#lampa -
I ja również posiadam z Viakena, który to teraz chcę sprzedać, kupiłem go z myślą o seacie toledo który pojechał już dawno na szrocik i pozostał interfejs, niestety w moim Tolku można było tylko zdiagnozować Abs, bo silnik nie posiadał diagnostyki, tylko miernik w ręce i jechane.
Kolego Wasylek, jeszcze nie sprawdzałem urządzonka i nie mogę się wypowiedzieć. Może i wygląda jak zabaweczka ale co się przyda to się przyda, ktoś kto to robił na pewno brał pod uwagę jasność i jeżeli to zrobił to chyba jest wystarczalna. Z resztą kilka osób tu się wypowiadało , że zdaje egzamin.
Tak apropo sam tak sobie myślałem czy nie można byłoby zrobić jakiegoś prostego układu elektrycznego z palnikiem ifk120 i podłączyć go jakoś sprytnie pod ten układ. Niestety nie znam się aż tak dobrze na elektronice.
Pzdr -
jakiegoś prostego układu elektrycznego z
palnikiem ifk120 i podłączyć go jakoś sprytnie pod ten układ.najprostszy stroboskop z allegro bierzesz i wywalasz generator. Nie powinno byc zbyt trudne
-
A potrafiłbyś zrobić takie coś??
-
A potrafiłbyś
zrobić takie coś??Kiedyś kurcze mi się to prostsze wydawało Dawno temu widziałem schemat prosty, ale przecież nie wszystkie muszą być na takim schemacie
Teoretycznie wystarczy odpiąć bramę tyrystora i dać przewód jako sondę. A praktycznie to już głowy nie dam Bo w sumie pomyślałem że może gubić impulsy z cewki jak akurat trafi "zero" w sieci...
Z drugiej strony to nie wiem czy by mi się chciało tak kombinować... te "pistolety" wydają się fajne, są na 12V - nie trzeba ciągnąć kolejnego kabla do gniazdka, fajna sonda, wygodny, niezbyt drogi
-
Można zrobić taką
na popularnym i tanim palniku IFK-120. Przykładowy opis i schemat tutaj:
http://www.czarnikm.republika.pl/auto.html#lampaNie pamiętam gdzie, ale czytałem, że tego typu stroboskopów nie powinno się stosować przy elektronicznym zapłonie(chodzi o branie impulsu wyzwalającego ze świecy), dlaczego? nie było wyjaśnione. Mam taką lampę od lat i bałem się jej stosować w Tico.
-
Dodatkowe obciążenie może byc odebrane przez sterownik silnika jako uszkodzenie cewki.
-
Witam.
tak sobie myślę, że zrobię urządzonko do podciśnienia z manometrem i chciałbym Was prosić o mała pomoc bo nie wiem w którym miejscu zamontować zaworek zwrotny, czy przed manometrem czy za manometrem?
Ma to być zrobione z dużej strzykawki, manometra i zaworka zwrotnego plus wężyki.Na tym schemaciku są wyznaczone dwa miejsca gdzie można by było zamontować zaworek zwrotny.
Tylko gdzie??
-
Raczej między manometrem a strzykawką. Chcąc mierzyć aktualne ciśnienie w badanym elemencie nie powinieneś oddzielać do zaworkiem od manometru. Inaczej zmierzysz ciśnienie w strzykawce, a nie w badanym elemencie.
-
zrobię urządzonko do podciśnienia z manometrem
A do czego ma służyć to urządzonko ?
Co chcesz nim zmierzyć -
Siemka. Według książki Trzeciaka jest tam troszkę spraw przy gaźniku, żeby go dokładnie sprawdzić, chyba, że można to inaczej zrobić ale jak już wspominałem, kompletuję sobie narzędzia, nie które jak widać sam próbuje zrobić. Mam nadzieję, ze niedługo będę miał drugie tico i jak już wspominałem sam sobie będę naprawiał te autka. Jedyne co pozostaje to jeździć na stację aby zmierzyć skład mieszanki, jeden analizator dosyć tanio poszedł na allegro, mi niestety nie udało się go wyrwać.