Zagwozdka z instalacja elektryczna - krotkie i losowe zaniki napiecia
-
-
Popatrze jeszcze w Trzeciaku co to za kostka...
Kostka, przy biegunie dodatnim akumulatora.
Sprawdź, czy styki są czyste, czy nie są przegrzane przewody, przy tej kostce.
Wyczyść styki, klemy, przeczyść i po dokręcaj ważniejsze połączenia przewodów, na aku, na rozruszniku, na alternatorze, pojeździj i zobaczymy -
Sprawdź, czy styki
są czyste, czy nie są przegrzane przewody, przy tej kostce.
Wyczyść styki,
klemy, przeczyść i po dokręcaj ważniejsze połączenia przewodów, na aku, na
rozruszniku, na alternatorze, pojeździj i zobaczymySprawdzilem kostke. Styki raczej czyste, ale przetarlem lekko papierem i ostrzem srubokreta, przewody przy kostce zimne na biegu jalowym; styki na akumlatorze OK; wtyczka z tyłu alternatora tez wydaje sie byc OK.
Moze to kwestia ktorejs z czesci alternatora (regulator napiecia?) Porobie jeszcze jutro pomiary napiecia na zaciskach aku i porownam z Trzeciakiem
-
Moze to kwestia
ktorejs z czesci alternatoraMoże alternator albo rozrusznik ma wyrobione łożyska/tuleje (nie wiem dokładnie co tam jest) i robi zwarcie?
Ale ja tylko głośno myślę, nic nie podpowiadam.
Ostatnio u kolegi była taka opcja, że brał masakryczne ilości prądu na postoju. winny okazał się zajechany do granic możliwości rozrusznik (wystarczyło bujnąć autem i robiło się zwarcie) -
Kurcze, nie mam czasu dokonac pomiarow napiecia, bo caly czas w pracy jestem... Ale nie do konca sie orientuje - ktora czesc w Tico odpowiada za wlaczenie zasilania np. swiatel czy radyjka z akumulatora, kiedy wylaczam silnik i alternator przestaje dawac prad?
-
Kurcze, nie mam
czasu dokonac pomiarow napiecia, bo caly czas w pracy jestem... Ale nie do konca sie
orientuje - ktora czesc w Tico odpowiada za wlaczenie zasilania np. swiatel czy
radyjka z akumulatora, kiedy wylaczam silnik i alternator przestaje dawac prad?Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi. Wyjście alternatora i akumulator z tego co pamiętam są podłączone równolegle. Czyli jak ładuje alternator to się ładuje, a jak nie to idzie z akumulatora. I to jest po prostu fizyka, bez żadnych dodatkowych elementów przełączających.
Innymi słowy cały czas wszystko jest zasilane z akumulatora, ale jednocześnie to wszystko jest podłączone pod ładowarkę w postaci alternatora
Za podłączanie urządzeń w zależności od położenia kluczyka odpowiada stacyjka. Może ona się wyrobiła?
Ale zacząłbym od sprawdzenia, czy nie masz nadpalonych/luźnych bezpieczników.A co do moich przypuszczeń o zwarciu z alternatora/rozrusznika: przygasałyby światła wtedy.
-
Innymi słowy cały
czas wszystko jest zasilane z akumulatora, ale jednocześnie to wszystko jest
podłączone pod ładowarkę w postaci alternatoraW niektorych przypadkach chyba tak, ale w Trzeciaku wyglada na to, ze sa obwody zasilane tylko z alternatora i do takich nalezy min. cewka zaplonowa. Byc moze wiec jakies zwarcie lub przebicie w polaczeniu alternator-cewka-rozdzielacz-swieca moze powodowac wyzej opisane efekty bez przygasania swiatel
Za podłączanie
urządzeń w zależności od położenia kluczyka odpowiada stacyjka. Może ona się
wyrobiła?
Ale zacząłbym od
sprawdzenia, czy nie masz nadpalonych/luźnych bezpieczników.OK, sprawdze. A tak na marginesie przemierzylem sobie napiecie na zaciskach aku przy wlaczonym silniku i roznych odbiornikach (dmuchawa, ogrzewanie szyby, swiatla) i pomiar = 14,3 V, czyli miesci sie w zakresie ...
-
ale w Trzeciaku wyglada na to, ze sa obwody zasilane tylko z
alternatora i do takich nalezy min. cewka zaplonowa.Ściągnąłem schemat. Ten obwód o którym mówisz jest zabezpieczony bezpiecznikiem F8 i jest włączany po stacyjce. Przewód idący do złącza IG w alternatorze to wzbudzenie alternatora.
L służy do kontrolki ładowania.
Przewód ładujący z alternatora to ten oznaczony B.Wymień zapobiegawczo F8 (15A) i dognij styki od bezpiecznika jeśli są luzy.
-
Witam wszystkich! Mam na imię Karol i jestem tu nowy.
W moim tico mam podobny problem; podczas jazdy zapala się i momentalnie gaśnie kontrolka ładowania,czuc w tym momencie szarpnięcie autem i zamyka sie centralny, potem wszystko wraca do normy. Zauważyłem też że to zjawisko częściej występuje podczas większego mrozu .Jak będę miał chwilę to sprawdzę ten bezpiecznik i styki przewodów -
Witajcie panowie nie czytałem wszystkiego bo mi się nie chciało.
Ja miałem podobną sytuację ale okazało się że klemy od aku były lużne. Więc pomiędzy bolec a kleme dałem troche ołowiu żeby nie było luzu i jest ok. Wiedz sprawdzie sobie to i ostatecznie sprawdzie przewody od alternatora czy nie są lużne lub naderwane.
pozdro -
Witajcie panowie
nie czytałem wszystkiego bo mi się nie chciało.
Ja miałem podobną
sytuację ale okazało się że klemy od aku były lużne. Więc pomiędzy bolec a kleme
dałem troche ołowiu żeby nie było luzu i jest ok. Wiedz sprawdzie sobie to i
ostatecznie sprawdzie przewody od alternatora czy nie są lużne lub naderwane.
pozdroKup nowe klemy i nie kombinuj w ten sposób - koszt niewielki...
-
tylko że nowe klemy nic nie dają bo mam bolce od aku. wyrobione
-
tylko że nowe klemy
nic nie dają bo mam bolce od aku. wyrobioneJak masz normalne mosiężne klemy (a nie blaszki oryginalne montowane w Tico) to przy niewyrobionych słupkach masz kilka milimetrów zapasu na śrubie. Nie ma szans żeby słupek tak się wyrobił żebyś nie był w stanie go solidnie docisnąć taką klemą. Klemy takie kosztują około 5 zł sztuka, możesz ja kupić na wąskie słupki (jak oryginalnie w Tico) albo na zwykłe (żeby móc montować w Tico standardowe akumulatory).