Skład spalin
-
Na ustawianie
zapłonu i od razu gaźnika gdzie się najlepiej udać (okolice Rzeszowa), by mieli
pojęcie o tym co robią?Ja ustawiałem w Rzeszowie w Multimoto na Handlowej - to kiedyś było ASO Daewoo (jak jeszcze były ASO).
-
Ja ustawiałem w Rzeszowie w Multimoto na Handlowej - to kiedyś było ASO Daewoo (jak jeszcze były ASO).
Kiedyś byłem tam na praktyce dwutygodniowej A jak Ci tam ustawiali to sprawdzali też zapłon i luzy zaworowe? No i najważniejsze, czy byłeś zadowolony z tego jak to ustawili? Autko ładnie chodziło?
Może jeszcze ktoś ma jakieś doświadczenia z serwisami gdzie potrafią dobrze wyregulować gaźnik w Tico w okolicach Rzeszowa?
-
A jak Ci tam ustawiali to sprawdzali też zapłon i luzy
zaworowe? No i najważniejsze, czy byłeś zadowolony z tego jak to ustawili? Autko
ładnie chodziło?Właściwie Tico serwisuję tylko tam, od 8 lat, 110 tys km. Z usług jestem zadowolony, choć wydaje mi się, że kiedyś było tam więcej osób które znają się konkretnie na Tico, teraz pozostali Ci którzy się znają ogólnie na wszystkich markach. Zapłon też tam ustawiałem parę razy, choć już nie pamiętam czy to było przy okazji regulacji gaźnika czy kiedy indziej. Luzy zaworów reguluję na przeglądach co 20 tys. km, zgodnie z fabrycznymi zaleceniami. Właściwie prawie wszystkie czynności serwisowe robię zgodnie z książką, łącznie z regularną wymianą oleju w skrzyni biegów czy świec. Może to przesada, ale przez te osiem lat ani razu nie miałem awarii na trasie która by mi unieruchomiła samochód.
-
Przy okazji zapodaje filmik jak mi tico chodzi, może zdiagnozujecie coś
Film -
Przy okazji
zapodaje filmik jak mi tico chodzi, może zdiagnozujecie cośTo była praca na ssaniu czy na rozgrzanym silniku?
-
Silnik pracował aż do wyłączenia ssania i wtedy jeszcze chwile pochodził i nagrywałem. Chodzi o to że jak trzymam troszeczkę gaz wciśnięty to tak skacze?
-
Co prawda Tico nie posiadam... Z aut gaźnikowych to tylko UAZ-y i Unimoga, ale z Iveco w Multitrucku (bo Multimoto już chyba jako takiego nie ma) dają radę. Chłopaki sprawiają tam wrażenie ludzi, którzy wiedzą, co robią.
A tak BTW i OT - w Głuchowie regenerujemy kolejne studnie ujęcia wody Wczoraj nawet tam śmigałem... Trochę mnie zaskoczyli rozebranym przejazdem przez tory i trzeba było szukać drogi alternatywnej + na butach kawałek pokonać, bo o ile sprzęt UAZ-em do studni dojechał, to białasa trzeba było zostawić kilkaset metrów od celu...
-
A tak BTW i OT -
w Głuchowie regenerujemy kolejne studnie ujęcia wody Wczoraj nawet tam
śmigałem... Trochę mnie zaskoczyli rozebranym przejazdem przez tory i trzeba było
szukać drogi alternatywnej + na butach kawałek pokonać, bo o ile sprzęt UAZ-em do
studni dojechał, to białasa trzeba było zostawić kilkaset metrów od celu...Właściwie to wczoraj jak wracałem ze szkoły to widziałem jakieś białe auto stojące koło stacji kolejowej, to może Twoje? A przejazdy rozebrane, bo zmieniają szyny, podkłady i kamienie na torach
-
Lublin biały - Prace geologiczne dużymi literami na bokach i przodzie + Studnie wiercone na tylnych drzwiach. Najpierw kombinowaliśmy w okolicach stacji jak się przedrzeć na drugą stronę, potem pojechaliśmy na przejazd koło hydroforni i stamtąd na butach do studni, przy której stał niezawodny UAZ (ze sprzętem), który wjedzie wszędzie
Edit: O tutaj w galerii widać tego Lublinka
-
Co może być powodem takiego stanu rzeczy.
Całkowicie rozregulowany gaźnik.W gaźniku Tico(uwzględniając jego budowę)nie ma możliwości regulacji wszystkich parametrów które wykazywane są na wydruku z analizatora.
Np.sam zwróciłeś uwagę na nienormalnie wysokie wskazania sondy lamba, gdy tymczasem wskazania te (w wypadku Tico) są niemierzalne z prostego powodu,bo w Tico nie jest zainstalowana sonda Lambda.Wszystkie wyniki na wydruku są tylko przypadkowymi pochodnymi regulacji CO i HC i nie mają żadnego znaczenia.
Jedynymi ustawieniami możliwymi do ustawienia są : stężenie CO i stężenie HC(decydujące).
Nie podałeś nawet jak u Ciebie wygląda sprawa katalizatora, aby to uwzględnić przy wynikach pomiarów składu spalin. Dotyczy to równierz termicznego kompensatora biegu jałowego, zaworu EGR i zaworu PCV.Jeżeli masz taką możliwość, to warto przeczyścić kanały powietrzno-paliwowe gaźnika.Należy też sprawdzić zawory, zapłon oraz poprawność działania i regulacji układu rozruchowego.Mogą być jeszcze inne drobne usterki , które można eliminować w trakcie eksploatacji.PS
Nie wiem dlaczego
ale diagnosta nie sprawdził stanu amortyzatorów?Widocznie nie chciało mu się nosić worków z piaskiem
-
Lublin biały -
Prace geologiczne dużymi literami na bokach i przodzie + Studnie wiercone na tylnych
drzwiach. Najpierw kombinowaliśmy w okolicach stacji jak się przedrzeć na drugą
stronę, potem pojechaliśmy na przejazd koło hydroforni i stamtąd na butach do
studni, przy której stał niezawodny UAZ (ze sprzętem), który wjedzie wszędzieChyba to jednak nie Twój pojazd był, bo wydaje mi się że to było osobowe auto. Ja szedłem po E-4 więc tylko z daleka je widziałem
Zaworek PCV wczoraj właśnie wymieniłem, wyczyściłem sam zawór EGR, ale nie sądzę żeby to coś dało, o ile nie wyczyści się całego kolektora dolotowego, ale za to się nie zabieram, bo nie chcę gaźnika ściągać Katalizator jest chyba ciągle oryginalny (150kkm), a co to jest ten termiczny kompensator biegu jałowego?
-
Witam , tak sobie czytam bo u mnie jest podobnie z tym, że ja według komputera mam ubogą mieszankę . Maszynka wskazywała coś 0,070. Ponoć jest to uboga mieszanka. A na ten cały wodorotelnek czy jak to się nazywa mam nie patrzeć bo to jest ważne przy sądzie lambda a ponoć Tico niema.
Co to jest ten kompensator biegu jałowego i gdzie on się znajduje??
-
Maszynka wskazywała coś 0,070. Ponoć jest to uboga mieszanka.
Im uboższa jest mieszanka, tym mniejsza jest zawartość tlenku węgla CO. Dla Tico normy przewidują stężenie CO wodorotelnek czy jak to się nazywa mam nie patrzeć bo to jest ważne przy sądzie
lambda a ponoć Tico niema.
.W Tico sonda Lambda nie jest montowana i nie można regulować jej wskazań.Natomiast w czasie regulacji składu mieszanki (dane fabryczne Co to jest ten kompensator biegu jałowego i gdzie on się znajduje??
W trakcie eksploatacji i zwiększonego obciążenia silnika może nastąpić wrzenie paliwa, powodujące wytworzenie zbyt bogatej mieszanki ,zakłócającej pracę nagrzanego silnika.Aby utrzymać w normie skład mieszanki zainstalowano na przedniej cząści gaźnika(zaraz obok zaworu hamowania silnikiem)zawór powietrza dodatkowego sterowany elementem bimetalowym, pozwalającym
dostarczyć z obudowy filtra dodatkowe powietrze i skorygowanie składu mieszanki do wymaganej wielkości.Najłatwiej zawór ten zlokalizować, przesuwając ręką wdłuż tego cienkiego przewodu, biegnącego z obudowy filtra powietrza aż do króćca wychodzącego z zaworu bimetalowego(na przedniej części gaźnika). -
Sonda lambda (cyrkonowa) to taki węszyciel tlenu w spalinach. Jest tlen czyli uboga mieszanka spala się całkowicie (napięcie sondy wysokie 0.9V). Brak tlenu czyli bogata mieszanka nie spala się całkowicie (napięcie niskie 0.2V).
Ja mam prostą kontrolkę stanu sondy która pozwala na ustawienie właściwego składu i nawet charakterystyki dla LPG. Tylko że ten właściwy skład nie zapewnia niskiego zużycia paliwa. -
Tylko że ten właściwy skład nie zapewnia niskiego zużycia paliwa.
Każdy właściciel powinien zdecydować jkie ustawienia preferuje.
Czy małe zużycie paliwa(jest to bardzo kuszące),czy też optymalną regulację,uwzględniającą potrzeby silnika i jego minimalne zużycie. -
Co złego jest w oszczędniejszym ustawieniu? Sprawny silnik chyba nie zużywa się szybciej.
-
Można szybciej zniszczyć silnik(uboga mieszanka).