Wciśnięty drążek zmiany biegów:(( Pomocy!!
-
Witam wszystkich forumowiczów, to mój pierwszy post na forum. Mam nadzieje że mnie ciepło przyjmiecie i pomożecie.
Ostatnio pożyczyłem TicTaka szfagrowi (Najgłupszy pomysł świata). Wszystko niby było ok lecz gdy wsiadłem po nim do auta, zauważyłem że drążek zmiany biegów jest o jakies 5-7 cm krótsz:/ Szfagier jeździ na codzien CC700 w którym przy wstecznym trzeba wcisnac wajhe. Moja teraz także jest wciśnięta:/ Biegi idzie przerzucać, choć ciężej. Idzie wyciągnąc drążek do pozycji pierwotnej, słychać wtedy jak wskakuje lecz po chwili wpada spowrotem:( Co o tym myślicie? Czy będzie konieczne wyciągnięcie całej skrzyni??
Biała Strzała rok 98 105000 km
POZDRAWIAM
-
Kolego, przy drążku zmiany biegów jest taka kula, która pozwala mu się ruszać (nie pamiętam jak to się dokładnie zwie). Podejrzewam, że na siłę chciał wcisnąć dźwignie w dół i zwyczajnie zniszczył tuleje teflonowe (chyba).
Najłatwiej będzie, jeśli wjedziesz na kanał i odkręcisz mechanizm zmiany biegów, który znajduje się przy dźwigni. Zdemontuj też w środku gumę osłaniającą dźwignię i zobacz jak to tam wszystko wygląda. -
Witam wszystkich
forumowiczów,Cześć
to mój pierwszy post na forum.
Widzimy
Mam nadzieje że mnie ciepło przyjmiecie
i pomożecie.
Jasna sprawa
(szukaj o elemencie metalowo-gumowym - jak nie potrafisz tutaj to google wyrzuca linka na pierwszej pozycjiPOZDRAWIAM
Również
-
masz tutaj, jakbyś jeszcze nie znalazł:
http://zlosniki.pl/stary_zlosniki/showflat.php?Number=890393 -
masz tutaj, jakbyś
jeszcze nie znalazł:
http://zlosniki.pl/stary_zlosniki/showflat.php?Number=890393przeca ja nic nie szukałem
-
DZIĘKUJE WSZYSTKIM:)) TERAZ JUZ WSZYSTKO WIEM I ZABIERAM SIE DO REPERUNGU. (Przy okazji zmienie te standardową końcówke drążka na coś ładniejszego;)
Pozdrawiam
-
DZIĘKUJE
WSZYSTKIM:)) TERAZ JUZ WSZYSTKO WIEM I ZABIERAM SIE DO REPERUNGU.Nie krzycz - ja cię proszę
(Przy okazji
zmienie te standardową końcówke drążka na coś ładniejszego;)Tylko zdajesz sobie sprawę z tego, że ona jest niezdejmowalna - zostaje cięcie i pozbycie się resztek
Pozdrawiam
Również
-
Witojcie
Problem rozwiązany. Szczeliła gumowa obudowa mechanizmu lewarka:/ Chciałem na szrocie kupić, ale nie było więc została nowa 46zł Zamieszczam fotke starej tak dla potomnych:P Gałke zmiany biegów musiałem upiłować:D Teraz musze tylko zorganizować sobie nowy mieszek, najlepiej skórzany:)
POZDRAWIAM (teraz dopiero krzyknąłem:P)
-
Witojcie
Problem rozwiązany.
Szczeliła gumowa obudowa mechanizmu lewarka:/ Chciałem na szrocie kupić, ale nie
było więc została nowaAle zmasakrowany ten element... Na szrocie chciałeś kupować??? Nie żartuj, zapewne pojeździłbyś na nim jakiś czas i byłby do wymiany, na tym nie ma co oszczędzać, bo nie kosztuje znowu tak drogo...
-
Ale zmasakrowany
ten element... Na szrocie chciałeś kupować??? Nie żartuj, zapewne pojeździłbyś na
nim jakiś czas i byłby do wymiany, na tym nie ma co oszczędzać, bo nie kosztuje
znowu tak drogo...Dokładnie to samo chciałem odpisać Dodam jeszcze, że ja wolę dopłacić te 20-30zł i nie tracić znowu czasu na ponowną wymianę - tak ja bardziej cenię swój czas
Edyta:
Ja w tamtym roku wymieniałem ten element gumowy z tego powodu, że guma się przerwała i drążek dostawał sporych drgań i latał jak szalony. Tico '99 czyli rok młodsze i gdyby nie ta guma to element wyglądał jak prawie nówka -
Ale zmasakrowany
ten element... Na szrocie chciałeś kupować??? Nie żartuj, zapewne pojeździłbyś na
nim jakiś czas i byłby do wymiany, na tym nie ma co oszczędzać, bo nie kosztuje
znowu tak drogo...a ja w zeszłym roku kupiłem na szrocie.. a w tym musiałem wymienić na nowy
także całkowicie się z Tobą zgadzam -
a ja w zeszłym roku
kupiłem na szrocie.. a w tym musiałem wymienić na nowyTrzeba wiedziec, ze na szrocie elementow gumowych nigdy sie nie kupuje Pomijam fakt, ze wiekszosc czesci do tico jest tania i raczej warto kupic nowa czesc.
-
temat był na forum jakiegoś czasu temu poruszany, chyba nawet sam go wałkowałem. Ale przy okazji wymiany elementu metalowo- gumowego. Trzeba również wymienić tulejki teflonowe które to odpowiadają za luz na kulce. U mnie w Białymstoku były problemy z ich kupnem bo nigdzie nie było tak wiec wstawiłem element metalowo-gumowy a blaszkę nieco sklepałem aby wyelminować luzy na kulce. Jak narazie dobrze się jeżdzi nic nie stuka nie puka. Jednakże zwracam uwage na to by pamietać o nich bo po latach te kulejki sie wyrabiają.
-
Trzeba również wymienić tulejki teflonowe
które to odpowiadają za luz na kulce. U mnie w Białymstoku były problemy z ich
kupnem bo nigdzie nie byłoW ASO nie mieli??? Dziwne... Trzeba było pisać na priv, u mnie we Wrocławiu jedna tulejka w ASO to koszt ok 2zł, następnym razem napisz, przelejesz pieniążki, a ja zakupię ten element i wyślę
-
W ASO nie mieli???
Dziwne... Trzeba było pisać na priv, u mnie we Wrocławiu jedna tulejka w ASO to
koszt ok 2zł, następnym razem napisz, przelejesz pieniążki, a ja zakupię ten element
i wyślęA może prościej skorzystać z fabrycznej regulacji ?