Kopcił po odpaleniu, ale jeździł. Teraz już nie jeździ
-
Poddaję się. Dziś przed pracą sprawdziłem cewkę - działa. Kable - sprawne. Świece - suche i dają iskrę. Na polu walki straciłem towarzysza - klucz do świec poległ w ferworze walki.
Wychodzi więc na to, że wszystko co podejrzewaliśmy jest sprawne, a auto nadal nie chce odpalić. To co teraz? Gaźnik?
Jutro mam wolne i zaholuję go z kumplem do mechanika. No chyba że znajdzie się rozwiązanie, w co coraz bardziej zaczynam wątpić.
Znacie może jakiegoś dobrego mechanika znającego się na Tico w okolicy Bytomia? W Szombierkach jest serwis Daewoo, więc może tam się skieruję...
-
Poddaję się. Dziś przed pracą
sprawdziłem cewkę - działa. Kable - sprawne. Świece - suche i dają iskrę. Na polu walki
straciłem towarzysza - klucz do świec poległ w ferworze walki.W jaki sposób stwierdziłeś że cewka i kable są dobre?
Spróbuj przed odpaleniem przy pomocy suszarki lub farelki osuszyć kable WN , cewkę oraz kopułkę.Przez kilka minut skieruj tam ciepłe powietrze z suszarki.Następnie spróbuj odpalić.Wychodzi więc na to, że
wszystko co podejrzewaliśmy jest sprawne, a auto nadal nie chce odpalić. To co teraz? Gaźnik?Kolega Chris pytał czy dochodzi paliwo i nie dostał odpowiedzi.Sprawdź więc pompkę paliwa czy pompuje paliwo.
Jutro mam wolne i zaholuję go
z kumplem do mechanika. No chyba że znajdzie się rozwiązanie, w co coraz bardziej zaczynam
wątpić.Znajdzie się tylko trzeba powoli wszystko wykluczać by dojść do niesprawnego elementu.
Znacie może jakiegoś dobrego
mechanika znającego się na Tico w okolicy Bytomia? W Szombierkach jest serwis Daewoo, więc
może tam się skieruję...Na to pytanie już Ci nie odpowiem bo
-
W jaki sposób stwierdziłeś że
cewka i kable są dobre?Użyłem prostego testera napięcia i sprawdziłem czy jest iskra wyciągając świece i przykładając je do obudowy silnika.
Spróbuj przed odpaleniem przy
pomocy suszarki lub farelki osuszyć kable WN , cewkę oraz kopułkę.Przez kilka minut skieruj
tam ciepłe powietrze z suszarki.Następnie spróbuj odpalić.Niestety nie mam takiej możliwości, bo mieszkam na trzecim piętrze, natomiast Tico odmówiło mi posłuszeństwa pod blokiem mojej lubej, która z kolei mieszka na czwartym piętrze.
Kolega Chris pytał czy
dochodzi paliwo i nie dostał odpowiedzi.Sprawdź więc pompkę paliwa czy pompuje paliwo.Jak to zrobić?
-
Niestety nie mam takiej
możliwości, bo mieszkam na trzecim piętrze, natomiast Tico odmówiło mi posłuszeństwa pod
blokiem mojej lubej, która z kolei mieszka na czwartym piętrze.Zawsze możesz wyciągnąć kable WN i zabrać je do mieszkania i tam je wysuszyć (tylko żebyś zapamiętał gdzie który był).Kilka minut suszenia i może pomoże
Miałem kiedyś problemy z odpalaniem i piszę to ze swojego doświadczenia.Suszenie kabli pomagało,ale później i tak wymieniłem kableJak to zrobić?
Ściągasz wężyk który wychodzi z pompki do gaźnika i zakładasz inny kawałek wężyka.Wkładasz ten założony wężyk do słoiczka (lub inny pojemnik) i kręcisz rozrusznikiem.Wtedy zobaczysz czy pompka pompuje paliwo do gaźnika
-
O dziwo dziś zapalił. Co prawda z problemami i oczywiście strasznie kopcił, ale jeździ. Od razu pojechałem do Polmozbytu Bytom, gdzie jest serwis Daewoo, by umówić się z diagnostą. Ma w czwartek z rana sprawdzić mojego Tikacza i stwierdzić co trzeba z nim zrobić. Jak tylko będę mieć jakieś informacje, to dam znać. Może ktoś kiedyś też będzie mieć takie problemy jak ja...
-
Może ktoś kiedyś też będzie mieć takie problemy jak ja...
Lepiej żeby nikt nie miał problemu z naszymi BESTIAMI
Życze tego wam forumowiczom i sobie -
No i po wizycie. Wymienione kable WN i kopułka. Teraz odpala na dotyk. Niestety pojawił się nowy problem - z tłumika zaczął wydobywać się rzadki, niebieskawy dym, więc bierze olej. Mechanik powiedział że nie ma sensu się tym bawić, bo zbyt wiele by kosztowało. Polecił po prostu jeździć i co pewien czas uzupełniać olej.
-
No i po wizycie. Wymienione
kable WN i kopułka. Teraz odpala na dotyk. Niestety pojawił się nowy problem - z tłumika
zaczął wydobywać się rzadki, niebieskawy dym, więc bierze olej. Mechanik powiedział że nie ma
sensu się tym bawić, bo zbyt wiele by kosztowało. Polecił po prostu jeździć i co pewien czas
uzupełniać olej.Czyli po uszczelniaczach(może też pierścieniach) ... Słowik z tego co pamiętam wykonywał podobne naprawy, ale nie pamiętam ile go to kosztowało...
-
Mi też tak dymi... i właśnie jedni mi powiedzieli że to pierścienie czyli wymiana pierścieni i uszczelki pod głowicą. Koszt chyba nie duży ? Czy się myle ? A druga sprawa to możliwe że może mi sie mieszać olej z paliwem wtedy gdy mam uszkodzoną pompe ? bo jest w sumie cała w oleju i sie nadtym też zastanawiam.
-
A druga sprawa to możliwe że może mi sie mieszać olej z
paliwem wtedy gdy mam uszkodzoną pompe ? bo jest w sumie cała w oleju i sie nadtym też
zastanawiam.Wątpliwe, w pompie są dwie membrany i najczęściej pęka ta dolna co powoduje oblewanie pompy olejem. Gdyby pękła ta górna, to nie wiem czy pompa w ogóle podawałaby paliwo, no bo niby jak miałaby zassać benzynę z baku skoro przez pęknięcie dostawałoby się powietrze. Jakoś nikt nie mówił o pęknięciu górnej membrany, natomiast o dolnej, wielu.
-
czyli raczej czeka mnie wymiana pierścieni i uszczelki pod głowica tak ? W sumie lepiej to jeszcze sprawdzić pomiarem ciśnienia na cylindrach ? czy raczej wtedy to nie wyjdzie ?
-
czyli raczej czeka mnie
wymiana pierścieni i uszczelki pod głowica tak ? W sumie lepiej to jeszcze sprawdzić pomiarem
ciśnienia na cylindrach ? czy raczej wtedy to nie wyjdzie ?Niebieski dymek masz tylko chwilę po odpaleniu czy cały czas?
Oleju dużo ubywa? -
Właśnie mam taki dziwny motyw ... Po odpaleniu tak 10 sekund czyściutko po 15 sekundach zaczyna sie robić siwo z 10 sekund tak dymi rusze podjade i później coraz mniej .. jeśli jade spokojnie to praktycznie wogole np wróce rozgrzany silnik ale nie gazowałęm to na biegu jałowym nie puszcza ani dymka .. a jak go przycisne tak na 6 tys do 7 .. na biegu jałowym to wtedy puszcza zasłone dymną i później już nawet na luzie dymi ...
-
Właśnie mam taki dziwny motyw
... Po odpaleniu tak 10 sekund czyściutko po 15 sekundach zaczyna sie robić siwo z 10 sekund
tak dymi rusze podjade i później coraz mniej .. jeśli jade spokojnie to praktycznie wogole np
wróce rozgrzany silnik ale nie gazowałęm to na biegu jałowym nie puszcza ani dymka .. a jak go
przycisne tak na 6 tys do 7 .. na biegu jałowym to wtedy puszcza zasłone dymną i później już
nawet na luzie dymi ...Uszczelniacze zaworowe pewnie mówią
A co z olejem?Dużo ubywa? -
od wymiany oleju przejechalem narazie 200 km ale widac to juz na szabelce że ubyło ... normalnie masakra ... odpalam 5 sekund nic pozniej zostawia taką głebe dymu ze jak odjezdzam i patrze w lusterko to ona zostaje jest tak ciezka i nie ulatnia sie szybko wiec to napewno olej ...
wiec mowicie ze to uszczelanicze ? W sumie przed ustawianiem zaworów tak nie było ? moze miec cos z tym zwiazek ? -
od wymiany oleju przejechalem
narazie 200 km ale widac to juz na szabelce że ubyło ... normalnie masakra ... odpalam 5
sekund nic pozniej zostawia taką głebe dymu ze jak odjezdzam i patrze w lusterko to ona
zostaje jest tak ciezka i nie ulatnia sie szybko wiec to napewno olej ...
wiec mowicie ze to
uszczelanicze ? W sumie przed ustawianiem zaworów tak nie było ? moze miec cos z tym zwiazek ?Rozumie że poziom oleju sprawdzałeś zaraz po wymianie i teraz dopiero drugi raz?
Tak mniej więcej to ile?Z 3/4 na 1/2 na bagnecie?
Raczej ustawienie zaworów nie wpłynęło na kopcenie. -
Zaraz po wymianie miałem tak ponad lekko pół dajmy na to tak 3/5 a teraz mam 2/5 czyli lekko mnij niż pół a dymić dymi strasznie .. w sumie moze jutro jak starczy czasu to nakręce zdjęcia lub zrobie filmik z rańca.
-
Zaraz po wymianie miałem tak
ponad lekko pół dajmy na to tak 3/5 a teraz mam 2/5 czyli lekko mnij niż pół a dymić dymi
strasznie .. w sumie moze jutro jak starczy czasu to nakręce zdjęcia lub zrobie filmik z
rańca.Tylko pamiętaj że po wymianie oleju trochę oleju idzie do filtra i stąd taki ubytek.
Wykręć świece i zrób foto jak wyglądają. -
A u mnie pojawił się nowy problem. Tym razem odpala na dotyk. Niestety zaczął dziwnie chodzić gdy odpaliłem go po pracy. Słychać stukanie, albo coś w rodzaju trzepotania, aż całe auto się trzęsie. Drążek zmiany biegów tak mocno drga, że aż ręka boli. Tico wyraźnie straciło moc. Prawie gaśnie przy minimalnej prędkości i niskich obrotach. Drganie wzmaga się przy dodawaniu gazu i znacznie słabnie po puszczeniu pedału.
O co chodzi? Jak jechałem do pracy to wszystko było dobrze. Od stania na parkingu nic się nie powinno stać .
-
Tylko pamiętaj że po wymianie
oleju trochę oleju idzie do filtra i stąd taki ubytek.
Wykręć świece i zrób foto jak
wyglądają.wiem wiem ze idzie W sumie zalewałem nawet lekko filtr itd dajmy na to ze nie bierze mi oleju to skąd taki niebieski dym za mnie ?:> zresztą jutro rano zrobię zdjęcia dymku a na weekendzie świec