Światło STOP w spojlerze
-
Ja namawiałbym Cię do żarówek.
Możesz podać powód ?
-
Hehe, przeszedłby Ci ten
zachwyt, gdybyś musiał ładę na co dzień do zwykłej jazdy po asfalcie używać...Pewnie tak... dopuszczalna rozsądna prędkość zapewniająca względny komfort - 90km/h
-
I nie dociagaj zbyt mocno
Trzeba jeszcze pamiętać o trzech plastikowych zatrzaskach znajdujących się w dolnej części spoilera(od tylnej strony), aby przy demontażu spoilera od klapy ich nie uszkodzić.
-
Serio? Ja zaś uważam,
że przez niego wydaje się nieco szersze, za to niższe...Serio
Spotkałem się z taką opinią już od niejednego użytkownika Tico -
Trzeba jeszcze pamiętać o
trzech plastikowych zatrzaskach znajdujących się w dolnej części spoilera(od tylnej strony),
aby przy demontażu spoilera od klapy ich nie uszkodzić.Pierwszy raz widze takie cos u mnie zamiast zatrzaskow wlasnie sa sruby, ktore zreszta koroduja wraz z klapa
-
Pierwszy raz widze takie cos
u mnie zamiast zatrzaskow wlasnie sa sruby, ktore zreszta koroduja wraz z klapaJa nie miałem spojlera, to chyba lepiej
-
Ja nie miałem spojlera, to
chyba lepiejEee tam od razu lepiej :lizulizu: Spoiler jest OK, mimo, ze z ruda trzeba powalczyc. Ja w ubieglym roku na sruby miedzy spoilerem a klapa umiescilem podkladki gumowe (uszczelki), co by ograniczyc dostep wody. Ciekawe czy to spowolni korozje W sumie, dopoki nie zdemontuje spoilera, korozji nie zobacze
-
Eee tam od razu lepiej
:lizulizu: Spoiler jest OK, mimo, ze z ruda trzeba powalczyc. Ja w ubieglym roku na sruby
miedzy spoilerem a klapa umiescilem podkladki gumowe (uszczelki), co by ograniczyc dostep
wody. Ciekawe czy to spowolni korozje W sumie, dopoki nie zdemontuje spoilera, korozji
nie zobaczeJak to mówią: "Czego oczy nie widzą..."
-
Ja namawiałbym Cię do żarówek.
Możesz podać powód ?
Oczywiście.
Chodzi o "zauważalność" dodatkowego światła. Po pierwsze: im większa powierzchnia i jaskrawość świecenia lampy, tym łatwiej ją zauważyć; poza tym LEDy w oświetleniu mocniejszego słońca są po prostu niewidoczne.
Cała dyskusja była tu: KLIK.
Oczywiście nie chcę poza tym niczego ujmować lampom diodowym, ale gdybym miał do wyboru żarówkę czy LEDa na światła STOP, zdecydowanie brałbym żarówkę. -
Pewnie tak... dopuszczalna
rozsądna prędkość zapewniająca względny komfort - 90km/hNie tylko, panie, nie tylko... Wysoka awaryjność rosyjskich aut też zniechęca...
-
Pierwszy raz widze takie cos
u mnie zamiast zatrzaskow wlasnie sa sruby, ktore zreszta koroduja wraz z klapaCzy te śruby są fabryczne, czy też założone zostały w miejsce urwanych zatrzasków plastikowych ? Bo katalog przewiduje plastiki a śruby stalowe(4 szt.) są tylko na zewnętrznej stronie spoilera.
-
Oczywiście.
Chodzi o "zauważalność"
dodatkowego światła. Po pierwsze: im większa powierzchnia i jaskrawość świecenia lampy, tym
łatwiej ją zauważyć; poza tym LEDy w oświetleniu mocniejszego słońca są po prostu niewidoczne.
Cała dyskusja była tu:
KLIK.
Oczywiście nie chcę poza tym
niczego ujmować lampom diodowym, ale gdybym miał do wyboru żarówkę czy LEDa na światła STOP,
zdecydowanie brałbym żarówkę.Jedno i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety.W wypadku Tico główną przeszkodą, montarzu lampy "żarówkowej" jest szerekość krawędzi spoilera, w której zamontowane jest trzecie światło"STOP"(większy rozmiar lampy z żarówkami).LED i żarówki mają jedną wspólną wadę(w mojej wersji). Mianowicie wiąże sie to z wymianą przepalonych diod , lub żarówek we wnętrzu spoilera(lampa montowana od środka).Najlepiej znaleźć lampę mocowaną od strony zewnętrznej spoilera, z moźliwością jej wyjęcia i naprawy.Moje rozwiązanie było prototypowe Jak znajdę odpowiednią lampę to w lecie może to przerobię.
-
Jedno i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety.
Oczywiście!
W wypadku Tico główną przeszkodą, montarzu lampy "żarówkowej" jest
szerekość krawędzi spoilera, w której zamontowane jest trzecie światło"STOP"(większy rozmiar
lampy z żarówkami).... o ile ktoś się rzeczywiście uprze na montaż w spojlerze. Te elementy są wąskie, więc trudności, o których piszesz, będą nieuniknione. Montaż za szybą tylną daje nam większe możliwości wyboru.
LED i żarówki mają jedną wspólną wadę(w mojej wersji). Mianowicie wiąże sie
to z wymianą przepalonych diod , lub żarówek we wnętrzu spoilera(lampa montowana od
środka).O, to też prawda... Lars, czy musiałeś już wymieniać diody w swoich konstrukcjach? Jak często (średnio statystycznie) one się potrafią przepalać?
Moje rozwiązanie było prototypowe Jak znajdę odpowiednią lampę to w lecie
może to przerobię.A może zrobisz po prostu tak, jak ja? Lampa nie za duża, nie za mała... Widoczna dla jadących z tyłu... Dużo prądu nie żre (3 x 15 W), łatwy montaż, kable niewidoczne... Nie brudzi się (bo jest za szybą), a jeśli szyba się zachlapie, wycieraczka oczyszcza również miejsce, przez które lampa świeci... Lampka nie przeszkadza w codziennym użytkowaniu bagażnika, czasem tylko się przekrzywi, gdy ładuję coś bardzo wysokiego - wtedy wystarczy ją wyprostować i dokręcić wkręt... Rozwiązanie najprostsze i chyba najbardziej funkcjonalne. Jedno z najtańszych (zapłaciłem za lampę chyba ok. 20 zł). Najważniejsze, że świecenie jest dobrze widoczne. Aha - od 11 lat ani jedna żarówka się nie przepaliła (no, ale to nie jest zasługa samej lampki ).
-
A może zrobisz po prostu tak,
jak ja? Lampa nie za duża, nie za mała... Widoczna dla jadących z tyłu... Dużo prądu nie żre
(3 x 15 W),Ha!
Mam identyczną
Trzy żarówki w niej zamontowane naprawdę dają bardzo fajny efekt - z bardzo daleka jest ten trzeci STOP widocznyAha - od 11 lat ani jedna
żarówka się nie przepaliła (no, ale to nie jest zasługa samej lampki ).U mnie tak samo
-
Ha!
Mam identyczną
Trzy żarówki w niej
zamontowane naprawdę dają bardzo fajny efekt - z bardzo daleka jest ten trzeci STOP widocznyA ja mam oryginalnie zagracającą tylnią półkę
U mnie tak samo
me2
-
Oczywiście!
... o ile ktoś się
rzeczywiście uprze na montaż w spojlerze. Te elementy są wąskie, więc trudności, o których
piszesz, będą nieuniknione.Ja się nie upierałem , tylko spodobało mi się umieszczenie(fabrycznie) tego trzeciego światła w niektórych samochodach zachodnich, postanowiłem więc zrobić to w Tico.Koszt nieodczuwalny a reszta to własna robocizna.
Montaż za szybą tylną daje nam większe możliwości wyboru.
Tylko przeszkadza (utrudnia czasami) załadunek nietypowych przedmiotów,bo wystaje w światło otworu załadunkowego.Łatwo wtedy uszkodzić lampę.
Lars, czy musiałeś już wymieniać diody w swoich konstrukcjach? Jak często (średnio statystycznie) one się potrafią przepalać?
Jeszcze się żadna dioda nie przepaliła(i dobrze ,bo wymagało by to demontażu przyklejonej na stałe w spoilerze lampy a to by było kłopotliwe-poważna wada tego mojego sposobu).
A może zrobisz po prostu tak,jak ja ?
Teraz już za późno na powrót i ponowne przerabiania spoilera.Raczej jestem skłonny do założenia nowej lampy(demontowanej od strony zewnętrznej), co wyeliminuje wady zauważone w użytkowaniu obecnego rozwiązania.
-
Czy te śruby są fabryczne,
czy też założone zostały w miejsce urwanych zatrzasków plastikowych ? Bo katalog przewiduje
plastiki a śruby stalowe(4 szt.) są tylko na zewnętrznej stronie spoilera.Sruby sa fabryczne, stad moje zdziwienie