Sposób na rdzę
-
To najlepiej jest żywica poliestrową , proponuje będzelkiem kilka warstw nanieść i wtedy troche porównać ewentualne nierówności papierem i można nanosić podkład i bazę, ruda za szybko nie wylezie zastosowaniu żywicy syntetycznej.
-
Panowie wczoraj wszedlem pod samochod, niestety przez zmie zrobily sie dziury w progach. Tak sobie czytam o zaprawkach z wloka szklanego. Czy ktos ma jakies doswiadczenie? Mam juz preparat do profili zamkniety, do tego brounox i wlasnie trzebaby to ladnie zamknac....
Zatanawiam sie czy za material do klejenia moze posluzyc worek taki bialy jak na ziemniaki lub tapeta z wlokna szkalnego, czy ktos ma doswiadczenie? Do tego utwardzacz i zywica osobno. Wiem, ze sa zestawy, ale wygladaja jak na jedna dziure, a mam jedna w prawym i dwie w lewym do zaklejenia.
Jak to sie w ogole trzyma, jak z trwaloscia? Samochod i tak ma byc sprzedany przed zima, ale przynajmniej do tego czasu chce by jakos to wygldalo i nie poglebialo sie zbyt szybko.
-
Nie kitujesz ?
Nie kituje
-
Powiedzcie mi jaki podkład mam wziąć pod biały lakier. Czy robi to wielką różnice czy wezmę brązowy czy biały? Malowałem wczoraj i coś mi się kolory nie zgadzają. Świeżo położony jest ciemniejszy niż oryginał ;/
-
Powiedzcie mi jaki podkład
mam wziąć pod biały lakier. Czy robi to wielką różnice czy wezmę brązowy czy biały? Malowałem
wczoraj i coś mi się kolory nie zgadzają. Świeżo położony jest ciemniejszy niż oryginał ;/stary lakier pod wpływem słońca zmienia swój odcień, no chyba że kolor był dobierany pod Twoje autko,
podkład nie powinien mieć znaczenia. Znaczenie może mieć także jakość nowego lakieru -
No ale żeby stary lakier zmienił odcień na jaśniejszy? Prawdę mówiąc nowy lakier wydaje się jakiś bardziej szarawy dlatego jest ciemniejszy od oryginału. Nie wiem czym mogło to być spowodowane. W czasie malowania ładnie wyglądało. Może to przez klar? Kurz?
-
trochę też źle go wycieniowałeś co mogło dać tak widoczny efekt, zrób polerke to może będzie lepiej
-
Mimo wszystko jest zbyt duża różnica kolorów. Jak się psiknie lakierem to jest identyczny do oryginalnego. A tej robocie wyszło szare ;/
Polerkę już robiłem pastą tempo lekkościerną. Dało to tylko lepszy błysk na lakierze a kolor ten sam.
-
Panowie wczoraj wszedlem pod
samochod, niestety przez zmie zrobily sie dziury w progach. Tak sobie czytam o zaprawkach z
wloka szklanego. Czy ktos ma jakies doswiadczenie?Powiem Ci tak.
W swoim poprzednim samochodzie robiłem zaprawki z włókna szklanego. Najpierw bierzesz żywicę, dodajesz utwardzacz, mieszasz. Następnie smarujesz uszkodzone miejsce i przykładasz włókno. Kolejnym krokiem jest przesączenie włókna żywicą i czekanie aż wyschnie. Po wyschnięciu powstaje bardzo twarda i szczelna powłoka.
Moim zdaniem tworzywo które powstaje jest kruche. Raczej nie nadaje się na naprawę miejsc, które są narażone na naprężenia. Ja w swojej Corsie robiłem nadkole i dziurkę w drzwiach. Ogólnie po roku żadna rdza już tam nie wyszła. Można to śmiało szpachlowac i malowac.
W Tico także muszę zrobic naprawę tym tworzywem, bo mam małą dziurkę w podłodze i na dniach biore się za to.
Według mnie progi można zrobic, ale to jest moje zdanie. Oczywiście tyczy się to małych ubytków. -
Według mnie progi można
zrobic, ale to jest moje zdanie. Oczywiście tyczy się to małych ubytków.Ja mialem w progach dziury z tylu (w lewym dosc spora) i zywica zalatwila sprawe.
-
Jak malujesz element, to sąsiednie zawsze troszeczkę cieniujesz tak aby "zatuszować" różnicę pomalowanie elementu w kolerze takim jak mialo auto zawsze skutuje innymi odcieniami w kolorze mimo że kolor bedzie się składać z takich samych pigmentów. Zresztą bardzo prosto to udowodnić. Bierzesz kawałek blachy i malujesz...jedną stronę pędzlem, drugą pistoletem, trzecią wałkiem (takim do ścian) i nie wiem jak bedziesz dokładnie to robił zawsze bedzie inny kolor.