Nie można odpalic gdy jest ciepły
-
Witam, czy po odpaleniu na zimnym i rozgrzaniu silnika sam gaśnie i nie daje sie odpalić? Czy pracuje aż do wyłączenia i nie daje sie ponownie odpalić? Ja ostatnio miałem właśnie taki przypadek, sam gasł jak tylko sie rozgrzał. Nic nie zapowiadało usterki pojawiła się nagle, nie pomogła wymiana świec i kabli, skończyło się na wymianie całego aparatu zapłonowego.
Pozdrawiam. -
Witaj
Ja miałem tak samo w swojm tikaczu u mnie okazało sie ze był do wymiany generator inpulsów w aparacie zapłonowym po wymianie wszystko wrociło do normy.
Pozdrawiam -
Witam Wszystkich.
Mam mały problem z Tikaciu.
Nie mogę go odpalic gdy jest
rozgrzany silnik. Przy zimnym silniku nie ma żdnego problemu z odpaleniem.
Może ktoś ze szanownych
kolegów miał podobny problem?
Z góry dziękujeA nie dałoby rady kontynuować w tym wątku - KLIK ? Rzuciłeś problem, napisałeś, co już zrobiłeś i co zamierzasz zrobić... Parę osób się odezwało... Nie odpowiedziałeś nawet, zero kontaktu. Minęło parę miesięcy - zakładasz drugi wątek o tym samym - więc co, będziemy wałkować wszystko jeszcze raz od początku?
-
Przepraszam Leo
W tamtym wątku było inaczej (inne obiawy)
Jeszcze raz przepraszam że nic nie napisałem gdyż przez pewien czas nie miałem neta.A tamten problem został juz rozwiazany- to cewka- gdy sie nagrzała to miała przerwe w obwodzie.
Jeszcze raz przepraszam Wszystkich
Chciałbym jeszcze dodać że jak sie rozgrzeje to nie gaśnie. Tylko jak go zgaszę i chce ponownie odpalic to juz klapa nie da się odpalic. -
Chciałbym jeszcze dodać że jak sie rozgrzeje to nie gaśnie. Tylko jak go zgaszę > i chce ponownie odpalic to juz klapa nie da się odpalic.
Jak wystąpią podane objawy, odkręcasz kopułkę, zdejmujesz palec, osłonę i masz dostęp do wnętrza aparatu. Bierzesz do rąk multimetr z pomiarem oporu i mierzysz na śrubkach od cewki indukcyjnej. Powinno być 425...505 ohm. Jak będzie dużo za dużo (50 kohm u mnie tak właśnie było) to znaczy że cewka indukcyjna do wymiany. Możesz spróbować poruszać jej kabelkami i zobczyć co wtedy.
Istnieje też pewna metoda sprawdzenia czy jest iskra, choć to nie zgodne z bhp etc. Wypinasz kabel cewka- kopułka od kopułki i kładziesz go na płask obok górnego metalowego mocowania chłodnicy. Odchodzisz krok od auta, a ktoś musi zakręcić rozrusznikiem, brak iskry to szukamy przyczyny kłopotów w odapalniu po stronie układu zapłonowego, jest iskra to niestety nie wykluczamy układu zapłonowego, gdyż jakość iskry ma też kolosalne znaczenie.
powodzenia -
brak iskry to szukamy przyczyny kłopotów w
odapalniu po stronie układu zapłonowego, jest iskra to niestety nie wykluczamy układu
zapłonowego, gdyż jakość iskry ma też kolosalne znaczenie.I to jest moim zdaniem bardzo dobra rada ! Już kiedyś komuś radziłem, aby przy szukaniu usterki
podzielić czynności na pochodne od zapłonu, lub od zasilania w paliwo.
Po takim ustaleniu wiadomo gdzie szukać przyczyny usterki.Nie zawsze trzeba grzebać w całym samochodzie.Moim zdaniem w tym konkretnym wypadku przyczyną może być moduł. -
Ów "moduł" (generator impulsów), jest częstą przypadłością tico, gdzieś opisywane to było, jako tzw "typowa przypadłość". Z awarią cewki halla nie spotkałem się nigdy, ale zawsze musi być ten pierwszy raz. Po walkach z nieodpalaniem problem zniknął sam, a sprawną cewkę mam do dziś w domu
-
Przepraszam Leo
Nie ma sprawy, nie masz za co mnie przepraszać.
Po prostu zrób to, co widzisz poniżej w moim podpisie - wróć do tamtego wątku i napisz to o cewce. Przyda się kiedyś innym.
A teraz zastosuj się do rad kolegów. Potem też wróć i opowiedz, co i jak... -
Ów "moduł" (generator
impulsów), jest częstą przypadłością tico, gdzieś opisywane to było, jako tzw "typowa
przypadłość". Z awarią cewki halla nie spotkałem się nigdy, ale zawsze musi być ten pierwszy
raz. Po walkach z nieodpalaniem problem zniknął sam, a sprawną cewkę mam do dziś w domuJa mam takie wrażenie że problem z modułami zaczął się w momencie jak ukazały sie na rynku
"chińskie" moduły(szczególnie na Allegro).Ciekawe czy można jeszcze kupić te oryginalne Mitsubishi.A cewka to w tej chwili Twoja jedyna pamiątka po Tico -
A cewka to w tej chwili
Twoja jedyna pamiątka po TicoTa cewka już jest moja...
-
Ta cewka już jest moja...
Gratuluję udanego zakupu
-
Ta cewka już jest moja...
Cewka zapłonowa tak, ale ja miałem na myśli cewkę halla w aparacie zapłonowym, obok generatora impulsów (modułu). Czyżbyś też reflektował???
-
Ciekawe czy można jeszcze kupić te oryginalne Mitsubishi.A cewka to w tej chwili
Twoja jedyna pamiątka po TicoCewka zapłonowa i cewka halla Do tego mam jeszcze książeczkę/instrukcję, pachnącą płynem do spryskiwacza po poprzedniej właścicielce, jakbym pogrzebał, to może coś by się jeszcze znalazło
-
Cewka zapłonowa i cewka halla
Do tego mam jeszcze książeczkę/instrukcję, pachnącą płynem do spryskiwacza po poprzedniej
właścicielce, jakbym pogrzebał, to może coś by się jeszcze znalazłoTo widzę że wyprzedajesz nadwyżki
-
Cewka zapłonowa tak, ale ja
miałem na myśli cewkę halla w aparacie zapłonowym, obok generatora impulsów (modułu). Czyżbyś
też reflektował???Pogawarim bajdełej...
-
Cewka zapłonowa tak, ale ja
miałem na myśli cewkę halla w aparacie zapłonowym, obok generatora impulsów (modułu). Czyżbyś
też reflektował???Leo się nie pochwalił jaką cewkę kupił
-
Leo się nie pochwalił jaką
cewkę kupiłEch, jakoś tak z prędkości wyszło...
Oczywiście zapłonową. Zasugerowałem się ostatnim zdaniem Clavisha z jego postu ("sprawną cewkę mam do dziś"), zapominając o wcześniejszych słowach. Nie skonstatowałem, że cewek różnistych u kolegi dostatek. -
Cewkę Malpighiego też mam na sprzedaż
-
Cewkę Malpighiego też mam na
sprzedażA do czego ona jest ?