chyba chodzi o to że to jest hardware a nie software
to tak jak KTS, jest do tego software ,ale bez sprzętu nic to nie da
A co to ten KTS? Bo mi sie kojarzy tylko z rosyjskim trenazerem dla pilotow ;-)
chyba chodzi o to że to jest hardware a nie software
to tak jak KTS, jest do tego software ,ale bez sprzętu nic to nie da
A co to ten KTS? Bo mi sie kojarzy tylko z rosyjskim trenazerem dla pilotow ;-)
Jeśli masz MK3, to pod kierownicą powinna być wtyczka, do której można podłączyć się np TECHem
Ale to bedzie zlacze OBD I a nie II i tylko diagnozowanie Tech 1 cos da... Tech 2 ma inne zlacze, inny program. Wiem, bo mi serwis Suzuki nie dal rady - mialem za stare autko ;-)
Jednopunkt wtrysk Map na podszybiu:
G16B 16V ale jednopunkt - w jakich 1,6 byl wielopunkt?
PCV = positive crankcase ventilation
A w ogóle, to gdzie jest wtryskiwacz/wtryskiwacze? Myślałem, że w głowicy cylindra, a on chiba gdzie indziej - no nie wiem,po prostu nie znam się ;-)
MAF w jakich silnikach był - bo MAP/MAF występują zamiennie, nigdy razem,jo?
A silnik krokowy...?
Chcę wiedzieć i to zaraz gdzie:
Jest TPS, MAF, MAP, PCV, silnik krokowy i inne ważne podzespoły o które poważny człowiek dba w aucie. Od czego są tu koledzy NF, Paruch i inni???
(tak sobie pokrzykuję a naprawdę to byłbym wdzięczny za pomoc wspartą fotkami ...)
Witam.
Mam problem: na trasie (czyli rozgrzany silnik itp) zapaliła mi się kontr. Check Engine. Silnik
dziwnie tracił moc i zmienił brzmienie, ale to oczywiście może tylko moja wyobraźnia...
Więc, koledzy, było tak, że wymieniłem kopułkę rozdzielacza oraz w rzeczy samej palec tyż.
Teraz Suzi ma kopa a komputerek jest zadowolony. Światełko się nie świeci.
Ponieważ w temacie samochód jestem lajkonik, to i mam za swoje. Teraz tylko filtr paliwa oraz rozrzad a potem przewody WN (mam Sumitomo i wierzę, że sa dobrej klasy).
Potem kobietę, bo moja żona nie daruje kolejnego prezentu dla japońskiej kochanki ;-)
Chłopaki z teamswift konstruują ECU do SS (?)
http://www.teamswift.net/viewtopic.php?t=4905
Aż nie chce się wierzyć...
Popatrzę i zdam relację
(z forum teamswift.net)
"Jednym z typowych objawów wskazujących na bliskie zużycie czujnika tlenu są opisane wyżej [w poscie inicjującym-TGor] sytuacje. Początkowo kontrolka zapala się na dłuższych trasach. Wtedy może pomóc wysprzęglenie, wyłączenie silnika [!] a następnie jego włączenie i puszczenie sprzęgła. To pozwoli zresetować kod błędu. Potem jednak kontrolka zapala się znowu.
Im więcej czasu upływa do zapalenia się kontrolki Check Engine tym lepszy jest stan sondy. Dalsza jazda w takiej sytuacji powoduje spadek osiągów samochodu i coraz częstsze (i szybsze) zapalanie się kontrolki.
To oznacza, że sonda lambda zaczyna działać niepoprawnie.
Kiedy więc z kodów błędu wynika, że uszkodzenie dotyczy sondy lambda, to zwykle tak jest. Oczywiscie dobrze jest sprawdzić przewody, choć uszkodzony przewód powoduje, że kontrolka nie zapala się w ogóle. W sytuacji, gdy przewód jest cały, to komputer wskazuje na problem z czujnikiem tlenu TYLKO wtedy, gdy uszkodzenie dotyczy tego czujnika."
autor odpowiedzi zakłada, że to nie wyczerpuje tematu i być może zawiera błędy (skromniś) ;-)
I dobrze robisz że nie dajesz bo to modulator EGRu
Czyli?
Witam.
Mam problem: na trasie (czyli rozgrzany silnik itp) zapaliła mi się kontr. Check Engine. just as a quick note for anyone else reading this.
One of the common indications an o2 sensor is on its way out is when it performs as you described. At first it will only come on when you go on a long trip. If it comes on, you should be able top push in the clutch, turn the car off, then turn the key forward again and let the clutch out. This will restart the car on the highway, and also re-set the ecu code. After another little while the light should come back on again.
The longer it takes for the light to come on, the better the 02 sensor is doing. (If it never comes on that is perfect) If you continue to drive the car under the conditions you described you would notice that your trips would get shorter and shorter with the light comming on sooner and sooner. Eventually the car would run like complete garbage and the light would be on within seconds of starting the car.
That is a good way to know that the 02 sensor is bad.
Also whenever your ecu tells you its bad by throwing the 02 code, it usually is the problem. You can always check the connection first, but if it was a bad connection the light would not come on at all. So if there was a connection and the sensor was bad would be the ONLY way you can get a o2 sensor code.
Hope this helps for anyone else that is having a similar problem. If I am wrong about anything or something is unclear feel free to correct me.
a kolega powaznie odpowiada
Taaaak zwlaszcza te usmieszki obok to potwierdzaja ;-)
OK czyli musze pociagnac jak Pawlak na Batorym? Jak ona jest zamocowana i gdzie?
Pozdr