Koledzy,
zamieniłem ss 1.0 na Splash-a i teraz jeżdżę nim z rzadka jako drugim samochodem.
Od tego czasu mam problem z akumulatorem. Trochę postoju i rozładowany.
Dlatego zmierzyłem pobór prądu przy wyłączonej stacyjce. Wynosi on około 120mA. Z tego
50 mA pobiera autoalarm.Instalację gazową odłączyłem ( Lovato), do dodatkowo pobierała 30mA. Czy taki pobór prądu jest normalny? Po tygodniu postoju zużywa on:
0.15A24h7=25Ah. Czyli powyżej połowy pojemności nowego akumulatora. Biorąc pod uwagę, że
zaczął się mróz i pojemność akumulatora spadała, to ma on prawo nie odpalać.
Czy ktoś wie może ile czasu trzeba by pojeździć, żeby alternator doładował akumulator
rozładowy do połowy?
SSBB
Najnowszy post utworzony przez ssbb
-
[ss 1.0 2000] stały pobór prądu
-
RE: Problem z obrotami
Witam wszystkich.
Jestem posiadaczem swifta MK4 silnik 1.0 98r. W ostatnim czasie samochód przestał rególować
sobie obroty "tzn. ssanie". Wymieniony został silniczek krokowy - bez zmian. Przy próbach
podłączenia do komputera nie można sie z nim połączyć. Był podłączany do 3 różnych
komputerów. Czy ktoś wie może jak go inaczej posprawdzać, pomierzyć, jak sprawdzić czujnik
temperatury chłodzenia?. Albo ktoś może ma schemat instalacji. Z góry dziękuję za pomocMiałem ten sam problem. Dopierow w jednym miejscu w Gdańsku wiedzieli jak podłączyć się do tego silnika. POtrzebna była jakaś przejściówka. Jeżeli będziesz w pobliżu, to mogę Ci dać adres. Problemem okazał się pęknięty wężyk od wspomagania hamowamia - silnik ciągnął powietrze z boku.
-
[ss 1.0 2000r] luźny drążek zmiany biegów
Koledzy,
drążek zmiany w biegów w pozycji na luzie rusza mi się na boki bez żadnego oporu.
Mam wrażenie, że nie mam jakiejś sprężynki dociągającej go lekko w bok. Jest tak od czasu
wymiany sprzęgła. Przy włączaniu wstecznego nie ma problemu - opór jest.
Nie wie ktoś może co z tym zrobić? Na schemacie nie znalazłem nic co by go stabilizowało.
SSbb -
RE: [1.0 5d] nie swieci przednia lewa żarówka
Pierwsza kostka jest od razu parę cm za lampą - sprawdź ją na początku bo jest najbardziej
podejrzana
Tę pierwszą sprawdziłem - nie ma na niej napięcia. Nie wiesz może czy druga jest przy bezpieczenikach, czy gdzieś wcześniej? Ze schematu wynika, że gdzieś wcześniej powinien dojść kabel
z prawej żarówki. Niedawno wymieniałem sprzęgło. No ale chyba przy tym
nie byli w stanie uszkodzić wiązki od lampy. -
[1.0 5d] nie swieci przednia lewa żarówka
KOledzy,
nie świeci mi przednia lewa postojowa żarówka. W dochodzącym wtyku nie ma napięcia ( to dla tych,
którzy poradzą mi wymianę żarówki). Natomiast prawa i tylne działają. Dlatego nie podejrzewam
przekaźnika. Czy ktoś nie wie w którym miejscu przewód od żarówki łączy się z resztą, czy jest
to jakaś kostka? Chcę po kawałku sprawdzić gdzie jest przerwa. O ile dobrze znalazłem na schemacie, to przekaźnik jest w kabinie koło bezpieczników.
BB
Swift 5D 2000 rok 240tyś -
[1.o] silnik krokowy
Koledzy czy wie ktoś jak sprawdzić silnik krokowy?
Objawy mam takie: przy ciepłym silniku wolne obroty
pływają od 1000-1500 do 2000. Zgodnie z czytanym wcześniej
forum zacząłem od sprawdzenia wężyków - OK, wymieniłem
TPS, potem czujnik temp. i nic nadal to samo. Dodam,
że obroty rosną z tego powodu, że silnik krokowy przesuwa
przepustnicę ( widać to jak się patrzy z boku silnika).
potem puszcza i znów to samo. Ze względu na koszt nie chciałbym
dodatko w ciemno wymieniać silnika krokowego. Efektywne skorzystanie
z serwisu w Gdańsku już sobie odpuściłem. W jednym podpięli się
podobno do kompa i nie zauważyli kodu błedów (24), a w drugim
nie wiedzą czy do samochodu z 2000r uda im się podpiąć. -
[1.0] wolne obroty - "lewe" powietrze
Wracam do dość popularnego problemu w Swifcie. Niestabilne wolne obroty, czasami schodzi dobrze,
czasami za nisko, a czasami kreci okolo 1200rpm. Jednak w moim przypadku kiedy nacisne z gory na
oslone filtru powietrza, to obroty sie zmieniaja i jakby stabilizuja. Czy oznacza to ze mam nieszczelność między osłoną filtra i silnikiem? Jest tam jakaś uszczelka, ale jej numeru nie znalazłem w katalogu. No i jeszcze jedno pytanie- jak odróżnić złe działanie sondy lambda, popsuty silnik krokowy lub czujnik przepustnicy od zasysanego bokiem powietrza. Przecież nie będę po kolei wszystkiego wymieniał. I jeszcze jedno pytanko - czy jeżeli nie zapala się check engine jest sens sprawdzać kody błedów? Czy kod może powstać bez zapalonej lampki? -
RE: [1.0 2003'] Po ilu latach swift zacznie rdzewieć?
Te gwarancja to jest tylko na perforację nadwozią od środka!.
Jeżeli pojawi ci się rdza, to dowiesz się, że jest to od zewnątrz i dotyczy powłoki
lakierniczej- a na nią masz gwarancję 1 rok. Dlatego radzę Ci go po roku zakonserwować.
Ja tak zrobiłem i od 6 lat nie mam problemów. Bez dodatkowej konserwacji "ruda wliczona jest
w cenę zakupu" - taką mają promocję.Witajcie,
powiedzcie mi - po jakim czasie autko zacznie łapać Ruda? chodzi mi o tą cholerną gwarancję na
perforację nadwozia, czy to wogóle przeglądy robić. do tej pory przeglądy miałem za darmo,
więc robiłem. teraz musze około 100 złotych zapłacić, więc... się zastanawiam.czy ktos ewentualnie korzystał z takiej gwarancji? czy była taka potrzeba? czy standartowo Ruda
zacznie wyłazic dzień po jej zakończeniupozdrawiam
Tomek
-
RE: AWARYJNOSC SWIFTA
To się mylisz ,
swift jest bezawaryjny. Ja mojego mam od 2000 roku ( 1.0 , nowy). Przebieg 180kkm.
Nie mam żadnych awarii oprócz eksploatacji. (wymiana urawnej klamki i przedniego wahacza po 170kkm- na przeglądzie wyszło). Samochód trzymam na dworze i problemów z rdzą też nie mam. Tylko że w pierwszym roku, pomimo gwarancji go całego zakonserwowałem i po 6 latach to powtórzyłem. Srodek
też cały zakonserwowany. Olej syntetyk - no i regularne przeglądy co 15kkm.witam
czytam to forum i widze, ze strasznie czesto sie to autko psuje. Forum w 85% dotyczy jakis
awarii.
czy to prawda czy tylko mi sie tak wydaje? -
RE: [all] zapinki do plastików
Dostaniesz je w : www.margotjg.com . Wysyłają pocztą i nie robili żadnych problemów.
Oczywiście można też kupić oryginalne, ale bardzo drogie. No i spójrz posty poniżej - trzeba
środe lekko wcisnąć i wtedy wychodzą. Ja dopiero przy 10-tej to zauważyłemczy da rade dokupić takie plastikowe badziewne zapinki do plastikow bo niektóre po zdjęciu sie
nie nadaja do użycia dalszego. Szukałem na forum ale albo nie umiem sformułować zapytania
albo nie było, w googlach też raczej nie daje rady. Inaczej mówiąc czy ktoś już tego szukał
i znalazł, i w takim razie o co pytac i gdzie.