Możesz też sprawdzić silniczek krokowy - ja tak mam ale jeżdżę nadal. Jest na tyle zużyty, że chodzi skokami i potrafi mi się nawet zawiesić w jakiejś określonej pozycji. Natomiast w Polówce gdy mi obroty falowały to padła centralka.
Slavomiro
@Slavomiro
Najnowszy post utworzony przez Slavomiro
-
RE: Praca silnika 1.3
-
RE: Chłodnica do Swifta Gti
A ja podziękuję Panom z Info-Gol - nową chłodnicę tylko dlatego sam poprawiałem bo nie chciałem tracić czasu na idiotyczne rżnięcie głupa z ich strony. Po montaży okazało się że po nagrzaniu ma lekki przeciek na łączeniu radiatora z resztą. Mówię gościowi, że chcę ją oddać na niezgodność towaru z umową a on że reklamować należy u producenta bo on jest tylko pośrednikiem Minus ogromny ale czasu szkoda. Owe mocowanie było po prostu nie zaciśnięte wystarczająco mocno, po dociśnięciu działa okej.
-
RE: Dziwnie wysokie obroty
Odgrzewam ponieważ wiem już co było nie tak na 100%.
Pierwszy powód - zaworek PCV przepuszczał jak głupi "lewe" powietrze (ale o tym już napisałem)
Powód drugi i najważniejszy (i tu pokłony dla kolegi Punkersa który zwrócił na to uwagę) - układ chłodzenia. Wszyscy mechanicy uznali, że skoro nie ubywa płynu to układ szczelny. Błąd. Chłodnica miała nieszczelność. Jak się zalało układ to chodził okej ale powoli się płyn przesączał i dostawało trochę powietrza. W miejscu gdzie jest czujnik temperatury zbierało się owo powietrze i sterownik uznawał, że jest niższa temperatura. Chłodnicę wymieniłem, zalałem układ, odpaliłem i miał chwilę nadal zbyt wysokie obroty. Dolewałem płynu wprost do chłodnicy na pracującym silniku. Gdy układ się odpowietrzył to nagle silnik wpadł na prawidłowe obroty. Sprawdziłem kilka razy go odpalając. Na zimno około 1800. Po rozgrzaniu 900 na postoju lub 1000 gdy jedzie. Co prawda obroty delikatnie falują ale to już wina krokówki którą na razie zostawię.
Dziękuję wszystkim za pomoc -
RE: silnik krokowy
No właśnie nie chcę gdybać, sprzedawca nie jest pomocny bo powiedział, że sprzedaje po numerach katalogowych a co od czego tego on nie wiem Ale okazało się że krokówka jest okej a co się okazało to za chwilę napiszę w temacie o dziwnie wysokich obrotach.
-
RE: silnik krokowy
Tak jak pisze w pierwszym poście - 1.3 8v (rocznik 98)
-
RE: silnik krokowy
tps dobry, przepustnica również. Tylko krokówka zacięła się na amen. Znalazłem taką jak napisałem (wygląda chyba tak samo ale może się czymś innym różnić). Za 200zł to myślę, że jak za nówkę to chyba dobra cena.
-
silnik krokowy
Jakie oznaczenie ma silnik krokowy w swifcie? (silnik 1.3 8v) Znalazłem coś takiego jak Denso 161100-0051 ale niestety na swoim nie znalazłem żadnego oznaczenia bo wszystko pozacierane niestety.
-
RE: Dziwnie wysokie obroty
Z ciekawości pomierzę aczkolwiek po tym silniczku widać, że najlepsze dni miał jakieś 100K km temu
-
RE: Dziwnie wysokie obroty
Chwila... Silnik krokowy z definicji jest urządzeniem elektrycznym... To jaki jeszcze może być???
-
RE: Dziwnie wysokie obroty
Dzięki piękne za pomoc - problem prawie rozwiązany. Zadzwonił do mnie mechanik z ostatniego serwisu przepraszając, że nie przekazał kierownikowi. Uszkodzony jest silniczek krokowy dlatego po nagrzaniu obroty falują a na zimno ma zbyt niskie (silniczek jest zbyt słaby żeby uchylić bardziej przepustnicę). Czeka mnie teraz szukanie silniczka i chłodnicy przy okazji ale to nie powinien być problem Nie mogę tylko znaleźć nigdzie małej duperelki która co prawda być nie musi ale fajnie by było - wyłącznik oświetlenia z drzwi kierowcy. Ogólnie wiem, że za auto przepłaciłem ale jeździ się całkiem fajnie.