Witam
Niestety żadnych czujników w przednich kołach niema które mogły by kontrolować stan zużycia
klocków chamulcowych.
zgadzam sie
Myślę że są dwie przyczyny zapalającej się kontrolki chamulców.
Pierwsza to zużyte okładziny klocków chamulcowych, co za tym idzie zwiększa się pojemność całego
układu chamulcowego gdyż tłoczki chamulcowe muszą się więcej wysunąć by docisnąć klocki do
tarczy.
Druga to złe zkonstruowanie zbiorniczka na płyn chamulcowy i/lub złe usytuowanie czujnika
poziomu płynu chamulcowego, ponieważ przy chamowaniu gdy gdy auto zwalnia plyn chamulcowy
przepływa do przedniej części zbiorniczka zmniejszając poziom w jego tylniej części gdzie
właśnie znajduje się czujnik. Nawet gdy poziom płynu wynosi prawie max zjawisko to
występuje. Jedynym sposobem na to by kontrolka się nie zapalała gdy klocki mają jeszcze
odpowiednia grubość jest dolanie płynu chamulcowego do poziomu max a nawet więcej.
ciekawe sa twoje teorie tylko ze u mnie przy naprawde ostrym hamowaniu kontrolka nigdy sie niezapala , plyn na poziomie max