ostatnio w korku wskazówka była juz w połowie i dopiero włączył się wentylator nigdy tak nie
było późno czy to termostat??
Czy to termostat? - trudno powiedzieć, ale najłatwiej to można wykryć sprawdzając temperaturę przewodu doprowadzającego płyn chłodniczy do chłodnicy (górny). Jeśli pozostaje dłuższy czas chłodny (pomimo odpowiednio nagrzeanego silnika) to znaczy, że albo termostat się włącza przy zbyt wysokiej temperaturze albo są trudności w przepływie płydu chłodniczego do dużego obiegu.
Abstrachując od tego co powyżej, tak w zasadzie powinno być. W moim TICO wentylator również włącza się mniej więcej w połowie (może przy nieco mniejszym wychyleniu - jakieś 4/9).
Ale o czym chciałbym napisać. Otóż pewien czas temu zauważyłem podobne zjawisko (zbyt późne włączanie wentylatora). Odpowiedzialny za to był przekaźnik znajdujący się na linii zasilania wentylatora (przykręcony w czołowej części komory silnika, po prawej stronie stojąc przodem do samochodu, jest wsunięty w gumową osłonę). Czujnik temperatury podawał w odpowiednim momencie napięcie sterujące przekaźnikiem, natomiast wentylator włączał się dużo później, bądź niestabilnie. Wystarczyło stuknąć w przekaźnik i wentylator się załączał. Niestety naprawa przekaźnika nie wchodzi w grę. Jest chermetycznie zamknięty.
Mam nadzieję, że w tym przypadku tak nie jest, ale chciałem napisać gdzie można jeszcze szukać przyczyny podobnych przypadłości.
Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.
janbor