Napisalem dla kolegow ktorzy mieliby podobne objawy. Co najwazniejsze w czasie suterki membrany auto na benzynie pracowalo normalnie do czasu rozgrzania silnika.
kryspin
@kryspin
Najnowszy post utworzony przez kryspin
-
RE: Favorit gaśnie po rozgrzaniu
-
RE: Favorit gaśnie po rozgrzaniu
Dziekuje za pomoc. Obroty mocno spadaly kiedy temperaura byla prawie na max. Elektrozawor sprawny przyczyna usterki byla dziurawa membrana pompy paliwa. Benzyna dostala sie do ukladu smarowania i znaczaco podniosla poziom oleju. Kidy olej byl w miare chlodny bylo dobrze po nagrzaniu olej z benzyna zaczynal wrzec i opary paliwa dostawaly sie do komory spalania. Oleju w ukladzie bylo 5,5 litra. Wymienilem membrane pompy olej z filtrem jak na razie OK
-
Favorit gaśnie po rozgrzaniu
Koledzy prosze o pomoc. Mam problem ze skoda favorit 91 LPG po rozgrzaniu samochodu wolne obroty zaczynaja spadac do ok 500 zapala sie kontrolka cisnienia oleju. Po chwili auto gasnie i nie mozna go uruchomic. Sytuacja taka wystepuje przy benzynie i LPG. Dzisiaj zrobilem pomiary cewek "na goraco" cewka aparatu 3,2 kOhma, cewka zaplonowa uzwojenie piewotne 1,2 Ohm, wtorne 5,2 kOhma. Nie mam pojecia co to moze byc Prosze o pomoc.
-
RE: Pompa olejowa
Dzisiaj kupilem i wymienilem czujnik cisnienia i nic objaw jest dalej taki sam kontrolka swieci sie ok 5 sekund po rozruchu silnika. Pytalem w sklepie i pompy olejowe sa tylko na zamowienie podobno raczej sie nie zuzywaja. Sprzedawca doradzil mi zeby zdjac miske i wyczyscic dokladnie smoka (filtr siatkowy na smoku).
-
Pompa olejowa
Witam Prawdopodobnie czeka mnie wymiana pompy oleju szukałem w podręcznikach Jałowiecki i Malina i nigdzie nie mogę znaleźć dokładnego opisu sposobu demontażu i wymiany pompy oleju w Skodzie Favorit '91. Od jakiegoś czasu po odpaleniu przez kilka sekund świeci się kontrolka oleju, potem gaśnie w czasie jazdy sie nie zapala. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Poziom oleju ok olej Castrol mineralny wymieniany jesienią z Lotosa mineral. Przed wymiana też były takie objawy. Czujnik ciśnienia zdemontowalem wyczyściłem styki. Proszę o radę jak wymontować pompę. Jeszcze jedno pytanie czy demontując miskę olejową dostanę się do pompy ?
-
RE: Favoritka gaśnie jak się zagrzeje
Z tego co napisales to auto gasnie po nagrzaniu (po wylaczeniu ssania) to moze wskazywac na problem z wolnymi obrotami gaznika Sprawdz prace dyszy wolnych obrotow czy dochodzi do niej +12V i czy gaznik ma dobra mase. Kolejna przyczyna moze byc tak jak napisali koledzy brak styku (luzne polaczenie) na elementach ukladu zaplonowego. Posprwdzaj zlacza konektorowe (wsowki) na module i cewce. Sprobuj wymontowac cewke zaplonowa podlaczyc omomierz do uzwojen pierwotnego i wtornego i sprobowac podgrzac cewke np suszarka do wlosow. Sprawdz czy cewka w aparacie zaplonowym nie ma przerwy.
-
RE: Faworytka nie odpala na mrozie
Mialem podobny problem tyle ze u mnie odpalala od razu wyjechalem z garazu i silnik stop i nic nie dalo sie zrobic. Sprawdz czy cewka aparatu zaplonowego (kabelek leci do modulu) nie ma przerwy (omomierzem) rezystancja powinna byc ok 4 Kom, nastepnie w ten sam sposob sprawdz cewke zaplonowa. Potem odlacz przewody (wsuwki) od modulu przeczysc styki lekko dognij blaszki wsuwek tak zeby ciasno siedzialy. Odkrec modul od obudowy (trzy sruby M5) i dokladnie oczysc papierkiem sciernym miejsca styku modulu z masa auta (w okolicy srub) nie zaszkodzi tez dorobic dodatkowa mase na modul (do obudowy) bezposrednio z glownego kabla masowego (na prawym blotniku). U mnie pomoglo. Napisz o wynikach
-
RE: Zużycie gazu a parownik
Parownik LANDI LSE 98 zuzycie ok 12 / 13 litrow. Parownik po regeneracji instalacja wyregulowana na analizatorze podobno mam sklad spalin taki jak na wtrysku (powiedzial to gazownik i diagnosta). Spalanie przy jezdzie tylko na gazie do pracy mam ok 10 km. Przy jezdzie trasa spalanie ok 10 l/100km.
-
RE: Wolne obroty spadają favoritka 91r
Najprawdopodobniej to będzie zawór wzbogacania mieszanki, ja tak miałem jak ty. Wymieniłem i
śmigaTak dokladnie o tym zaworze pisalem
-
RE: Zamarza parownik przy odpalaniu
Napisz jaki to dokladnie parownik. Ja na swoim LANDI LSE98 nigdy sie nie zawiodlem podstawa to sprawny uklad rozruchowy (ssanie i dodatkowe uklady gaznika) i dobry plyn chlodzacy. Gaz w czasie rozprezania pobiera temp z otoczenia dodatkowo jesli jest zimno temperatury sumuja sie trzeba pamietac zeby plyn mial naprawde niska temp zamarzania. Ja stosuje G 12+ koncentrat rozcienczam go 1:1,2 uzyskujac plyn o temperaturze zamarzania ok -28 stopni (wg opisu na butelce plynu)