Witam,
dziś sprzedałem za grosze Favkę. Dokonała żywota, podejrzewam, że nie przeszłaby rejestracji. Sprzedałem za 100. Przyszły właściciel bedzie używał tylko na dojazdy do pracy.
Życzę zadowolenia z Waszych samochodzików i do zobaczenia może na innym forum. (Misia)
buran
@buran
Najnowszy post utworzony przez buran
-
Pożegnanie z Favką
-
RE: Favoritka nie odpala!!!! dlaczedo????
Kolejny post na ten temat!
Proszę Was pomóżcie mi dojść co nie tak jest moja favką! Pewne jest to, że nie odpala! Objawy
przed awarią: po gwałtownym ruszeniu i płynnej zmianie biegów, aż do 3 silnik zaczyna sie
dusić, aż w końcu po przejechaniu jeszcze kilkuset metrów zgasł na dobre. Po 2 dniach
odpaliła i przejechałem nią może 3 kilometry i znowu klops! Aż do dzisiaj, gdy wymieniłem
kopułkę aparatu zapłonowego, palec i przewody zapłonowe , świece zmieniałem jakiś miesiąc
temu! Odpaliła bez problemu za pierwszym razem! Wszystko było dobrze, aż do czasu gdy
silnik sie rozgrzał i zgasł! Znowu lipa! Paliwo dochodzi, więc pompka działa. Znowu nie ma
iskry na świecach!!
Co to może być??
Moje typy to:
-Aparat zapłonowy (np. cewka aparatu)
-Cewka
-Moduł
Tylko czy by odpaliła z tymi uszkodzonymi częściami??
-zasyfiony gaźnik
-uszkodzony elektrozawór w gażniku
Proszę o pomoc w rozwikłaniu tej zagadki!!Na pierwszy rzut oka może to być elektrozawór. Należy sprawdzić połaczenie. Odepnij wtyk od zaworu przy włączonym zapłonie i załącz. Powinno być charakterystyczne stuknięcie.
-
RE: Nie odpala na benzynie!!!!
Cze!!! To znowu ja i znowu kłopot Mam Skode Favorit 91 benz.+gaz. Mój kłopot to że nie pali
na benzynie. Tzn. jak już odpali to obroty przez chwilę można utrzymać na 3-4 tys. a
później same spadają nawet jak dociskam mu gazu do dechy i gaśnie. Czy to może być pompka,
membrana czy coś innego??? Filterek wymieniany ostatnio.Czy odpala na ssaniu a po rozgrzaniu gaśnie, czy wogóle nie odpala?
-
RE: nietypowe pytanie!!!
piszę po 20 dniach od ostatniego postu, ale być może problem jest dalej aktualny.
Objawy przez Was przedstawiane:
Po podpompowaniu pedałem gazu i włączeniu rozrusznikiem obroty są wyższe, a po chwili spadają i silnik się wyłącza. Po kilku powtórkach wreszcie można jechać (silnik się rozgrzał).
Inny objaw może być taki: na zimnym silniku obroty jałowe ledwo trzymają, po krótszej jezdzie skaczą do około 2000 i nie chcą spaść, by po solidnym przegrzaniu opaść. Przesłona rozruchowa w obu przypadkach może działać poprawnie (tzn zamyka się przy naciśnięciu pedału gazu na zimnym silniku)
Często przyczyną takiego zachowania ssania jest zasyfienie jego elemetów a nie sprężyna bimetaliczna. Jak są one zabrudzone to przesłona rozruchowa owszem zamyka się, ale krzywka od obrotów ssania pozostaje na swoim miejscu (zablokowana przez zanieczyszczenia). Efekt jak opisałem powyżej. Oczywiście musimy być pewni , że siłownik od ssania jest sprawny - jak to zrobic było wiele razy na forum.
Co mozna w takim przypadku zrobić?
Zdjąć kopułką ssania (3 śruby na fasolkach), odkręcić 3 śruby wpuszczone i zdjąć element sterujący przesłoną i krzywką. Jego zabrudzenie to przyczyna. Należy go rozebrać, wyczyścić benzyną (zwłaszcza ośki - wchodzą jedna w drugą - tutaj przeważnie jest problem) i złożyć. Nie używać żadnych smarów, bo to łapie zanieczyszczenia. Po czym złożyć i ssanie powinno chodzić jak nowe. Uwaga przed demontażem dobrze się przyjrzyjcie, jak to wygląda, dobrze mieć zdjęcia lub rysunki - niewprawieni moga mieć problem ze złożeniem.
Jeżeli ktoś nie chce tego elementu demontować na czynniki pierwsze to może próbować myć zanurzony w benzynie poruszając obie ośki. Jeżeli element jest czysty, to ośki pod wpływem sprężynek powracają do pozycji ustalonej. żadnych smarów ani WD40!
Jeżeli ktoś ma taki problem i wypróbuje opisane rozwiązanie proszę napisać o efektach.
Pozdrawiam -
RE: OBROTY W SKODZIE FAVORIT 135 L
Czy ktos mial taki oto przypadek. Jade swoja skodziana i przy obrotach 3000-3500 zaczyna skakac
wskaznik od obrotomierza, nie wiem czym to moze byc spowodowane.
Modul? Zaplon? Plyta z bezpiecznikami?
Prosze o pomoc.
PS. Mam autko na gaz i problem wystepuje podczas jazdy na gazie i benzynie.MIałem podobnie, po wymianie palca rozdzielacza (w poprzednim wypadł rezystor) problem zniknął.
Ale w jezdzie w niczym to nie przeszkadzło - było raczej irytujące. -
RE: niecodzienny temat
witam wiem ze temat jest troche nie pod forum ale czesciowo zwiazany z favorita. A moanowicie
mam pytanie jak wyglada sytuacja z gazem w slowacji tam tez go sprzedaja?? jak sprzedaja to
miejwiecej w jakich cenach oraz ewentualnie w jakiej cenie jest paliwo u nich. Pytam o to
poniewaz wybieram sie do slowacji a mam lpg a z bezyna mam problemy chyba z dysza wolnych
obrotow(po rozgrzaniu gasnie silnik na jalowym). I teraz niewiem czy ja naprawiac czy nie
jezeli tam lpg jest sprzedawanyGaz na Słowacji można kupić, ale nie jest tak popularny jak u nas - trzeba się naszukać. Ceny też wyższe.
Lepiej przeczyść układ paliwowy - stawiam na zapchaną dyszę obrotów biegu jałowego. -
RE: zawieszenie silnika
Cześć. Od 3 miesiecy mam Skodę Favorit. Czy konieczny jest demontaż pompy płynu chłodniczego,
żeby wymienić Gumy zawieszenia silnika?Tak! Gumy demontujesz/montujesz na prasie więc "na samochodzie" sie nie da.
-
RE: Kto może niech pokaże urządzenie wzbogcania.
Kupiłem dziś membranę pokazaną na zdjęciu koszt 3zł natomiast cały ten zawór kosztuje 39 zł.
Teraz mam pytanie czy jest problem z wymianą tej membrany czy wystarczy tylko odkręcić
założyć i już??? Jeszcze Pytanie kupiłem też membranę do pompki przyśpieszającej 12 zł i
jak się ją wymienia czy trzeba gaźnik demontować.Jak jesteś sprawny manualnie, to możesz to zrobić bez zdejmowania gaźnika, jeżeli robisz to pierwszy raz to lepiej go zdemontuj, przynajmniej zobaczysz jak wygląda.
-
RE: Kto może niech pokaże urządzenie wzbogcania.
Dzięki, ale nie o to mi chodzi.
Urządzenie wzbogacania mieszanki to pewnie coś co daje więcej paliwa w stosunku do powietrza,
przy pełnym obciążeniu silnika, przynajmniej tak to rozumiem.
Ten siłownik to nie jest to. Wymieniłem go i nic.
To jest coś innego, ma ponoć jakieś membranki, ale to nie jest żaden z siłowników
podciśnieniowych, ani też pompka przyspieszacza.
Miał ktoś już z tym doczynienia?Jest to urządzenie podobne do tranzystora (dużej mocy) - były już kiedyś zdjęcia na forum. Faktycznie w jego skład wchodzą zaworek, zestaw membranek i sprężynka. Jest po prawej stronie gaźnika (patrząc od strony maski).
O jego niedomaganiu objawach było już na forum.
Strona WWW
oraz: Strona WWW -
RE: Problem z uruchomieniem
Może być tak, że masz uszkodzone kable wysokiego napięcia. Iskra słaba albop gdzieś ucieka.
Pożycz sobie gdzieś kable na chwilkę i podmień. Jak wszystko będzie OK to kup sobie nowe.Sprawdzić można też kopułkę rozdzielacza - czy nie pęknięta lub nie jest wilgotna od wewnątrz.