[ moje auto ] Suzuki Swift GL 1.0 5d mk2 1989r.


  • Użytkownik archiwalny

    Witajcie postanowiłem nie zaśmiecać tematu o autach z allegro i dlatego zakładam swój oddzielny. Zdjęć narazie nie dodaje bo nie miałem czasu zrobić, niestety praca mi na to nie pozwala.
    Mam kilka pytań może mi ktoś pomoże, pewnie już były poruszane, ale chcę mieć wszystko do kupy zebrane:D

    Ogólnie dzień po zakupie wzięło się skądś pękniećie na szybie nie rozeszło się, ale jest dziurka od jakiegoś kamienia i chyba muszę szukać jakiegoś jelenia:/

    1. Jak wygląda sprawa z przerejestrowaniem auta jeśli poprzedni właściciel ma auto zarejestrowane w tej samej gminie co moje? Czy blachy mogą zostać te same? Jaki będzie tego koszt?

    2. Mam światła tylne z mk3, ale już na oko widzę, że one nie pasują nie myle się?

    3. Kierownica jest trochę krzywo tzn. nie znajduje się podczas jazdy na wprost tak jak być powinna, czy do wymiany mam końcówki drążków? Auto ogólnie jakoś się buja... Przy gwałtownym skręcie prawo/lewo zachowuję się tak dziwnie, ale to ciężko opisać...

    4. Przy hamowaniu wali mi strasznie pedał i słychać bębnienie, wcześniejszy właściciel mi mówił, że to przegub, ale chyba trochę się mylił bo nie słychać tego w żadnych zakrętach ani nic tylko i wyłącznie przy hamowaniu:/ Może krzywa tarcza, półośka? A może łożysko ktoś ma jakiś pomysł?

    5. Potrzebuję korby do szyb i tej klapki do zamykania na desce rozdzielczej " schowka " ma ktoś może za jakieś grosze?

    Mam nadzieję, że pomożecie mi przy tych moich problemach po 1 dniu od zakupu. Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    hmmm w zasadzie powinienem mieć jedną korbkę na plusie bo mam 5 drzwi. Ale jak złoże wszytko to zobacze bo może gdzieś się zgubiła

    Czekam na foto auta


  • Użytkownik archiwalny

    Co do pytania 1. to mogą zostać te blachy, koszt wynosi coś koło 50zł, bynajmniej u mnie tak jest.



  • 2. Pasować to pasują mogą się nie zgrywać z górną częścią zderzaka, tablicą rejestracyjna i wcięciem na klapie bagażnika, jak słusznie zauważyłeś masz światła z mk3 w mk2 pooglądaj sobie zdjęcia jak to wygląda w jednym i drugim, zdecyduj jak jest najlepiej i pozamieniaj aczkolwiek pod blendę z mk3 pewnie trzeba dodatkowe otwory tworzyć

    3. Mogą być końcówki drążków, możesz też mieć gumy powybijane w zawieszeniu, najlepiej podjedź na stacje diagnostyczna to za parę groszy powiedzą co jest nie tak. Potem i tak będziesz musiał zbieżność ustawić

    4. Obstawiałbym krzywe tarcze (z doświadczenia) tylko ja mam je 4, Ty masz z tyłu bębny więc może z nimi coś nie tak

    5. Pewnie gdzieś tu się przewala


  • Użytkownik archiwalny

    hmmm w zasadzie
    powinienem mieć jedną korbkę na plusie bo mam 5 drzwi. Ale jak złoże wszytko to
    zobacze bo może gdzieś się zgubiła

    No to malina jak będziesz miał to daj znać:D

    Czekam na foto auta

    Postaram się jutro coś ogarnąć tylko nie mam aparatu i bd musiał telefonem, ale zawsze coś.

    Co do pytania 1. to mogą zostać te blachy, koszt wynosi coś koło 50zł, bynajmniej u mnie tak jest.

    W takim razie i pewnie u mnie też, a to mnie cieszy bd można zaoszczędzić na coś innego.

    2. Pasować to pasują mogą się nie zgrywać z górną częścią zderzaka, tablicą rejestracyjna i wcięciem na klapie bagażnika, jak słusznie zauważyłeś masz światła z mk3 w mk2 pooglądaj sobie zdjęcia jak to wygląda w jednym i drugim, zdecyduj jak jest najlepiej i pozamieniaj oczko aczkolwiek pod blendę z mk3 pewnie trzeba dodatkowe otwory tworzyć hmm

    No to jak będę mieć czas to sprawdzę, ale może uda mi się sprzedać to coś innego za to można zrobić jak będzie z nimi większy problem

    3. Mogą być końcówki drążków, możesz też mieć gumy powybijane w zawieszeniu, najlepiej podjedź na stacje diagnostyczna to za parę groszy powiedzą co jest nie tak. Potem i tak będziesz musiał zbieżność ustawić

    Jak dostanę wolne w obozie pracy to zastosuję się do tego co mówisz i podjadę się dowiedzieć.

    4. Obstawiałbym krzywe tarcze (z doświadczenia) tylko ja mam je 4, Ty masz z tyłu bębny więc może z nimi coś nie tak niewiem

    Nie dodałem tego od razu, ale to ewidentnie w prawym przednim kole coś więc tył odpada na bank.

    5. Pewnie gdzieś tu się przewala

    Już przeszukałem:D

    P.S.!

    Chyba zacznę żałować zakupu tego auta bo jak wracałem do domu jakieś 13km to po włączeniu gazu ciągle strzelał wydech jakbym miał WRC no i na wolnych obrotach na gazie nie trzymał tych ów obrotów:/ Nie wiem czemu? Silnik powinien być już chyba na tyle rozgrzany... Ehh :((


  • Użytkownik archiwalny

    Podjedź do serwisu LPG, zrób regulację, zmień filtr i objawy powinny zniknąć, jak nie to świece + kable WN trzeba zmienić prawdopodobnie.


  • Użytkownik archiwalny

    Podjedź do serwisu
    LPG, zrób regulację, zmień filtr i objawy powinny zniknąć, jak nie to świece + kable
    WN trzeba zmienić prawdopodobnie.

    A może sonde lambda jeszcze trzeba zmienić?


  • Użytkownik archiwalny

    Regulacja na pewno nie zaszkodzi, nie jest to drogi zabieg a może pomóc (najtańsza opcja). Świece przy gazie trzeba zmieniać często a jeśli kable są stare to też pasuje zmienić, bo właśnie takie objawy są możliwe przy tych elementach na LPG szczególnie. Zresztą, dobry "gaziorz" powie co i jak

    To najbardziej typowe moim zdaniem, co do sondy...nie miałem do czynienia z takim problemem więc się nie wypowiem


  • Użytkownik archiwalny

    tzn z regulacją zgadzam się, że bankowo nie zaszkodzi a napisałem o sondzie bo pamiętam, że jak ojciec miał zagazowany samochód jeszcze to właśnie takie cuda się działy jak sonda padła, ale ja się nie znam i za krótko na forum jestem więc niech się lepiej wypowiedzą chłopaki co mają zagazowane swifty


  • Użytkownik archiwalny

    Na diagnostykę i do gazownika podjadę w środę bo mam wolne, filtr gazu wymienię sobie jutro i zobaczymy, sondę raczej ja sam wykluczam bo w 2 swifcie nie mam jej z pół roku i nic podobnego się nie dzieje, no zobaczymy a tym czasem wrzucam kilka fotek i tylko z zewnątrz bo nie miałem kiedy środka posprzątać:P:/

    P.S.

    Mam 3 świece nówki sztuki więc może i jutro je też zmienie.



  • E no tył jest taki jaki powinien być to co Ci nie pasuje


  • Użytkownik archiwalny

    jesli masz instalke II gen to sterownik zczytuje dane z sondy lambda i musi być ona sprawna. Gazownik Ci ją sprawdzi miernikiem bez problemu.



  • Tylne lampy są od mk2

    Jeśli telepie przy hamowaniu to na bank krzywa tarcza/tarcze z przodu. Zdejmij koło i pomierz sobie suwmiarką grubość tarcz, bo mogą być na granicy zużycia i łatwiej wtedy się wichrują. Gość też mógł wjechać w kałużę na rozgrzanych tarczach i się zwichrowały. Ja mam tarcze kiepskiej firmy i też zaczynają telepać...

    Co do strzałów na gazie to wymień przede wszystkim świece - koszt niewielki a na gazie i tak się przyda, jak nie pomoże to sprawdź sondę. wymiana świec pozwoli też sprawdzić czy silnik nie spala oleju. Kiedyś w Polonezie na LPG jak silnik brał olej jedna świeca się zakleiła nagarem z oleju i zmostkowała - silnik strzelał jak zły

    A co do przerejestrowania to tablice mogą zostać, zapłacisz tylko za nowy dowód rejestracyjny - coś ok. 80 zł (w moim WK)


  • Użytkownik archiwalny

    widzę że nawet rudej nie zawiele jak na te 22 lata to tylko się cieszyć



  • widzę że nawet
    rudej nie zawiele jak na te 22 lata to tylko się cieszyć

    Bo doły drzwi zamalowane na czarno


  • Użytkownik archiwalny

    E no tył jest taki
    jaki powinien być to co Ci nie pasuje

    Wszystko pasuje tylko z mk3 światła mi się bardziej podobają

    jesli masz instalke II gen to sterownik zczytuje dane z sondy lambda i musi być ona sprawna. Gazownik Ci ją sprawdzi miernikiem bez problemu.

    Nie wiem jaką mam, ale mam wolną środę więc będę mieć zalatany dzień od stacji diagnostycznej, przez załatwienie sprawy z dziurą w szybie, urząd pracy, gazownika do nie wiem już czego, aaa do wymiany świec i filtra gazu:D

    Tylne lampy są od mk2

    Jeśli telepie przy hamowaniu to na bank krzywa tarcza/tarcze z przodu. Zdejmij koło i pomierz sobie suwmiarką grubość tarcz, bo mogą być na granicy zużycia i łatwiej wtedy się wichrują. Gość też mógł wjechać w kałużę na rozgrzanych tarczach i się zwichrowały. Ja mam tarcze kiepskiej firmy i też zaczynają telepać...

    Co do strzałów na gazie to wymień przede wszystkim świece - koszt niewielki a na gazie i tak się przyda, jak nie pomoże to sprawdź sondę. wymiana świec pozwoli też sprawdzić czy silnik nie spala oleju. Kiedyś w Polonezie na LPG jak silnik brał olej jedna świeca się zakleiła nagarem z oleju i zmostkowała - silnik strzelał jak zły

    A co do przerejestrowania to tablice mogą zostać, zapłacisz tylko za nowy dowód rejestracyjny - coś ok. 80 zł (w moim WK)

    No to z tarczami od razu mi chyba powie na stacji diagnostycznej?! Ze świecami to tak jak pisałem wyżej dopiero w środę, a z tymi tablicami to się cieszę zawsze 90zł więcej na jakieś części:)

    PANOWIE!!! Nie śmiać mi się z dołu malowanego bo zobaczycie:P! Ruda jest, ale nie ma tragedii:)


  • Użytkownik archiwalny

    Dobra byłem u diagnosty i nie ma chyba tragedii Po obejrzeniu podłogi zadowolony nie jestem, ale no coż coś tam będzie trzeba spawać, ale mogłem się tego spodziewać.

    Co do reszty to moje tarcze są w stanie hmm... Albo nie są w stanie, zardzewiałe całe, krzywe, i w ogóle one jeszcze są? Oprócz tego jeszcze klocki i będzie malina.

    Do wymiany jeszcze "tuleje drążka reakcyjnego tył prawa i lewa strona " także tuleje kupię, ale muszę gdzieś sobie to zrobić bo sam nie dam rady...

    P.S.

    Ktoś mi poleci jakieś tarcze? Bo ZIMMERMANN nie opłaca mi się chyba kupować do 1.0 ?


  • Użytkownik archiwalny

    Kolego, nie ma co się załamywać!
    Mi 2 min po przeglądzie pękła rura wydechowa.. -.- I mam 2 tyg żeby zespawać podłogi kawałek bo inaczej lipa ale...
    Opłaca się! Uwierz, jeszcze w wiele miejsc Cię Suzi zawiezie, nawet nie spostrzeżesz się kiedy...


  • Użytkownik archiwalny

    P.S.
    Ktoś mi poleci
    jakieś tarcze? Bo ZIMMERMANN nie opłaca mi się chyba kupować do 1.0 ?

    Bierz tarcze i klocki Kashiyamy,albo jak to się tam pisze, Brembo od momentu kiedy są klepane w Dąbrowie to to jest szajs



  • A napisz Patryku, jak się jeździ litrówką po przesiadce z 1,6 16V?


Zaloguj się, aby odpowiedzieć