Kręci ale nie zapala
-
Dobra przeanalizujmy wszystko co wiemy...
_nowe Kable WN, świece, cewka, kopułka i palec.
i nadal brak iskry, kolego a sprawdź czy jest iskra na przewodzie który jest miedzy cewką, a kopułką. jęśli nadal będzie brak iskry, to winny nie będzie aparat zapłonowy, ani cewka (jest nowa z tego co wyczytałem), Mierzyłeś miernikiem wyszło 11V ale może to jest za mało żeby dać iskrę na świecę, jutro pomierzę ile u mnie wynosi napięcie przed cewką i za cewką oraz na samych przewodach za rozdzielaczem. Problem będzie gdzieś przed cewką, może jakiś przewód przerwany, lub przetarty i gubi prąd, najpierw sprawdź czy jest iskra na tym przewodzie WN o którym wspomniałem i następnie pochwal się na forum, jeśli nadal nie będzie iskry będziemy szukać dalej przyczyny.
Pozdrawiam -
Wczoraj podłączałem świecę pod kabel wychodzący z cewki i przykładałem do silnika - też brak iskry, nie wiem czy to jest prawidłowy sposób sprawdzania. Też wydaje mi się, że 11 volt to mało. Spróbuję dziś odwinąć te przewody z izolacji i przyglądnę się temu bliżej. Podładuję też akumulator. Ma już 4 lata, ale jak mówię kręci bez problemu. Po podłączeniu za pomocą kabli z innym samochodem kręcił lepiej, ale też nie odpalił.
Cewka sprawdzona miernikiem i wyniki są zgodne z tym co pisze w "Trzeciaku".
-
Mierzyłeś miernikiem wyszło 11V ale może to jest za mało
żeby dać iskrę na świecę, jutro pomierzę ile u mnie wynosi napięcie przed cewką i za
cewką oraz na samych przewodach za rozdzielaczem.Te wyniki na pewno pomogą mi zlokalizować źródło usterki, tylko nie wiem czy pomiar za cewką będzie możliwy, tam jest wysokie napięcie i zwykłym miernikiem tego nie zrobisz, a może stać Ci się coś złego. Nie chcę Cię mieć na sumieniu. Proszę zmierz tylko napięcie dochodzące do cewki na wyłączonym silniku, kluczyk w pozycji gdy wszystkie kontrolki świecą. Pozdrawiam
-
(bierzmy
pod uwagę że w cewce wychodzi bardzo dużo V, jeśli dobrze kojarze to nawet do 1000)
a nie 11.000V ?
-
Na popych próbowałes?
-
(bierzmy
a nie 11.000V ?
oj nawet nie wiedziałęm że aż tyleZmierzyłem miernikiem prąd dochodzący na cewkę przy włączonym zapłonie wynosi 10,85Volt więc u Cb jest wszystko w porządku z prądem dochodzącym do cewki, teraz zostaje wina cewki, jeśli napięcie jest ok a nie ma iskry na przewodzie miedzy kopułka a cewką to ewidentnie cewka...
-
Na cewce mierzymy dwa obwody pierwotny i wtórny, jeśli gdziekolwiek wyniki będą sporo się różniły od tych, które podaje np. Trzeciak, wtedy należy w/w element niezwłocznie wymienić...
Krótko, jeśli połączenia/kable są całe i opór na nich jest w granicach normy, to pozostają trzy możliwości: cewka, generator impulsu, cewka halla.
-
Zmierzyłem
miernikiem prąd dochodzący na cewkę przy włączonym zapłonie wynosi 10,85Volt więc u
Cb jest wszystko w porządku z prądem dochodzącym do cewki, teraz zostaje wina cewki,
jeśli napięcie jest ok a nie ma iskry na przewodzie miedzy kopułka a cewką to
ewidentnie cewka...Napięcie to nie to samo co prąd, prąd A, napięcie V.
-
Tico odpaliło
Nie wiem szczerze co pomogło, ale wczoraj miałem rozłożone wszystko na części pierwsze, a dziś rano pomyślałem co by złożyć to do kupy i spróbować odpalić. Na pewno pomogło wyczyszczenie świec z paliwa, bo były mocno zalane i ustawienie szczeliny między elektrodami. Przegląd zaliczony. Trochę teraz jeżdżę z duszą na ramieniu czy zawsze odpali Mam nadzieję, że problem nie wróci,a jak co to się odezwę.
Dziękuję wszystkim za pomoc -
Myślę że problem wynika z dbałości i składane elementy przy zastosowaniu ich średniej jakości.Tak kolega u góry za tester paluszek lubi sobie popieścić :)(Ja na chłodny poranek też lubię kabel po sylikonie posmyrać:),a tak na serio z tematu wynika że problem lub utrudnienie wynika w lokalizacji z braku odpowiedniego narzędzia czy owa iskra jest,tu masz myślę ze na każdą kieszeń a problem czy to z iskrą,świeca, czy kręceniem sobie aparatem bo może odpali koryguje i niweluje.
http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-zaplon-stroboskop-silnik-i3238737754.html
-
No i problem dziś powrócił Auto odpaliło, pojecham do sklepu, w tym czasie silnik się zagrzał. Dosłownie 5 minut w sklepie, wracam i kręci, ale nie odpali.Poczekałem kolejne 5 minut i odpalił od strzała. Sam już nie wiem co może mu dolegać Ewidentnie problem pojawia się jak silnik jest zagrzany. Posprawdzałem wszystkie przewody podciśnien przy gaźniku i są ok. Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co nie działa ?
-
Tak - Generator impulsów, zwany szumnie modułem zapłonowym... Jedyny sposób weryfikacji - podmiana z innego sprawnego tico... Ewentualnie dochodzi złomowisko i wydłubanie całego aparatu zapłonowego, lecz tutaj potrzebna jest tzw. gwarancja rozruchowa.
Cenowo drogi interes, po okresie względnej taniości, gdzie ceny spadały nawet do 150 zł, teraz trzeba zapłacić około 300 zł, chyba, że uda się znaleźć taniej...
Uwaga na tańsze podróby!!!
-
Ten będzie ok ? allegro
Generator impulsów wymieniałem 2 lata temu na dokładnie taki choć od innego sprzedawcy. Nie wiem, może to też są jakieś podróbki ? Niby oryginalny miał oznaczenie Mitsubishi. -
Cena ciekawa, swoją drogą pożycz może lepiej od kogoś na podmiankę???
-
Cena ciekawa, swoją
drogą pożycz może lepiej od kogoś na podmiankę???Od czego są spoty, od czego są one, od czego są?
-
Sprawdź czy nie zbiera Ci się wilgoć w kopułce. Nowa kopułka nic nie pomoże jeżeli będzie Ci się tam wilgoć zbierać. Miałem takie same objawy: na zimnym odpalał, 2 km przejechane i już nie chciał. Okazało się że wilgoć się zbierała w kopułce.
Najlepsze że nie były to nawet krople, tylko delikatny nalot z wody, który cięzko było dostrzec bez przypatrzenia się
-
Jak mówisz że problem gdy silnik jest zagrzany,co się zmienia podczas rozruchu(brak dławienia podczas rozruchu[słyszymy sam rozrusznik]):
-jak rozrusznik zakręci to jest lux
-zapłon dostaje nie mniej "wszystkiego" niż przy zgaszeniu silnika-powtykane nie te bezpieczniki co do ilości A w skrzynce niż podaje producent
-pompa zasysa 3 krotnie mniej paliwa
*filtr paliwa może już nie przepuszczać
*drożność,szczelność systemu paliwowego
-ustawienie pływaka w gaźniku
-brak styku wewnątrz cewki lub zewnątrz kopułki na wewnętrznych stykach,uszkodzony kabel wn główny,zła przerwa lub jej brak w aparacie
-połączenia masoweo dziwo ja jeżdżę dalej na oryginale aparatu,module i gaźniku a autko 16letnie z moim przebiegiem 140tys.
-
o dziwo ja jeżdżę
dalej na oryginale aparatu,module i gaźniku a autko 16letnie z moim przebiegiem
140tys.I powinieneś jeszcze trochę pojeździć . Ja mam nalatane 293 tyś i dalej wszystko w oryginale to znaczy gaźnik, aparat oraz moduł.
-
Ja bym wymienił moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym.
Lars.
-
Ja bym wymienił
moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym.
Lars.Wczoraj podczas jazdy mi zgasł, na poboczu chwilę postałem i odpalił. Od razu też zamówiłem nowy moduł, jak dziś dotrze to zamontuję i napiszę czy pomogło.