wysokie obroty przy niższej temperaturze powietrza


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. Opisze mój problem choć czy do końca jest to problem to niewiem sami ocenicie. A więc moje tico gdy tempertury powietrza oscylowały w granicach powyżej 15 stopni wszystko bylo ok. Tzn rano zapalałem bez żadnych problemów po chwili schodził z obrotów i wszystko było ok. Teraz gdy temperatury sa niższe mam wrażenie że nie schodzi z obrotów do końca. Tzn rano zapala bez żadnych problemów obroty spadają ale i tak są za wysokie. Przeczytałem mnóstwo postów na temat wysokich obrotów. Sprawdziłem także przepustnice i jest na ssaniu zamknięta potem się całkiem otworzy. Temperatura płynu chłodzącego ok. Co ciekawe w ciepłym garażu gdzie jest znacznie powyżej 15 obroty schodzą do normalnego poziomu. Wyższe obroty ma tylko wtedy gdy jest dość chłodno na dworze. Spalanie oki bo sprawdzałem. Przypuszczam że gdyby teraz nagle temperatura na dworze byla powyżej 20 to pewnie obroty znowu bedą normalne. Wyczytałem gdzieś że może starczy popsikać wd40 w okolicach ssania tak też zrobiłem i zobaczymy. Wymienione są wszystkie filtry, kable kopułka palec. Jest to dziwne jak dla mnie zjawisko może ktoś miał lub ma coś podobnego? Troche się rozpisałem być może gdzieś już był podobny post jesli tak to z góry przepraszam ale ja na niego nie natrafiłem.



  • Moim zdaniem niczym nie powinieneś się przejmować. Skoro gdy było cieplej obroty były OK to i teraz gdy jest zimniej silnik musi się trochę dłużej rozgrzewać.

    Jeśli robisz krótkie odcinki to na pewno się nie rozgrzeje.



  • Popieram, wygląda na to, że wszystko jest OK. Po prostu dłużej się rozgrzewa, obroty ma wyższe na ssaniu w niższej temperaturze otoczenia.



  • Ponadto silnik Tico szybko stygnie w niższych temperaturach.



  • Racja kolego.Zimy dla tego autka bywają bardzo ciężkie.
    Termo miedzy maskę a jej stelaż,szczelny zderzak z jednym otworem i szczelną rurą do doprowadzenia zimnego powietrza i dwie uszczelki na krawędzi błotników:),a będzie szybciej cieplej autku:)


Log in to reply