Wycinanie progów


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Dawno mnie tu nie było, i nie brałem udziału w tematach za co przepraszam.

    Chciałbym z jednego Tica wyciąć progi i wstawić je do drugiego i tu mam pytanie w którym miejscu powinno się je wycinać???

    Jeszcze mam jedno pytanko tak przy okazji.
    Może ktoś wie czy rozrusznik od Tico przypasuje do silnika swifta??



  • Witam
    Dawno mnie tu nie
    było, i nie brałem udziału w tematach za co przepraszam.
    Chciałbym z jednego
    Tica wyciąć progi i wstawić je do drugiego i tu mam pytanie w którym miejscu powinno
    się je wycinać???

    A czy jest sens wycinać potencjalnie zardzewiałe progi? Nowe można mieć już od ok 60zł. W razie, jakbyś się uparł, to możesz porównać nowy próg z tym, co planujesz wyciąć: klik

    Jeszcze mam jedno
    pytanko tak przy okazji.
    Może ktoś wie czy
    rozrusznik od Tico przypasuje do silnika swifta??

    Na to pytanie nie znam odpowiedzi, może ktoś inny się wypowie



  • Pompa wody pasuje



  • A czy jest sens
    wycinać potencjalnie zardzewiałe progi? Nowe można mieć już od ok 60zł.

    Dokładnie - nowe progi to koszt w okolicach 60-80zł i są przede wszystkim nowe.
    Oryginalne progi w najmłodszym Tico mają już ponad 10 lat i moim zdaniem nie warto bawić się w ich wycinanie i późniejsze wspawywanie



  • Poza tym nie wiadomo, co kryję się w takich ponad dziesięcioletnich progach



  • Poza tym nie
    wiadomo, co kryję się w takich ponad dziesięcioletnich progach

    Podejrzewam, że kolega ma dawcę, z którego może je pozyskać i nic na tym nie traci, poza chwilą wolnego czasu na cięcie


  • Użytkownik archiwalny

    Dokładnie kolego miecho masz rację, w moim sprawnym pukam w progi i się sypią natomiast w tamtym sprawdzałem pukałem i nic się nie dzieje a jakby nawet od środka będą rudę to w robocie sobie je wypiaskuje i gdyby pojawiły się dziurki to od środka wstawię łatkę.
    Taki mam oto plan. Jeśli ktoś może to proszę o może jakiś obrys w którym to miejscu mam je wycinać



  • Nowe jak sam zabezpieczysz od podstaw przeżyją tikacza


  • Użytkownik archiwalny

    A ja mam taki problem, że przegniło mi dalej niż te półokrągłe progi
    Dziurę mam pod progiem, już na płaskiej powierzchni podwozia, tuż za ostrym kantem gdzie podkładamy lewarek. Nawet widać jakieś kabelki w dziurze
    Czy jeżeli kupię takie progi (niestety dziur z obydwu stron) to problem uda się załatwić?
    Pytam bo nie wiem jak głęboko taki próg sięga pod auto, ale ze zdjęcia wychodzi że tylko do tego rantu?
    Czy da się jakoś zabezpieczyć te dziury? Wymiana podwozia? :o Szkoda autka bo chodzi jeszcze dobrze.



  • A ja mam taki
    problem, że przegniło mi dalej niż te półokrągłe progi
    Dziurę mam pod
    progiem, już na płaskiej powierzchni podwozia, tuż za ostrym kantem gdzie podkładamy
    lewarek. Nawet widać jakieś kabelki w dziurze
    Czy jeżeli kupię
    takie progi (niestety dziur z obydwu stron) to problem uda się załatwić?
    Pytam bo nie wiem
    jak głęboko taki próg sięga pod auto, ale ze zdjęcia wychodzi że tylko do tego
    rantu?
    Czy da się jakoś
    zabezpieczyć te dziury? Wymiana podwozia? :o Szkoda autka bo chodzi jeszcze dobrze.

    Ewidentnie masz dziury w podłodze, progi zostaw w spokoju Będzie to mniej kosztowna naprawa niż wymiana progów. Zdejmij wykładzinę, a zobaczysz jak to wygląda - blacharz wspawa tam kawałek blachy i będzie OK. Potem trzeba to miejsce zakonserwować od wewnątrz i od spodu.


  • Użytkownik archiwalny

    Obyś miał rację Już miałem kupować progi...
    Co ciekawe na progach zero rdzy, czy odprysków, trochę rudawo tylko na krawędziach drzwi.



  • Obyś miał rację
    Już miałem kupować progi...
    Co ciekawe na
    progach zero rdzy, czy odprysków, trochę rudawo tylko na krawędziach drzwi.

    Szlifierka z krążkiem ściernym do ręki i sprawdź Może (ale nie musi) się okazać, że progi też wymagają wymiany lub przynajmniej poprawek. Ja ich nie widziałem



  • Co do spawania w sumie fajnie że są gotowe progi,lecz dla siebie wole zrobić to tradycyjnie,a mianowicie wyciąć i wspawać pass który cechuje się większymi właściwościami na zginanie,a tym samym auto w środkowej części jak tylko chce może cechować się większą siłą docisku i z dodatkową sztywnością konstrukcji samonośnej.


Log in to reply