Zakłócenia radia i cb


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Zakładam ten temat ponieważ mam problem z radiem
    od jakiegoś czasu zauważyłem ze podczas włączonego silnika w radiu słychać delikatne charczenie, nie przeszkadzało mi to bo raczej słucham muzy z USB gdzie tego zakłócenia niema

    Ale gdy założyłem Cb (president johnny II antena president floryda i obecnie Sirio) problem stał się nie do zniesienia, gdy silnk nie pracuje wszystko super zasięg itd.
    Po zapaleniu silnika zaczyna się koszmar, zakłócenia są straszne gdy dodaje gazu prawie nic nie słychać tylko charczenie.

    Co generuje zakłócenia?? alternator(szczotki)kable wysokiego nap.?

    Podłączenie CB bezpośrednio do akum. nie daje żadnej poprawy

    Prosze o pomoc


  • Użytkownik archiwalny

    Najlepiej drogą eliminacji sprawdzić. Zdjąć pasek od alternatora jak pomoże to on rzuca zakłóceniami. Może to wina przebić na kablach albo cewki. Ja mam założone tti550 plus montażowego sirio triflexa i nigdy nie bylo zakłóceń, może tylko małe na dmuchawie.
    Polecam sprawdzić antenę przykręcaną może ona pomoże bo magnesowki bardziej są czułe.


  • Użytkownik archiwalny

    ok zrobie jak radzi kolega najpierw alternator potem wysokie napięcie a dziś wieczorek sprawdzę czy kable gdzieś nie świecą
    A i jeszcze zauważyłem ze jest przerwany kabel masowy od silnika ten z przodu biegnący od kolektora wydechowego do pasa przedniego to moze być przyczyna zakłuceń?


  • Użytkownik archiwalny

    Żadnych innych sugestii?? Jesteście giganci i potraficie z tico zrobi wszystko a z taką pierdołą nie mogę liczyć na pomoc?


  • Użytkownik archiwalny

    Żadnych innych
    sugestii?? Jesteście giganci i potraficie z tico zrobi wszystko a z taką pierdołą
    nie mogę liczyć na pomoc?

    1. Bo to nie jest pierdoła
    2. Bo problem nie dotyczy konkretnie auta marki Daewoo Tico - trzeba było założyć temat na kąciku Elektroniki albo nawet Motomanii
    3. Próbowałeś sprawdzić CB w innym aucie?
    4. Zdjąłeś pasek alternatora tak jak kolega Przedborzak powyżej napisał?
    5. W jakiej kondycji jest akumulator? Przy słabym akumulatorze to właśnie alternator (a raczej jego szczotki) będą Ci robiły mega zakłócenia, bo alternator będzie mocno obciążony.


  • Użytkownik archiwalny

    1. Bo to nie jest
    pierdoła
    2. Bo problem nie
    dotyczy konkretnie auta marki Daewoo Tico - trzeba było założyć temat na kąciku
    Elektroniki albo nawet Motomanii
    3. Próbowałeś
    sprawdzić CB w innym aucie?

    Nie zgadzam sie z kolegą
    jestem forumowiczem i problem przedstawiam na forum poświęconemu naszemu wehikułowi


  • Użytkownik archiwalny

    A i jeszcze
    zauważyłem ze jest przerwany kabel masowy od silnika ten z przodu biegnący od
    kolektora wydechowego do pasa przedniego to moze być przyczyna zakłuceń?

    Nie.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie zgadzam sie z
    kolegą
    jestem forumowiczem
    i problem przedstawiam na forum poświęconemu naszemu wehikułowi

    Napisałem Ci tylko, że problem nie dotyczy konkretnie Tico, tylko znacznie większej ilości marek i gdybyś zadał pytanie na Motomanii, to możliwe, że szybciej byś dostał odpowiedź.
    I nie umniejszam w tym momencie wiedzy ticomaniaków.

    Ale lepiej mieć pretensje niż samemu pomyśleć.

    EOT

    A moda poproszę o posprzątanie.


  • Użytkownik archiwalny

    Napisałem Ci tylko,
    że problem nie dotyczy konkretnie Tico, tylko znacznie większej ilości marek
    i gdybyś zadał pytanie na Motomanii, to możliwe, że szybciej byś dostał odpowiedź.
    I nie umniejszam w
    tym momencie wiedzy ticomaniaków.
    Ale lepiej mieć
    pretensje niż samemu pomyśleć.
    EOT
    A moda poproszę o

    Kolego ale mnie nie interesują inne samochody a problem jak i jego rozwiązanie che przedstawić tu i mam do tego prawo.


  • Użytkownik archiwalny

    Kolego ale mnie nie
    interesują inne samochody a problem jak i jego rozwiązanie che przedstawić tu i mam
    do tego prawo.

    Jak grochem o ścianę.

    Zanim napisałeś dzisiaj swoje pretensje, kierowane do pozostałych userów, o brak zainteresowania swoim tematem to zrobiłeś to, o co zostałeś poproszony 24h temu przez Przedborzaka i dziś przeze mnie?


  • Użytkownik archiwalny

    Jak grochem o
    ścianę.
    Zanim napisałeś
    dzisiaj swoje pretensje, kierowane do pozostałych userów, o brak zainteresowania
    swoim tematem to zrobiłeś to, o co zostałeś poproszony 24h temu przez Przedborzaka i
    dziś przeze mnie?

    Nie zacznę rozkręcać auto alternator szczotki itd chce posiadać jak największą wiedzą o problemie Auto jest mi potrzebne na co dzień i nie będę leciał co chwile z nową sugestią -gromadzę informacje jak najwięcej i dopiero działam.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie zacznę
    rozkręcać auto alternator szczotki itd chce posiadać jak największą wiedzą o
    problemie Auto jest mi potrzebne na co dzień i nie będę leciał co chwile z nową
    sugestią -gromadzę informacje jak najwięcej i dopiero działam.

    Miałeś tylko zdjąć pasek od alternatora.

    Dobra, idę stąd.


  • Użytkownik archiwalny

    Forum to rozmowa forumowiczów a nie składanie żądań. Na innych forach to by dopiero rzucali bluzgami, że butami wchodzisz na dywan i jeszcze masz pretensje.
    A co do problemu to jak pisałem odłącz paskiem alternator i sprawdzisz, czy to jego wina.
    Tak samo można radio i antene podłączyć w drugim aucie lub w innym tico. jeśli w innym działa dobrze to szukasz dalej u siebie. Nikt tu nie ma szklanej kuli i nie powi dokładnie co daje zakłócenia.


  • Użytkownik archiwalny

    Ludziska spokojnie nie chciałem tu nikogo urazić ale sądziłem ze wypowie się ktoś kto ma cb i miał podobny problem.

    Mozę jakiś większy kondensator na zasilaniu ?? jakiś filtr własnej i sprawdzonej konstrukcji
    zakłądał ktoś filtr bezpośrednio na np Alternator? silnik dmuchawy??


  • Użytkownik archiwalny

    Ja tam zawsze czytałem, ze te filtry guzik dają co się kupuje do cb radia. Moze radio jest wadliwe i łapie zakłócenia. warto najpierw sprawdzić w innym tico.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja tam zawsze
    czytałem, ze te filtry guzik dają co się kupuje do cb radia. Moze radio jest
    wadliwe i łapie zakłócenia. warto najpierw sprawdzić w innym tico.

    Nie mam jak narazie mozliwości sprawdzenia na innym aucie
    a tak wybiegając w przyszłość to gdyby przyczyną były szczotki w alternatorze to mozna kupić oginalne dobrej jakości czy tylko syfskie zamienniki?



  • Kolego ale mnie nie
    interesują inne samochody a problem jak i jego rozwiązanie che przedstawić tu i mam
    do tego prawo.

    Więc spróbuj odpowiedzieć na postawione wcześniej pytania. Nikt tu nie wróży z fusów


  • Użytkownik archiwalny

    Więc spróbuj
    odpowiedzieć na postawione wcześniej pytania. Nikt tu nie wróży z fusów

    Ok dziękuje za wskazówki dam znać co i jak


  • Użytkownik archiwalny

    Zmień cb-radio
    Jakbyś był z Rze to pożyczyłbym Ci cb i zobaczył byś jak to wygląda z innym


  • Użytkownik archiwalny

    Zmień cb-radio

    Nawet mnie nie strasz kolego takimi radami portfel czysty


Log in to reply