Jarzy się kontrolka ładowania.



  • Dziś gdy wprowadzałem Tico do garażu ze zdziwieniem stwierdziłem że na biegu jałowym jarzy się lekko kontrolka od ładowania.

    Dodałem gazu i gaśnie. Gaśnie również gdy włączę jakieś urządzenie, np. światła, wycieraczki,czy ogrzewanie tylnej szyby.

    Czyżby już alternator lub jego podzespoły mówił że będzie do wymiany?


  • Użytkownik archiwalny

    sprawdz napiecie jakie podaje alternator do ladowania akumulatora. musi byc w granicy 13.8-14.4 V. Jesli napiecie wlasciwe nie bedzie to moze kontrolka ci sie jarzyć delikatnie. Mozliwe ze masz uszkodzona ktoraś z diod prostowniczych to tez bedzie sie palic delikatnie



  • sprawdz napiecie
    jakie podaje alternator do ladowania akumulatora. musi byc w granicy 13.8-14.4 V.
    Jesli napiecie wlasciwe nie bedzie to moze kontrolka ci sie jarzyć delikatnie.
    Mozliwe ze masz uszkodzona ktoraś z diod prostowniczych to tez bedzie sie palic
    delikatnie

    Zaraz pójdę i sprawdzę. Ciemno w garażu ale mam latarkę.



  • A więc tak.

    Odpaliłem zimne auto i miernik wskazywał 14,7V , gdy zapaliłem światła było 14,2V.

    Na początku nie było widać jarzącej się kontrolki. Po jakiejś minucie lub dwóch przy zgaszonych światłach zaczęła się jarzyć. Silnik jeszcze się nie rozgrzał ale mam zmniejszone obroty na ssaniu i praktycznie po 2-3 minutach już chodzi na wolnych obrotach.


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdź masę między alternatorem a silnikiem i między regulatorem a obudową samego alternatora


  • Użytkownik archiwalny

    14.7 V to jest graniczne napięcia ładowania dla akumulatora 12 V ! Mówię graniczne czyli jeszcze dopuszczalne. Powyżej tej granicy nastepuje wydzielanie sie wodoru w aku.

    Tak wiec jeśli chodzi o wartość napięcia to w miarę dobrze jest z tym (zakładając ze masz dobry miernik) sprawdzić polecam jeszcze naciąg paska klinowego może jest troszeczkę luźny. U mnie były problemy z ładowaniem wywołane słabym naciągnieciem paska. Od czasu do czasu przy 3000obr/min zapalała mi sie delikatnie lampka od ładowania. Po naciągnieciu paska problem znikł. Zresztą jak juz naciąg sprawdzisz i bedzie ok. To tak jak kolega doradził sprawdzić wszelkie elektryczne połaczenia aku z alternatorem.



  • chodzi o wartość napięcia to w miarę dobrze jest z tym (zakładając ze masz dobry
    miernik)

    Miernik jest OK.

    sprawdzić polecam jeszcze naciąg paska klinowego może jest troszeczkę
    luźny.

    Pasek jest napięty jak powinien.

    tak jak kolega doradził sprawdzić wszelkie elektryczne połaczenia aku z
    alternatorem.

    To praca na jutro.


Log in to reply