Kontrolka odpowiedzialna za hamulec ręczny
-
Odpala mi się podczas gwałtownego hamowania i wchodzenia w zakręt kontrolka odpowiedzialna za hamulec ręczny ...
Jeżeli zapala się wspomniana lampka, to informuje o dwóch stanach, tzn. zaciągniętym hamulcu awaryjnym lub zbyt niskim poziomie płynu hamulcowego w zbiorniczku (w komorze silnika).
Pierwszą możliwość wykluczamy, więc masz niski poziom płynu w zbiorniczku płynu hamulcowego.
Mogą być podstawowe dwie tego przyczyny:
1. zużycie materiałów ciernych na klockach i szczękach, przez co tłoki wykonują większą drogę w stosunku do nowych części i w pewnym momencie po prostu w zbiorniczku płynu jest za mało - należy go uzupełnić i w niedługiej przyszłości wymienić klocki albo szczęki hamulcowe,
2. istnieje drobny wyciek płynu hamulcowego (sam początek tego procesu) prawdopodobnie z okolic cylinderków, przez co po prostu płynu zaczyna brakować, gdy się ciśnie na pedał hamulca.Jednym słowem należy pilnie się temu przyjrzeć i na wstępie skontrolować stan klocków i szczęk hamulcowych oraz cylinderków hamulcowych. Jeżeli tu wszystko będzie OK, trzeba sprawdzić jeszcze przewody hamulcowe, bo może któryś z nich jest już nieszczelny.
PS.
Popraw tytuł wątku z "Kątrolka" na "Kontrolka" -
Chodzi o czujnik w
zbiorniku płynu hamulcowegoTylko czy zwieranie przewodów można nazwać czujnikiem ?
Jedynie jest mowa w Trzeciaku:"Korek wlewu z czujnikiem poziomu płynu".W katalogu figuruje jedynie :"Korek zbiorniczka". -
A Kasia będzie do
nas częściej zaglądać czy tylko w razie problemów??Podłączam się do pytania Kolegi I zachęcam, naprawdę zachęcam do zagłębiania się w nasze forum Warto najpierw zajrzeć do wątku dla nowych
-
Tylko czy zwieranie przewodów można nazwać czujnikiem ?
W tym przypadku pływak ze stykami pełni rolę czujnika, szczególnie że jest on dwustanowy, tzn. albo włączony, albo wyłączony (styki rozwarte lub zwarte).
Poza tymi stanami nie pełni żadnej funkcji. -
W tym przypadku
pływak ze stykami pełni rolę czujnika, szczególnie że jest on dwustanowy, tzn. albo
włączony, albo wyłączony (styki rozwarte lub zwarte).
Poza tymi stanami
nie pełni żadnej funkcji.Ja staram się zawsze w takich sytuacjach posługiwać katalogiem a w katalogu taka część nie figuruje.Nie warto tworzyć nowych części, które w zasadzie nie istnieją jako oddzielne, skatalogowane części.Jednak na str. 208 rys.6.20.Trzeciak
w opisie podaje:"korek wlewu z czujnikiem poziomu płynu". -
Dziękuje Wszystkim za szczegółowy opis problemu .Dziękuje i pozdrawiam
-
No to już jej nie będzie.
-
Sprawdź czy masz jeszcze klocki bo może się kończą
-
Jestem jestem, tata dolał płynu hamulcowego i jest o.k. Dzięki.
-
No to się cieszymy i pozdrawiamy.