przegrzewający się silnik, bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym
-
Uszczelka pod głowicą...
-
PS. Jeśli to coś
wniesie - ogrzewanie już dawno mi nie działa, więc nie wiem czy czasem nie przytkała
się nagrzewnica, czy ona jest w bezpośrednim obiegu (i krótkim czy długim?)? Tikacz
swoją drogą jest zagazowany...Układ chłodzenia jest drożny? trzeba by sprawdzić
... a ogólnie to
się witam bo to mój pierwszy post, hej hej heloł. Wcześniej byłem tylko
"lekturowiczem" wprost z googliOgólnie witamy Zapraszam do wątku dla nowych i zapoznania się z zasadami forum
-
hejo,
zero oznak UPG - brak ślimaczenia pod korkiem, olej mam mineralny oczywiście. zero dymu na zimnym i ciepłym silniku z rury, no i ogólnie z jakiego powodu miałoby mi wybijać płyn z układu rurką z wyrównawczego przez UPG?
-
kurde, jak sprawdzić drożność układu chłodzenia? czy nagrzewnica jest w bezpośrednim obiegu, czy można ją pominąć?
-
hejo,
zero oznak UPG -
brak ślimaczenia pod korkiem, olej mam mineralny oczywiście. zero dymu na zimnym i
ciepłym silniku z rury, no i ogólnie z jakiego powodu miałoby mi wybijać płyn z
układu rurką z wyrównawczego przez UPG?Jeżeli UPG strzeli tak, że płyny się nie będą mieszały (co jest możliwe i często się zdarza), to może być np. układ chłodzenia pompowany przedmuchami z któregoś cylindra.
Majonez pod korkiem czy tłuste plamy w układzie chłodzącym to nie jedyne objawy walniętej UPG. Do tego nie wygląda na to, żeby Ci się płyn gotował - skoro wyrzucany jest chłodny. No i to przegrzewanie się samochodu.Chyba, że termostat otwiera się w dziwnym momencie - jak już ugotuje się mały obieg - wtedy może faktycznie wyrzucać chłodny płyn z dużego obiegu.
Sprawdź jeszcze, czy możesz zgnieść ręką grube węże w układzie chłodzenia - w czasie pracy silnika.
-
kurde, jak
sprawdzić drożność układu chłodzenia? czy nagrzewnica jest w bezpośrednim obiegu,
czy można ją pominąć?Myślę, że nagrzewnicę możesz pominąć. Nie wiem czy ona może się zapchać
-
Myślę, że
nagrzewnicę możesz pominąć. Nie wiem czy ona może się zapchaćW Matizie na pewno można - w Tico jest bardzo podobna, więc zapewne też. Nagrzewnica potrafi się bardzo poważnie zabić syfem z całego układu.
-
pudel89 powiada, by Tico uzdrowić mógł dać radę przekaźnik wymienić za złociszy trzydzieści musisz. (Wpinana czarna kostka dosyć sporych rozmiarów)
-
Pierwszego dnia po kupnie Tico zagotowałem wodę nim dojechałem do domu. Skończyło się na wizycie w warsztacie następnego dnia i szybkiej diagnozie - brak przekaźnika (leżał w schowku). Poprzednik jeździł codziennie kilometr do pracy i z powrotem więc go wywalił jak się popsuł i poniszczył styki. Naprawa skończyła się na tym, że pojechałem po nowy przekaźnik za 30zł, a mechanik po wymianie styk i założeniu wziął za usługę i diagnozę bodajże 10 zł.
-
Miałem kiedyś podobny problem. Silnik grzał się w korku, nie chodził wiatrak. Kiedyś zjechałem na pobocze, kiedy temperatura weszła na max. Zajrzałem pod maskę, a tam płyn w zbiorniczku wyrównawczym gotuje się i ucieka wężykiem do odpowietrzania. Okazało się, że wiatrak nie był podłączony do prądu. Wypięta była wtyczka od jego zasilania. Kiedy ją podłączyłem, wiatrak nagle się włączył. O tej pory nic się nie grzeje i nie narzekam.