przegrzewający się silnik, bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym
-
Witajcie,
Nastał mnie nietypowy problem, otóż od pewnego czasu zaczął mi się przegrzewać silnik w Tico. Sytuacja wygląda mniej więcej tak, że ogólnie to znam się na autach, wcześniej miałem ś.p. Espero i większość rzeczy robiłem/robię sam, ale to co się dzieje przechodzi moje niemechaniczne pojęcie:
jadę sobie do roboty ok 10km, silnik zależnie od pogody w miarę gorący (2/3 skali lub podchodzi pod czerwone). Gaszę silnik na miejscu, idę z ciekawości zerknąć ile mam płynu i wychodząc z auta słyszę... straszne bulgotanie jakby coś nagle zaczęło się gotować. Uciekał mi mocno płyn, więc wziąłem się na sposób.
Do tej rurki od zbiorniczka wyrównawczego która służy za wylot "zbędnej" ilości płynu przywiązałem woreczek, aby sprawdzić czy to przez nią ucieka mi płyn. Wracam więc z roboty, silnik po 1km już na połowie skali a potem spokojnie 1/3 skali lub w korku 2/3 - niby spoko. Dojeżdżam do domu, gaszę silnik i po kilku sekundach znowu głośne bulgotanie jakby zagotować nagle 10 litrów wody w dwulitrowym czajniku . Lecę więc obczaić worek, jest w nim spokojnie z 200-300ml płynu i myślę sobie - skoro bulgotał, będzie strasznie gorący... dziwne że worka nie stopiło. Dotykam, a tu płyn okazuje się być ... zimny.
Więc co robić, wymienić termostat w ciemno?
PS. Jeśli to coś wniesie - ogrzewanie już dawno mi nie działa, więc nie wiem czy czasem nie przytkała się nagrzewnica, czy ona jest w bezpośrednim obiegu (i krótkim czy długim?)? Tikacz swoją drogą jest zagazowany...
... a ogólnie to się witam bo to mój pierwszy post, hej hej heloł. Wcześniej byłem tylko "lekturowiczem" wprost z googli
-
UPG najprawdopodobniej. Olej jaki jest? W płynie w zbiorniczku nie masz tłustych plam?
-
Sorki ale co to jest UPG?
-
Uszczelka pod głowicą...
-
PS. Jeśli to coś
wniesie - ogrzewanie już dawno mi nie działa, więc nie wiem czy czasem nie przytkała
się nagrzewnica, czy ona jest w bezpośrednim obiegu (i krótkim czy długim?)? Tikacz
swoją drogą jest zagazowany...Układ chłodzenia jest drożny? trzeba by sprawdzić
... a ogólnie to
się witam bo to mój pierwszy post, hej hej heloł. Wcześniej byłem tylko
"lekturowiczem" wprost z googliOgólnie witamy Zapraszam do wątku dla nowych i zapoznania się z zasadami forum
-
hejo,
zero oznak UPG - brak ślimaczenia pod korkiem, olej mam mineralny oczywiście. zero dymu na zimnym i ciepłym silniku z rury, no i ogólnie z jakiego powodu miałoby mi wybijać płyn z układu rurką z wyrównawczego przez UPG?
-
kurde, jak sprawdzić drożność układu chłodzenia? czy nagrzewnica jest w bezpośrednim obiegu, czy można ją pominąć?
-
hejo,
zero oznak UPG -
brak ślimaczenia pod korkiem, olej mam mineralny oczywiście. zero dymu na zimnym i
ciepłym silniku z rury, no i ogólnie z jakiego powodu miałoby mi wybijać płyn z
układu rurką z wyrównawczego przez UPG?Jeżeli UPG strzeli tak, że płyny się nie będą mieszały (co jest możliwe i często się zdarza), to może być np. układ chłodzenia pompowany przedmuchami z któregoś cylindra.
Majonez pod korkiem czy tłuste plamy w układzie chłodzącym to nie jedyne objawy walniętej UPG. Do tego nie wygląda na to, żeby Ci się płyn gotował - skoro wyrzucany jest chłodny. No i to przegrzewanie się samochodu.Chyba, że termostat otwiera się w dziwnym momencie - jak już ugotuje się mały obieg - wtedy może faktycznie wyrzucać chłodny płyn z dużego obiegu.
Sprawdź jeszcze, czy możesz zgnieść ręką grube węże w układzie chłodzenia - w czasie pracy silnika.
-
kurde, jak
sprawdzić drożność układu chłodzenia? czy nagrzewnica jest w bezpośrednim obiegu,
czy można ją pominąć?Myślę, że nagrzewnicę możesz pominąć. Nie wiem czy ona może się zapchać
-
Myślę, że
nagrzewnicę możesz pominąć. Nie wiem czy ona może się zapchaćW Matizie na pewno można - w Tico jest bardzo podobna, więc zapewne też. Nagrzewnica potrafi się bardzo poważnie zabić syfem z całego układu.
-
pudel89 powiada, by Tico uzdrowić mógł dać radę przekaźnik wymienić za złociszy trzydzieści musisz. (Wpinana czarna kostka dosyć sporych rozmiarów)
-
Pierwszego dnia po kupnie Tico zagotowałem wodę nim dojechałem do domu. Skończyło się na wizycie w warsztacie następnego dnia i szybkiej diagnozie - brak przekaźnika (leżał w schowku). Poprzednik jeździł codziennie kilometr do pracy i z powrotem więc go wywalił jak się popsuł i poniszczył styki. Naprawa skończyła się na tym, że pojechałem po nowy przekaźnik za 30zł, a mechanik po wymianie styk i założeniu wziął za usługę i diagnozę bodajże 10 zł.
-
Miałem kiedyś podobny problem. Silnik grzał się w korku, nie chodził wiatrak. Kiedyś zjechałem na pobocze, kiedy temperatura weszła na max. Zajrzałem pod maskę, a tam płyn w zbiorniczku wyrównawczym gotuje się i ucieka wężykiem do odpowietrzania. Okazało się, że wiatrak nie był podłączony do prądu. Wypięta była wtyczka od jego zasilania. Kiedy ją podłączyłem, wiatrak nagle się włączył. O tej pory nic się nie grzeje i nie narzekam.