Regulacja hamulca ręcznego


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. W tamtym tygodniu wymieniałem cały tył hamulcowy (cylinderki, bębny, szczęki itp.) i pojawił się problem z hamulcem ręcznym. Otóż, hamulec ręczny hamuje tylko jedno koło (prawe). Znalazłem na starym zlosnikiu poradę żeby w kabinie wyregulować ręczny, lecz u mnie obydwie strony w kabinie są już na max rozkręcone Zastanawiam się czy samoregulatory mają coś wspólnego z hamulcem ręcznym? Myślałem żeby problem rozwiązać następująco: zluzować powiedzmy do połowy śruby które są w kabinie i jakoś wyregulować samoregulatory w bębnie, ale czy to coś da?

    W jaki sposób poradzić sobie z tym problemem, aby oba koła reagowały tak samo na zaciągnięcie ręcznego...?


  • Użytkownik archiwalny

    W wątku podwieszonym, jest takie coś jak " LINKOWNIA" a wniej, takie coś jak "Porady i opisy napraw" a w niej, takie coś jak:

    1.Hamulce
    2. Odpowietrzenie hamulców
    3. Regulacja linki hamulca ręcznego (po raz pierwszy)
    4. Regulacja linki hamulca ręcznego (po raz drugi)

    Nawet, nie trzeba korzystać z szukajki.

    Zastanawiam się czy samoregulatory mają coś wspólnego z hamulcem ręcznym?

    Owszem mają, to podstawa regulacji.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. W tamtym
    tygodniu wymieniałem cały tył hamulcowy (cylinderki, bębny, szczęki itp.) i pojawił
    się problem z hamulcem ręcznym. Otóż, hamulec ręczny hamuje tylko jedno koło
    (prawe). Znalazłem na starym zlosnikiu poradę żeby w kabinie wyregulować ręczny, lecz
    u mnie obydwie strony w kabinie są już na max rozkręcone

    Skoro są na maxa rozkręcone przy równoczesnym założeniu że samoregulatory są odpowiednio ustawione to:
    -linka ręcznego się wyciągnęła(zaobserwowałem to u siebie-w wyniku tego zmniejszyła się regulacja ręcznego w kabinie)
    -zabezpieczenie(zawleczka)linki przy tulejce wychodzącej z tarczy kotwicznej się oberwała(miałem okazję odczuć to na własnej skórze-koła z tyłu nierówno się blokowały)

    Zastanawiam się czy
    samoregulatory mają coś wspólnego z hamulcem ręcznym?

    Mają i to bardzo wiele

    Myślałem żeby problem
    rozwiązać następująco: zluzować powiedzmy do połowy śruby które są w kabinie i jakoś
    wyregulować samoregulatory w bębnie, ale czy to coś da?

    Dobry tok rozumowania
    Zluzuj trochę nakrętki w kabinie,a potem zajmij się dość ciasnym spasowaniem szczęk do bębnów poprzez odpowiednie ustawienie samoregulatora.Trzeba tylko pamiętać,aby mniej więcej równo to ustawić(strona lewa i prawa).Potem zajmij się podciąganiem nakrętek w kabinie.Pamiętaj żeby nie przesadzić z podciągnięciem ręcznego.Jeśli za bardzo podciągniesz regulacje w kabinie ręcznego to koła ci się będą grzały.

    W jaki sposób
    poradzić sobie z tym problemem, aby oba koła reagowały tak samo na zaciągnięcie
    ręcznego...?

    Sprawdź tą zawleczkę zabezpieczającą linkę ręcznego wychodzącą z tarczy kotwicznej.
    Zapomniałem o najważniejszym...usuń rant z bębna bo on przeszkadza w odpowiednim ustawieniu samoregulatorów


  • Użytkownik archiwalny

    W wątku
    podwieszonym, jest takie coś jak " LINKOWNIA" a wniej, takie coś jak "Porady i opisy
    napraw".

    znalazlem to tylko zaznaczylem ze u mnie juz nie mozna regulowac w kabinie...


  • Użytkownik archiwalny

    Wiec dobrze myślałem teoretycznie samoregulatory sa dobrze ustawione bo szczęki minimalnie trą o bęben...

    Będę próbować z poluzowaniem nakrętek i samoregulatorami

    PS. Slavo88 miałeś na myśli:

    usuń rant z bębna bo on przeszkadza w odpowiednim ustawieniu samoregulatorów

    bo nie bardzo rozumiem co mam usuwać w nowych bębnach skoro nie ma rantów ?

    Jutro będę działać to dam znać jak poszło


  • Użytkownik archiwalny

    Wiec dobrze
    myślałem teoretycznie samoregulatory sa dobrze ustawione bo szczęki minimalnie
    trą o bęben...

    Jak znajdę chwilę czasu to podniosę tył auta i pokażę jak u mnie się obracają koła z tyłu przy dobrze ustawionych hamulcach

    Będę próbować z
    poluzowaniem nakrętek i samoregulatorami

    PS. Slavo88 miałeś
    na myśli:
    bo nie bardzo
    rozumiem co mam usuwać w nowych bębnach skoro nie ma rantów ?

    Zapomniałem że masz nowe bębny.
    Z rozpędu o tym zawsze przypominam bo to sprawia problemy przy ustawianiu samoregulatorów.

    Jutro będę działać
    to dam znać jak poszło



  • Zapomniałem że masz
    nowe bębny.
    Z rozpędu o tym
    zawsze przypominam bo to sprawia problemy przy ustawianiu samoregulatorów.

    Nawet nowe bebny warto przygotowac w ten sposob, zeby rant nie powstawal. Mozna je dotoczyc u tokarza lub samemu zlikwidowac "nieuzywana" powierzchnie


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawa rozwiązana Rozkręciłem regulacje ręcznego (tylko lewej strony) w kabinie, później rozebrałem tylny bęben i podkręciłem regulacje w bębnie. Teraz ręczny jest na obu kolach

    dzięki za pomoc


Log in to reply