Regulacja hamulca ręcznego
-
Witam. W tamtym tygodniu wymieniałem cały tył hamulcowy (cylinderki, bębny, szczęki itp.) i pojawił się problem z hamulcem ręcznym. Otóż, hamulec ręczny hamuje tylko jedno koło (prawe). Znalazłem na starym zlosnikiu poradę żeby w kabinie wyregulować ręczny, lecz u mnie obydwie strony w kabinie są już na max rozkręcone Zastanawiam się czy samoregulatory mają coś wspólnego z hamulcem ręcznym? Myślałem żeby problem rozwiązać następująco: zluzować powiedzmy do połowy śruby które są w kabinie i jakoś wyregulować samoregulatory w bębnie, ale czy to coś da?
W jaki sposób poradzić sobie z tym problemem, aby oba koła reagowały tak samo na zaciągnięcie ręcznego...?
-
W wątku podwieszonym, jest takie coś jak " LINKOWNIA" a wniej, takie coś jak "Porady i opisy napraw" a w niej, takie coś jak:
1.Hamulce
2. Odpowietrzenie hamulców
3. Regulacja linki hamulca ręcznego (po raz pierwszy)
4. Regulacja linki hamulca ręcznego (po raz drugi)Nawet, nie trzeba korzystać z szukajki.
Zastanawiam się czy samoregulatory mają coś wspólnego z hamulcem ręcznym?
Owszem mają, to podstawa regulacji.
-
Witam. W tamtym
tygodniu wymieniałem cały tył hamulcowy (cylinderki, bębny, szczęki itp.) i pojawił
się problem z hamulcem ręcznym. Otóż, hamulec ręczny hamuje tylko jedno koło
(prawe). Znalazłem na starym zlosnikiu poradę żeby w kabinie wyregulować ręczny, lecz
u mnie obydwie strony w kabinie są już na max rozkręconeSkoro są na maxa rozkręcone przy równoczesnym założeniu że samoregulatory są odpowiednio ustawione to:
-linka ręcznego się wyciągnęła(zaobserwowałem to u siebie-w wyniku tego zmniejszyła się regulacja ręcznego w kabinie)
-zabezpieczenie(zawleczka)linki przy tulejce wychodzącej z tarczy kotwicznej się oberwała(miałem okazję odczuć to na własnej skórze-koła z tyłu nierówno się blokowały)Zastanawiam się czy
samoregulatory mają coś wspólnego z hamulcem ręcznym?Mają i to bardzo wiele
Myślałem żeby problem
rozwiązać następująco: zluzować powiedzmy do połowy śruby które są w kabinie i jakoś
wyregulować samoregulatory w bębnie, ale czy to coś da?Dobry tok rozumowania
Zluzuj trochę nakrętki w kabinie,a potem zajmij się dość ciasnym spasowaniem szczęk do bębnów poprzez odpowiednie ustawienie samoregulatora.Trzeba tylko pamiętać,aby mniej więcej równo to ustawić(strona lewa i prawa).Potem zajmij się podciąganiem nakrętek w kabinie.Pamiętaj żeby nie przesadzić z podciągnięciem ręcznego.Jeśli za bardzo podciągniesz regulacje w kabinie ręcznego to koła ci się będą grzały.W jaki sposób
poradzić sobie z tym problemem, aby oba koła reagowały tak samo na zaciągnięcie
ręcznego...?Sprawdź tą zawleczkę zabezpieczającą linkę ręcznego wychodzącą z tarczy kotwicznej.
Zapomniałem o najważniejszym...usuń rant z bębna bo on przeszkadza w odpowiednim ustawieniu samoregulatorów -
W wątku
podwieszonym, jest takie coś jak " LINKOWNIA" a wniej, takie coś jak "Porady i opisy
napraw".znalazlem to tylko zaznaczylem ze u mnie juz nie mozna regulowac w kabinie...
-
Wiec dobrze myślałem teoretycznie samoregulatory sa dobrze ustawione bo szczęki minimalnie trą o bęben...
Będę próbować z poluzowaniem nakrętek i samoregulatorami
PS. Slavo88 miałeś na myśli:
usuń rant z bębna bo on przeszkadza w odpowiednim ustawieniu samoregulatorów
bo nie bardzo rozumiem co mam usuwać w nowych bębnach skoro nie ma rantów ?
Jutro będę działać to dam znać jak poszło
-
Wiec dobrze
myślałem teoretycznie samoregulatory sa dobrze ustawione bo szczęki minimalnie
trą o bęben...Jak znajdę chwilę czasu to podniosę tył auta i pokażę jak u mnie się obracają koła z tyłu przy dobrze ustawionych hamulcach
Będę próbować z
poluzowaniem nakrętek i samoregulatoramiPS. Slavo88 miałeś
na myśli:
bo nie bardzo
rozumiem co mam usuwać w nowych bębnach skoro nie ma rantów ?Zapomniałem że masz nowe bębny.
Z rozpędu o tym zawsze przypominam bo to sprawia problemy przy ustawianiu samoregulatorów.Jutro będę działać
to dam znać jak poszło -
Zapomniałem że masz
nowe bębny.
Z rozpędu o tym
zawsze przypominam bo to sprawia problemy przy ustawianiu samoregulatorów.Nawet nowe bebny warto przygotowac w ten sposob, zeby rant nie powstawal. Mozna je dotoczyc u tokarza lub samemu zlikwidowac "nieuzywana" powierzchnie
-
Sprawa rozwiązana Rozkręciłem regulacje ręcznego (tylko lewej strony) w kabinie, później rozebrałem tylny bęben i podkręciłem regulacje w bębnie. Teraz ręczny jest na obu kolach
dzięki za pomoc